|

A Helge Ingstad kiemelésének előkészületei

A napokban, november 28-én friss képek kerültek fel a november 8-án tankerral ütközött, partra futott, majd pár nappal később szinte teljesen elsüllyedt fregattról, a Norvég Királyi Haditengerészet Helge Ingstad nevű hadihajójáról. Ezek már a kiemelést előkészítő munkálatok egy újabb szakaszát mutatják be, melynek részeként megérkezett egy úszódaru a helyszínre.

A megfeneklett és kikötött fregatt november 13-ára virradó éjszaka bekövetkezett megcsúszása óta van lényegében teljesen víz alatt. Kystverket,NCA / Forsvaret ,

A kiválasztott „súlyemelő” a belga Scaldis vállalat Rambiz nevű úszódaruja, mely két darujával együttesen akár 3300 tonnát is meg bír emelni. A fregatt persze ennél jóval nehezebb a maga 5300 tonna körüli vízkiszorításával. Csak a méretek miatt: a Rambiz maximálisan 78 méteres magasságba képes terhet emelni. Kystverket,NCA / Forsvaret ,

Scaldis vállalat Rambiz nevű úszódaruja, mely két darujával együttesen akár 3300 tonnát is meg bír emelni. A fregatt persze ennél jóval nehezebb a maga 5300 tonna körüli vízkiszorításával. Csak a méretek miatt: a Rambiz maximálisan 78 méteres magasságba képes terhet emelni.">

A fenti képaláírásban olvashatókból látható, hogy a Rambiz önmagában kevés ehhez a feladathoz, viszont AIS adatok alapján a környéken tartózkodik a még egy picit nagyobb teherbíró képességű, akár 4 000 tonnát is emelni képes, szintén Scaldis tulajdonú Gulliver úszódaru is.

A behemót belga mellett persze más hajók is sürögnek-forognak a helyszínen. Kystverket,NCA / Forsvaret ,

A parton is zajlanak, zajlottak ismét munkák. Kystverket ,

Mindeközben kiadásra került a balesettel kapcsolatos előzetes jelentés is, melynek magyar összefoglalása ezen a linken elérhető fórum posztban olvasható.