|

Chesapeake 2018: franciák amerikai hordozón vendégségben

A NATO berkeken belül aktuálisan 2 szövetséges nemzet van, mely olyan repülőgép-hordozókkal rendelkezik, melyek képesek fogadni a saját haderő által nem rendszeresített típust. Ezen két ország az Egyesült Államok és Franciaország – a géptípusok pedig az amerikai F/A-18 (Super) Hornet, a francia Rafale M és a mindkét nemzet által üzemeltetett E-2 Hawkeye. Szóban forgó haditengerészetek időnként gyakorolják is ezen képességet – amit már nem egyszer mi is bemutattunk felületeinken.

Jelenleg épp zajlik egy ilyen, április elején elstartolt és május 27-ig tartó gyakorlat, melyre a Francia Haditengerészet mintegy 350 tagja, illetve 12 Rafale M és 1 E-2C Hawkeye típusú gépe települt át az Egyesült Államok keleti partjára, a NAS Oceana támaszpontra. A kijelölt repülőgép-hordozó a USS George H. W. Bush (CVN 77).

Az aktuális esemény felvarróján az említett 3 géptípus és egy amerikai hordozó. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Joseph E. Montemarano,

Függőleges vezérsíkjainak egyikén mindkét nemzetet jelképező díszfestést virító francia E-2 Hawkeye landol a CVN 77 fedélzetén május 10-én. A háttérben két korábban érkezett Rafale már leparkolva figyel. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class David Mora Jr.,

Forrás: Museum of Flight ,

 

F/A-18E Super Hornet / Rafale M vegyes indítás. Kinek melyik a szebb? U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Brooke Macchietto,

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Valaki el tudja nekem mondani,hogy hogy a retekbe fér el egy ilyen hangárjában 90 repülőszeköz?
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
  • arbalest
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
    Akkor neten található garfikák ezek szerint hibásak mert azokon max 40 gép fér el.
  • arbalest
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
    Én is így tudom. Egy ideig lehet sűríteni a gépeket odalent, de adott sűrűség felett a karbantartás és egyebek lehetetlenné válnak. Azok a képek, amikor üres a deck úgy készülnek, hogy felszáll sok gép vagy nincs minden a hajón.
  • dudi
    Akkor neten található garfikák ezek szerint hibásak mert azokon max 40 gép fér el.
    Nem tudom a pontos számot, 40-nél talán több fér a hangárba, de ahogy molni is írta, lehet játszani a lenti számmal a sűrűség rovására. Lehet, hogy 30 gépet, vagy többet kell a fedélzeten tárolni max, háborús létszámnál.
  • arbalest
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
    Általában kifutás után csinálják ezeket a képeket, mikor a gépek még a szárazfölön vannak és még nem érkeznek vissza.
    Mikor a hajó befut, majdnem az összes gép kimegy a szárazföldre, mivel a hajón a C-check és afölötti javításokat nem igazán tudják elvégezni, arra a szárazföldi bázisok alkalmasabbak - ráadásul amíg a hajó áll a kikötőben, nem is nagyon egészséges indítgatni őket, a mólónál állva. A mélyebb karbantartásokat a szárazon csinálják, mert bár a hajón szinte mindent meg lehet csinálni, odakinn egyszerűbb és nem akadályozza a bevetéseket (+ a javítás utáni berepülés is egyszerűbb).
  • angelsoul
    Általában kifutás után csinálják ezeket a képeket, mikor a gépek még a szárazfölön vannak és még nem érkeznek vissza.
    Mikor a hajó befut, majdnem az összes gép kimegy a szárazföldre, mivel a hajón a C-check és afölötti javításokat nem igazán tudják elvégezni, arra a szárazföldi bázisok alkalmasabbak - ráadásul amíg a hajó áll a kikötőben, nem is nagyon egészséges indítgatni őket, a mólónál állva. A mélyebb karbantartásokat a szárazon csinálják, mert bár a hajón szinte mindent meg lehet csinálni, odakinn egyszerűbb és nem akadályozza a bevetéseket (+ a javítás utáni berepülés is egyszerűbb).
    Igen, a rotációt arra értettem, amikor több gép települ a hordozóra, mint amennyi egyszerre elfér a hangárában, például az említett 90 gépes háborús max szám, de ilyenre azt hiszem a hidegháború vége óta nem nagyon volt példa, manapság azt hiszem 70 körüli a gépmennyiség.
  • arbalest
    Igen, a rotációt arra értettem, amikor több gép települ a hordozóra, mint amennyi egyszerre elfér a hangárában, például az említett 90 gépes háborús max szám, de ilyenre azt hiszem a hidegháború vége óta nem nagyon volt példa, manapság azt hiszem 70 körüli a gépmennyiség.
    A HÖT mellékletében is ott a NATO OOB 1989. Abban benne vannak a hordozók air wingjei, békeidős létszámok.

    A. Atlantic
    1. Carrier Air Wing One (CVW1) – CV66 USS America (82-96)


    VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
    VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
    VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 87, 1st Navy F/A-18C unit)
    VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 11/87)
    VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 10 S-3A (to -3B in 11/89)
    VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3


    2. CVW3 “Battleaxe” –CV67 USS John F. Kennedy
    VF-14 “Tophatters” – NAS Oceana: 13 F-14A
    VF-32 “Swordsman” – NAS Oceana: 15 F-14A
    VA-75 “Sunday Punchers” – NAS Oceana: 12 A-6E, 4 KA-6
    VAW-126 “Seahawks” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-130 “Zappers” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-22 “Checkmates” – NAS Cecil Field, FL: 12 S-3A
    HS-7 “Dusty Dogs” – NAS North Island: 4 (of 6 authorized) SH-3H

    (These are the squadron assignments for the Kennedy’s 1988-Feb. 1989 Med deployment, on which it also had VMA(AW)-533 with 10 A-6E from the Marines. During local operations from 11/89-12/89, America also embarked VA46 and VA47, each with 13 A-7E)


    3. CVW6 – CV59 USS Forrestal
    VF-11 “Red Rippers” – NAS Oceana: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-31 “Tomcatters” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-37 “Bulls” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 12/90)
    VA-105 “Gunslingers” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 1/90)
    VA-176 “Thunderbolts” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-122 “Steel Jaws” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-142 “Greywolves” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-28 “Gamblers” – NAS Cecil Field: 11 S-3A
    HS-15 “Red Lions” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H

    4. CVW7 –CVN69 USS Eisenhower (79-92)
    VF-142 “Ghostriders”: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VF-143 “Pukin’ Dogs” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VA-34 “Blue Blasters” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-131 “Wildcats” – NAS Cecil Field: 13 F-18A (to C, 11/90)
    VFA-136 “Knight Hawks” – Cecil Field NAS: 12 F/A-18A (to C, 11/90)
    VAW-121 “Blue Tails” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-140 “Patriots” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-31 “Topcats” – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3B (from A in late 88)
    HS-5 “Nightdippers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H
    Note: many elements of CVW7 would have been in “turnaround” in 1989, as Eisenhower sailed in early 1990.


    5. CVW8 – CVN71 USS Theodore Roosevelt (88-95, Nimitz prior)
    VF-41 “Black Aces” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VF-84 “Jolly Rogers” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-35 “Black Panthers” – NAS Oceana: 10 A-6E (to CVW17, 9/89)
    VA-36 “Roadrunners” – NAS Oceana: 10 A-6E
    VFA-15 “Valions” – NAS Oceana: 10 F/A-18A
    VFA-87 “Golden Warriors” – NAS Cecil Field: 10 F/A-18A
    VAQ-141 “Shadowhawks” – NAS Whidbey Island: 5 EA-6
    VAW-124 “Bear Aces” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VS-24 – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3A
    HS-3 “Tridents” – NAS Jacksonville: 5 (of 6 authorized) SH-3H


    6. CVW13 – CV43 USS Coral Sea
    VFA-132 “Privateers” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6 10/90)
    VFA-137 “Kestrals” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6, 10/90)
    VA-55 “Warhorses” – NAS Oceana: 8 A-6E (disestablished, 1/91)
    VA-65 “Tigers” – NAS Oceana: 8 A-6E, 4 KA-6D (to CVW8, 10/89)
    VAQ-133 “Wizards” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-127 “Seabats” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-17 “Neptunes Raiders” – NAS Jacksonville: 4 SH-3H, 2 SH-3D
    (generally didn’t have VS)
    (for 1988-Sept. 1989 deployment, also had VMFA-451 w/12 F/A-18A from Marines)

    7. CVW17 –CV60 USS Saratoga (82-94)
    VF-74 “Bedevilers” – NAS Oceana: 6 F-14A, 6 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VF-103 “Sluggers” – NAS Oceana: 8 F-14A, 7 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VFA-81 “Sunliners” – NAS Oceana: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VFA-83 “Rampagers” – NAS Cecil Field: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VAQ-132 “Scorpions” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-125 “Tiger Tails”: 3 (of 4 authorized) E-2C
    VS-30 “DiamondCutters”: 8 (of 10 authorized) S-2A
    HS-3: 6 SH-3H

    8. Other Carriers Assigned To Atlantic Fleet

    CV-63 USS Kitty Hawk – in Service Life Extension Program (SLEP) from 1/88 to 3/91
    AVT-16 USS Lexington – training carrier


    B. Pacific
    1. CVW2 – CV61 USS Ranger

    VF-1 “Wolfpack” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VF-2 “Bounty Hunters” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VA-145 “Swordsmen” – NAS Whidbey Island: 12 A-6E TRAM, 4 KA-6D
    VAQ-131 “Lancers”: 4 EA-6B
    VAW-116 “Sun Kings” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C
    VS-38 “Red Griffons” – NAS North Island: 9 (of 10 authorized) S-3A
    HS-14 “Chargers” – NAS North Island: 6 SH-3H
    (also had VMA(AW)-141 w/12 A-6E from Marines for 1989 deployment)


    2. CVW5 – CV41 USS Midway – Japan:
    VA-115 “Eagles” – NAS Lemoore: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VA-185 “Nighthawks” – NAS Atsugi: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VFA-151 “Vigilantes” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-192 “Golden Dragons” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-195 “Dambusters” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VAQ-136 “Gauntlets” – NAF Atsugi: 4 EA-6B ICAP II
    VAW-115 “Liberty Bells” – NAF Atsugi: 4 E-2C
    HS-12 “Wyverns” – NAS Atsugi: 6 SH-3H

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)
    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    4. CVW11 – CVN65 USS Enterprise (82-90)
    VF-114 “Aardvarks” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-213 “Blacklions” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VA-95 “Green Lizards” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VA-22 “Fighting Redcocks” – NAS Lemoore: 12 A-7E (F/A-18C 7/90)
    VA-94 “Mighty Shrikes” – NAS Lemoore: 15 A-7E (F/A-18C 5/90)
    VAW-117 “Wallbangers” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 90)
    VAQ-135 “Black Ravens” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (from I in 88)
    VS-21 “Fighting Redtails” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-6 “Indians” – NAS North Island: 6 SH-3H


    5. CVW-14 – CV64 USS Constellation (to USS Independence, 6/90)
    VF-21 “Freelancers” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) F-14A
    VF-154 “Black Nights” – NAS Lemoore: 12 F-14A
    VFA-25 “Fist of the Fleet” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C 6/89)
    VFA-113 “Stingers” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C in 6/89)
    VA-196 “Main Battery” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-113 “Black Eagles” – NAS Point Mugu: 4 E-2C
    VAQ-139 “Cougars” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-37 “Sawbucks” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-8 “Eightballers” – NAS North Island: 6 SH-3H

    6. CVW15 – CVN70 USS Carl Vinson
    VF-51 “Screaming Eagles” – NAS Lemoore: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-111 “Sundowners” – NAS Lemoore: 12 (of 12 authorized) F-14A
    VA-97 “Warhawks” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) A-7E
    VA-27 “Chargers” – NAS Lemoore: 13 A-7E
    VA-52 “Knightriders” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAQ-134 “Garudas” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-114 “Hormel Hawgs” – NAS Point Mugu: 4 E-2C+
    VS-29 “Dragonfires” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-4 “Black Knights” – NAS North Island: 6 SH-3H
  • molnibalage
    A HÖT mellékletében is ott a NATO OOB 1989. Abban benne vannak a hordozók air wingjei, békeidős létszámok.

    A. Atlantic
    1. Carrier Air Wing One (CVW1) – CV66 USS America (82-96)


    VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
    VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
    VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 87, 1st Navy F/A-18C unit)
    VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 11/87)
    VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 10 S-3A (to -3B in 11/89)
    VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3


    2. CVW3 “Battleaxe” –CV67 USS John F. Kennedy
    VF-14 “Tophatters” – NAS Oceana: 13 F-14A
    VF-32 “Swordsman” – NAS Oceana: 15 F-14A
    VA-75 “Sunday Punchers” – NAS Oceana: 12 A-6E, 4 KA-6
    VAW-126 “Seahawks” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-130 “Zappers” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-22 “Checkmates” – NAS Cecil Field, FL: 12 S-3A
    HS-7 “Dusty Dogs” – NAS North Island: 4 (of 6 authorized) SH-3H

    (These are the squadron assignments for the Kennedy’s 1988-Feb. 1989 Med deployment, on which it also had VMA(AW)-533 with 10 A-6E from the Marines. During local operations from 11/89-12/89, America also embarked VA46 and VA47, each with 13 A-7E)


    3. CVW6 – CV59 USS Forrestal
    VF-11 “Red Rippers” – NAS Oceana: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-31 “Tomcatters” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-37 “Bulls” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 12/90)
    VA-105 “Gunslingers” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 1/90)
    VA-176 “Thunderbolts” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-122 “Steel Jaws” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-142 “Greywolves” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-28 “Gamblers” – NAS Cecil Field: 11 S-3A
    HS-15 “Red Lions” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H

    4. CVW7 –CVN69 USS Eisenhower (79-92)
    VF-142 “Ghostriders”: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VF-143 “Pukin’ Dogs” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VA-34 “Blue Blasters” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-131 “Wildcats” – NAS Cecil Field: 13 F-18A (to C, 11/90)
    VFA-136 “Knight Hawks” – Cecil Field NAS: 12 F/A-18A (to C, 11/90)
    VAW-121 “Blue Tails” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-140 “Patriots” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-31 “Topcats” – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3B (from A in late 88)
    HS-5 “Nightdippers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H
    Note: many elements of CVW7 would have been in “turnaround” in 1989, as Eisenhower sailed in early 1990.


    5. CVW8 – CVN71 USS Theodore Roosevelt (88-95, Nimitz prior)
    VF-41 “Black Aces” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VF-84 “Jolly Rogers” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-35 “Black Panthers” – NAS Oceana: 10 A-6E (to CVW17, 9/89)
    VA-36 “Roadrunners” – NAS Oceana: 10 A-6E
    VFA-15 “Valions” – NAS Oceana: 10 F/A-18A
    VFA-87 “Golden Warriors” – NAS Cecil Field: 10 F/A-18A
    VAQ-141 “Shadowhawks” – NAS Whidbey Island: 5 EA-6
    VAW-124 “Bear Aces” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VS-24 – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3A
    HS-3 “Tridents” – NAS Jacksonville: 5 (of 6 authorized) SH-3H


    6. CVW13 – CV43 USS Coral Sea
    VFA-132 “Privateers” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6 10/90)
    VFA-137 “Kestrals” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6, 10/90)
    VA-55 “Warhorses” – NAS Oceana: 8 A-6E (disestablished, 1/91)
    VA-65 “Tigers” – NAS Oceana: 8 A-6E, 4 KA-6D (to CVW8, 10/89)
    VAQ-133 “Wizards” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-127 “Seabats” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-17 “Neptunes Raiders” – NAS Jacksonville: 4 SH-3H, 2 SH-3D
    (generally didn’t have VS)
    (for 1988-Sept. 1989 deployment, also had VMFA-451 w/12 F/A-18A from Marines)

    7. CVW17 –CV60 USS Saratoga (82-94)
    VF-74 “Bedevilers” – NAS Oceana: 6 F-14A, 6 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VF-103 “Sluggers” – NAS Oceana: 8 F-14A, 7 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VFA-81 “Sunliners” – NAS Oceana: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VFA-83 “Rampagers” – NAS Cecil Field: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VAQ-132 “Scorpions” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-125 “Tiger Tails”: 3 (of 4 authorized) E-2C
    VS-30 “DiamondCutters”: 8 (of 10 authorized) S-2A
    HS-3: 6 SH-3H

    8. Other Carriers Assigned To Atlantic Fleet

    CV-63 USS Kitty Hawk – in Service Life Extension Program (SLEP) from 1/88 to 3/91
    AVT-16 USS Lexington – training carrier


    B. Pacific
    1. CVW2 – CV61 USS Ranger

    VF-1 “Wolfpack” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VF-2 “Bounty Hunters” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VA-145 “Swordsmen” – NAS Whidbey Island: 12 A-6E TRAM, 4 KA-6D
    VAQ-131 “Lancers”: 4 EA-6B
    VAW-116 “Sun Kings” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C
    VS-38 “Red Griffons” – NAS North Island: 9 (of 10 authorized) S-3A
    HS-14 “Chargers” – NAS North Island: 6 SH-3H
    (also had VMA(AW)-141 w/12 A-6E from Marines for 1989 deployment)


    2. CVW5 – CV41 USS Midway – Japan:
    VA-115 “Eagles” – NAS Lemoore: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VA-185 “Nighthawks” – NAS Atsugi: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VFA-151 “Vigilantes” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-192 “Golden Dragons” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-195 “Dambusters” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VAQ-136 “Gauntlets” – NAF Atsugi: 4 EA-6B ICAP II
    VAW-115 “Liberty Bells” – NAF Atsugi: 4 E-2C
    HS-12 “Wyverns” – NAS Atsugi: 6 SH-3H

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)
    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    4. CVW11 – CVN65 USS Enterprise (82-90)
    VF-114 “Aardvarks” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-213 “Blacklions” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VA-95 “Green Lizards” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VA-22 “Fighting Redcocks” – NAS Lemoore: 12 A-7E (F/A-18C 7/90)
    VA-94 “Mighty Shrikes” – NAS Lemoore: 15 A-7E (F/A-18C 5/90)
    VAW-117 “Wallbangers” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 90)
    VAQ-135 “Black Ravens” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (from I in 88)
    VS-21 “Fighting Redtails” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-6 “Indians” – NAS North Island: 6 SH-3H


    5. CVW-14 – CV64 USS Constellation (to USS Independence, 6/90)
    VF-21 “Freelancers” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) F-14A
    VF-154 “Black Nights” – NAS Lemoore: 12 F-14A
    VFA-25 “Fist of the Fleet” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C 6/89)
    VFA-113 “Stingers” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C in 6/89)
    VA-196 “Main Battery” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-113 “Black Eagles” – NAS Point Mugu: 4 E-2C
    VAQ-139 “Cougars” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-37 “Sawbucks” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-8 “Eightballers” – NAS North Island: 6 SH-3H

    6. CVW15 – CVN70 USS Carl Vinson
    VF-51 “Screaming Eagles” – NAS Lemoore: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-111 “Sundowners” – NAS Lemoore: 12 (of 12 authorized) F-14A
    VA-97 “Warhawks” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) A-7E
    VA-27 “Chargers” – NAS Lemoore: 13 A-7E
    VA-52 “Knightriders” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAQ-134 “Garudas” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-114 “Hormel Hawgs” – NAS Point Mugu: 4 E-2C+
    VS-29 “Dragonfires” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-4 “Black Knights” – NAS North Island: 6 SH-3H
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
  • dudi
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
  • arbalest
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
    Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
  • dudi
    Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
    Méretileg sem mindegy, a Super Hornet hosszabb, és talán felhajtott szárnyakkal is szélesebb, mint a sima Hornet.
  • arbalest
    Méretileg sem mindegy, a Super Hornet hosszabb, és talán felhajtott szárnyakkal is szélesebb, mint a sima Hornet.
    Na ezt nem tudtam.
  • dudi
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
    arbalest
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
    4-5 század a realitás attól függően, hogy mennyire akarják kényelmetlenné tenni a saját életüket és milyen más képességet áldoznának fel.

Ugrás a fórum topichoz