|

Új oroszt drónt fotóztak Szibériában

Végre értékelhető képek kerültek fel az internetre az új orosz pilóta nélküli csapásmérő repülőgépről.

A Szuhoj Sz-70 “Ohotnyik-b” jelzésű csupaszárny csapásmérő drónt Novoszibirszkben a NAPO repülőterén kapták lencsevégre. A képeken gurulás és vontatás látszik egyelőre, a géppel jelenleg a gurulópróbákat végzik, első felszállása tavasszal esedékes. A gép építése során széleskörűen használtak kompozitanyagokat, emellett belső bombakamrával és radarabszorbens bevonattal látták el. Mindezek eredményeképpen eléggé meglepő a hajtóműve, mely a képek tanúsága szerint egy AL-31F típusú erőforrás lehet, mely valószínűleg csak ideiglenes megoldásként szolgál, amíg nem készül el egy csökkentett észlelhetőségű fúvócsővel ellátott, utánégető-kamra nélküli változat.

Forrás: t.me/fighter_bomber/806 ,

Forrás: t.me/fighter_bomber/806 ,

Forrás: t.me/fighter_bomber/806 ,

Forrás: t.me/fighter_bomber/806 ,

Fórum hozzászólások

  • Kulso_54
    Nincs itt semmi kétség most már!
    A PAK-FA-nal még bele lehetett magyarázni, hogy lopakodó, meg csökkentett észlelhetőségű, annak ellenére is, hogy a hajtóműveket nem sikerült annak módja szerint beépíteni ahogy kell. Világít elől hátú minden szenzoron.
    NA de, hogy itt sem sikerült. Kérem, hát hogy néz már ki az a törzshátsórész meg a hajtóműkifuvó?!
    Mert szerinted egy F-22 vagy F-35 mennyire lopakodó hátulról?
  • Allesmor Obranna
    Az A-10-esnél pont annyira van szükség GSF-re, mint egy utasszállító repülőgépnél. Semennyire. Sőt, továbbmegyek, az A-10-esnél már réges rég lehetett volna tolóerőt növelni, sőt kellett is volna, de a hajtóművek elhelyezkedése miatt az olyan bólintó nyomaték növekedéssel járna, hogy elvetették.
    Miért kellett volna?
  • Mert nem elég nagy a terhelhetősége éles körülmények közt.

    "...Proposed further upgrades included integrated combat search and rescue locator systems and improved early warning and anti-jam self-protection systems, and the Air Force recognized that the A-10's engine power was sub-optimal and had been planning to replace them with more powerful engines since at least 2001 at an estimated cost of $2 billion..."

    https://www.forecastinternational.com/archive/disp_old_pdf.cfm?ARC_ID=1003

    De mára már nincs szó a hajtóművek esetleges cseréjéről.
  • Allesmor Obranna
    Szerintem semmiféle ideiglenesség nincs abban a törzshátsórészben.
    Ez esetben Hortenék ügyesebben rejtették el 1945-ben a hajtómű fúvócsövét és hőjét, mint az oroszok a 21. században.
  • nyugger
    Boki oldaláról:
    Tehát az oroszok segítettek az irániaknak leszedni az RQ-170-est hogy továbbfejleszthessék olcsón, zseniális 200 IQ-s lépés.
  • tomippo
    Tehát az oroszok segítettek az irániaknak leszedni az RQ-170-est hogy továbbfejleszthessék olcsón, zseniális 200 IQ-s lépés.
    Nem leszedték, hanem levezették. Ennek örömére a félrement amerikai stratégiát viszonylag olcsón sikerült korrigálniuk - az USAF ugyanis meg volt győződve, hogy az UCAV a jövő, a B-21 is főleg pilóta nélküli üzemre lett volna belőve. Na ha azt vezetik le, az lett volna akolosszális égés. Így legalább még időben észhez tértek. Az idők is változnak, már nem a kilencvenes évek van, a közvélemény megszokta, hogy ha amerikaiak halnak meg külföldön, ez már nem akkora faktor :S

    Amúgy szép gép ez is, nekem ez is tetszik (de mint pilóta ellenségesen tekintek minden nem ember vezette gépre :D).
  • angelsoul
    Nem leszedték, hanem levezették. Ennek örömére a félrement amerikai stratégiát viszonylag olcsón sikerült korrigálniuk - az USAF ugyanis meg volt győződve, hogy az UCAV a jövő, a B-21 is főleg pilóta nélküli üzemre lett volna belőve. Na ha azt vezetik le, az lett volna akolosszális égés. Így legalább még időben észhez tértek. Az idők is változnak, már nem a kilencvenes évek van, a közvélemény megszokta, hogy ha amerikaiak halnak meg külföldön, ez már nem akkora faktor :S

    Amúgy szép gép ez is, nekem ez is tetszik (de mint pilóta ellenségesen tekintek minden nem ember vezette gépre :D).
    Így,hogy tele can pakolva mindenféle beömlővel vagy nem tudom mivel jobban néz ki mintha csupasz lenne a felület.
  • dudi
    Így,hogy tele can pakolva mindenféle beömlővel vagy nem tudom mivel jobban néz ki mintha csupasz lenne a felület.
    OAT, AOA szenzor, meg pitot, a telemetria adói - majd lekerül a legtöbb, a vonalai számítanak.
    Mondjuk gyak. 100%-ban lemásolták az amerikai gépet aerodinamikailag, eszerint annyira fail nem lehet az sem.
  • Kulso_54
    Nincs itt semmi kétség most már!
    A PAK-FA-nal még bele lehetett magyarázni, hogy lopakodó, meg csökkentett észlelhetőségű, annak ellenére is, hogy a hajtóműveket nem sikerült annak módja szerint beépíteni ahogy kell. Világít elől hátú minden szenzoron.
    NA de, hogy itt sem sikerült. Kérem, hát hogy néz már ki az a törzshátsórész meg a hajtóműkifuvó?!
    Ez nem a végleges elrendezés.
  • gacsat
    Ez nem a végleges elrendezés.
    Azért ez a lag a hajtóm/sárkány vonalon elég fura nekem orosz/kínai részről. Előbb repül a sárkány, mint a hajtómű - az avionika meg jó eséllyel még többet késik majd. Ennyivel komolyabb kihívás a hajtómű mint a sárkány? Nem értek a metallurgiához, de szerintem egy sárkány több résztudomány összessége, mint egy hajtómű (kábelezéstől a statikus alkalmasságon át a belső interferenciákig mindent idevéve).
  • angelsoul
    Azért ez a lag a hajtóm/sárkány vonalon elég fura nekem orosz/kínai részről. Előbb repül a sárkány, mint a hajtómű - az avionika meg jó eséllyel még többet késik majd. Ennyivel komolyabb kihívás a hajtómű mint a sárkány? Nem értek a metallurgiához, de szerintem egy sárkány több résztudomány összessége, mint egy hajtómű (kábelezéstől a statikus alkalmasságon át a belső interferenciákig mindent idevéve).
    Sárkányt összerakni gyerekjáték(szinte bármilyet)egy hajtóműhöz képest.
  • dudi
    Sárkányt összerakni gyerekjáték(szinte bármilyet)egy hajtóműhöz képest.
    ???
    Kialakítani a formát, szilárdságilag ellenőrizni, aerodinamikailag optimaliztálni, RCS éretéket csökkenteni, kormányfelületeket, nyílásokat, bombatereket kialakítani, - és ez csak a forma...
    Belül megoldani a vezérlés, kábelezés, üzemanyag/hidrauilka elvezetését/ellátását, beépíteni az elektronikát, hogy az ne zavarja, ne gyújtsa fel egymást, meg egy ember is élni tudjon benne 10 km fölött...
    Nagyon nem. Egy hőerőgép és egy komplex sárkány/elektronika összessége között én utóbbit tartom komplexebbnek, és itt nem csak az alkatrészek számáról és a tervezési résztudományokról van szó.
  • Pedig, ahogy azt láthatjuk, sem az oroszoknak, a kínaiaknak meg pláne nem sikerült modern 5. gen hajtóművet fejleszteniük. Még olyat sem, ami az F-22-t repteti, pedig az F119 nem mai darab. Sárkányt viszont kis túlzással bárki tud fejleszteni, akinek van valamire való repipara. A hajtómű a szűk keresztmetszet. Az oroszoknál leginkább karbantartások közti üzemórák alacsony száma volt a fő probléma.
  • AL-41F-1Sz van benne, de elhagyták a vektorálós AN-100 fúvócsövet, viszont az AL-31F csövét a variálható keresztmetszetű (így pontos a megfogalmazás) GSF-el szerelték rá.
    Ha nem fogja ez a drón igénybe venni a repülése során az utánégetést, akkor kb 8600kp tolóerőig gazdálkodhat.
    Ez egyben az én olvasatomban azt is jelent(het)i, hogy az NPO Szaturn és a gyára, az UMPO üzem már az Ohotnyik drónba is inkább a Szu-35Sz és Szu-57-es hajtóművét adta és nem a Szu-30SzM és külföldi MKI/A/M gépek AL-31FP erőforrását.
    Vagyis lehet, hogy küszöbön áll egy esetleges hajtómű bulletin, egy remotorizáció ezeken a típusokon, lévén, hogy már akkor inkább csak az AL-41F-1-esek gyártására állnának rá.

    Hanem, az orosz fórumokon már a 30-as hajtómű esetleges jövőbeni installálását is spekulálják egyesek, ami kb 10-11 tonna forszázsnélküli tolóerőt ígér.
  • angelsoul
    ???
    Kialakítani a formát, szilárdságilag ellenőrizni, aerodinamikailag optimaliztálni, RCS éretéket csökkenteni, kormányfelületeket, nyílásokat, bombatereket kialakítani, - és ez csak a forma...
    Belül megoldani a vezérlés, kábelezés, üzemanyag/hidrauilka elvezetését/ellátását, beépíteni az elektronikát, hogy az ne zavarja, ne gyújtsa fel egymást, meg egy ember is élni tudjon benne 10 km fölött...
    Nagyon nem. Egy hőerőgép és egy komplex sárkány/elektronika összessége között én utóbbit tartom komplexebbnek, és itt nem csak az alkatrészek számáról és a tervezési résztudományokról van szó.
    Igen ez mind gyerekjáték egy modern hajtómű megalkotásához képest lasd kínaiak...
  • Roni
    :eek::eek: Az az orr amit szemből nem láttunk
    [​IMG]
    Orosz oldalakon írják, hogy esélyes, hogy a Szu-34 radarja vagy annak módosított változata kerülhet az Ohotnyikba, mivel az orr formája eléggé hasonló a két típuson

Ugrás a fórum topichoz