|

Két résztvevősre redukálódott az OA-X tender

Az Amerikai Légierő nyilvánosságra hozta terveit a könnyű támadógép beszerzésére kiírt OA-X tenderen, melynek mostantól nem része a Textron Airland sugárhajtásúja és az Air Tractor mezőgazdasági gépből harciasított típusa.

Kisebb ütésként élheti meg a Textron, hogy az 5 éve folyó kampányuk, hogy eladják az Amerikai Légierőnek a cég saját tőkéjéből fejlesztett Scorpion könnyű támadógépet, most kudarcba fulladt. Ennek ellenére még a markukba szállhat a győzelem, ugyanis a két versenyben maradt pályázó a szintén a Textron tulajdonában lévő Beechcraft AT-6 Wolverine, valamint az EMBRAER által fejlesztett, a Sierra Nevada forgalmazásában ajánlott A-29 Super Tucano. Az Air Tractor/L3 Technologies páros által kínált, az AT-802 mezőgazdasági repülőgépből az OA-X előzményei kapcsán faragott AT-802L Longsword szintén elutasításra került.

Forrás: Textron AirLand ,

Ezek után AT-6 Wolverine és a A-29 Super Tucano vehet részt az OA-X második körében, melyet május és július között rendeznek Arizonában, a Davis-Montham légibázison. Eredetileg a Közel-Keleten, éles harci körülmények között szerették volna tesztelni a gépeket, de ezt végül elvetették, helyette az ipar képviselőivel együttműködve vizsgálják meg a karbantartás igényüket, az adatgyűjtő képességüket, valamint a szenzorokat. Ezekből arra lehet következtetni, hogy a gépek harcászati képessége háttérbe szorul az információ gyűjtés és továbbítás javára. A két gép közös jellemzője a turbopropelleres meghajtás, mely kisebb fogyasztást biztosít a sugárhajtóművekhez képest. Valószínűleg utóbbi okozta a Scorpion vesztét is, mivel az USAF kifejezetten a leginkább kölcséghatékony megoldást keresi.

Embraer A-29 Super Tucano – egyszer már győzött, sikerül másodszor is? | Fotó: Embraer ,

Az OA-X-től való búcsú lehet, hogy az ígéretesnek tűnő Scorpion fejlesztési program végét is jelenti egyben. A típus egy teljesen új, kifejezetten a megváltozott harctéri igényekhez igazítva hozta létre a Textron AirLand. Ennek függvényében tavaly március 16-án bejelentették, hogy nem kívánnak részt venni a sugárhajtású kiképzőgép beszerzésére kiírt T-X tenderen, inkább teljes kapacitásukkal az OA-X-re fókuszálnak. Most azonban maradt a bizonytalanság, csupán egy külföldi megrendelés beérkezése jelenthetne mentőövet a típusnak.

 

Fórum hozzászólások

  • Az csak az en fantazmagoriam, hogy itt lennenek jok a gepagyus drone-ok?
    Tavoli pilota felszall, utvonalat a celteruletre lerepuli, ott atveszi a FAC es celra iranyit.
    Aztan serulestol fuggoen vagy hazarepul, vagy egy kijelolt varakozo legterben hesszel.
    Persze kizarolag COIN muveletekre alkalmas az elkepzeles es fogalmam sincs mennyire gyors az adatatvitel es a reakcioido.
    Vegul pedig a teljesen elvetemult dolog meg a gepagyu toronnyal szerelt dron. A tornyot uzemeltetni az FAC.
  • therob
    döntős
    Aha...
    szerintem a hangsúly inkább ezen a mondaton van: "“Rather than do a combat demonstration, we have decided to work closely with industry to experiment with maintenance, data networking and sensors with the two most promising light aircraft..."
    Vagyis a harci képességek tesztelése helyett inkább karbantartást vizsgálják...:rolleyes:
    Közben szép csöndnen döntöttek hogy az A-10-eken szárnyat cserélnek.
    Szerintem ez a program is megy a kukába (szerencsére!!!)
  • rudi
    Aha...
    szerintem a hangsúly inkább ezen a mondaton van: "“Rather than do a combat demonstration, we have decided to work closely with industry to experiment with maintenance, data networking and sensors with the two most promising light aircraft..."
    Vagyis a harci képességek tesztelése helyett inkább karbantartást vizsgálják...:rolleyes:
    Közben szép csöndnen döntöttek hogy az A-10-eken szárnyat cserélnek.
    Szerintem ez a program is megy a kukába (szerencsére!!!)
    A jetfly-on meg pont arról írnak, hogy még nincs végleges döntés mennyi A-10 kapja meg az új szárnyakat.

Ugrás a fórum topichoz