|

HTKA Hírhalom 2018. 27. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.

A Lockheed Martin LRDR (Long Range Discrimination Radar) radarja lett a befutó a japán Aegis Ashore rendszer elsőszámú lokátorának beszerzésére kiírt pályázaton. A szigetország 2 szárazföldi telepítésű Aegis rendszerrel erősíti légvédelmét, melyeknek 2023-ra kell felállniuk. A Lockheed ezzel némi elégtételt vett konkurensén, a Raythenon AN/SPY-6 lokátora nyerte ugyanis 2014-ben az Amerikai Haditengerészet hasonló céllal kiírt tenderét.


Dél-Koreában célként tűzték ki, hogy 2021-ben levegőbe emelkedjen a KF-X első prototípusa, ehhez pedig jövő szeptemberig le kell zárniuk a tervezési fázist. A jelenlegi elképzelés, hogy 120 példányt vásárolnak az F-4 és az F-5 típusú vadászbombázók leváltására a 5. generációt majd képviselő hazai fejlesztésből.


Új hajófedélzeti vadászbombázó fejlesztésén dolgoznak Kínában. A projekt a J-15-ösök megbízhatatlansága miatt vált égetővé, a legfrisseb hírek szerint már 4 példány is veszteséglistára került, de csak kettő elvesztését hozták nyilvánosságra. A 33 tonnás maximális felszálló tömegű gép a legnehezebb hajófedélzeti vadászbombázó, mely ráadásul a több mint 30 éves Szu-33-as másolata. Megfelelő utód lehet az FC-31-es átalakított változata, mely alacsony észlelhetőségű kialakításával, kisebb fizikai méretével és modern avionikájával a legjobb választás lehet a tengerészeknek.


Múlt hét szerdán állt fel a Tajvani Hadsereg első AH-64E Apache Guardian-eket használó egysége. A 601-es „lovasdandár” új helikoptereinek átadási ceremóniáján az ország elnöke, Tsai Ing-wen is részt vett.


Jelentősen nagyobb veszélyt jelenthetnek a jövőben az ellenséges hadihajókra a Tu-22M3-as bombázók. Az oroszok új „csodafegyvere”, a Kinzsal hajók elleni rakéta a közepes méretű bombázókon is tesztelve lesz, és orosz források szerint egy gép 4 darab rakéta hordozására alkalmas. Hogy ez valósággá váljon, jelentős átalakításokra lesz szükség a gépek elektronikájában, és a hordozó pilonok teherbírását is növelni kell.

Forrás: desktopas.com ,


Izraelben, a Ramat David légibázison tett látogatást a horvát védelmi miniszter július 2-án. A dél-keleti szomszédunk által vásárolt használt F-16-osok erről a bázisról érkeznek majd új hazájukba.


Két nappal később az Egyesült Arab Emírségek delegátusa tett látogatást az országban, ahol a legújabb F-35I-k üzemeltetését szemlélték meg. Az adott időpontban az Amerikai Egyesült Államok küldöttsége is jelen volt a Nevatim légibázison.


A korábban említett AH-64E beszerzése Marokkóban is szóba került, az afrikai ország érdeklődik a Boeing típusa iránt. Egy korábbi jelentés még arról számolt be, hogy a T129-es lehet a nyerő.


Hivatalba lépett Olaszország új védelmi minisztere, és egyből az F-35 program átgondolásán kezdett el dolgozni. Elisabetta Trenta kijelentette, hogy új gépeket egészen biztosan nem rendelnek, és újraértékelik a jelenlegi 90 példányra terjedő rendelést is, de utóbbi szám csökkentésével meggondoltan kell bánniuk, mert az aláírt szerződés értelmében súlyos kompenzációs díjat vonna maga után.


Brit törvényhozók arra kérik a védelmi minisztériumot, hogy nyílt pályáztatással válasszák ki az E-3D légtérellenőrző és irányító gépek váltótípusát. A téma azért került középpontba, mert a média korábbi információi alapján a mnisztérium zárt ajtók mögött akart tárgyalásokat folytatni a Boeing-al a 737 AEW&C típus megvásárlásáról.

Fotó: Arpingstone ,


A 419. tesztelő és kiértékelő század sikeresen végrehajtotta a B-2 Spirit B61-12 nukleáris bomba kvalifikációs tesztjeit. Két példányt oldottak június 9-én a Tonopah lőtéren, természetesen a nukleáris robbanófej nélküli tesztelő változatból. A próba során minden az elvártak szerint haladt.


4,2 milliárd zöldhasú értékben rendelt Osprey konvertiplánokat a Pentagon. A Bell-Boeing konzorcium 39 darab CMV-22 – mely a haditengerészet új szállításért felelős típusa -, 34 darab MV-22B a tengerészgyalogságnak és 4 Japánnak, valamint 1 darab CV-22 a légierőnek legyártására kapott megrendelést.


Megcsonkolja a pilóták kiképzési idejét az Amerikai Légierő. Korábban 54,7 hetet töltöttek az iskolapadban a pilóta tanoncok, ezt most 49,2-re redukálták. Ezt azzal érték el hogy a tantervben előbbre hozták a szimulátoros repülések megkezdését, és több időt szánnak a T-38 Talon és a T-1 Jayhawk repülőgépeken való repülésre. Az oktatókat azonban aggályokkal tölti el az új tanterv, mondván hogy a szimulátorban jól teljesítők nem biztos, hogy a valódi pilótafülkében is hozzák a szintet.


Az USA Washington államában egészségügyi okokra hivatkozva hajtott végre kényszerleszállást egy EA-18G Growler pilótája június 29-én. A reülőgép vezető mögött egy tanuló EWO (electronic warfare officer – elektronikai harcászati tiszt) foglalt helyet, akin a hipoxia tünetei jelentkeztek, így földetérés után a helyi szamaritánus kórházba szállították.

A repülőtér állóhelyére parkolt a vészhelyzet főszereplője és kísérője | Forrás: alert5.com ,