|

JAS-39 Gripen & MiG-29 – Gondolatok a honvédelemről – 2018-as kiadás

JAS-39 Gripen & MiG-29 – gyakran felmerülő kérdések, avagy szüksége van-e az országnak légierőre? A dokumentum igyekszik az általában felmerülő kérdésekre választ adni és eloszlatni bizonyos téveszméket.

A cikk nem más, mint a korábbi Gripen FAQ kibővített, immáron 5. változata, mely azonban alaposan túlmutat az eredeti művön – innen is a cím változása. Az utolsó frissítés dátumát a szokott módon a bejegyzés tartalmazza, az írás végén is megtalálható.

A JAS-39 Gripen & MiG-29 – Gondolatok a honvédelemről 2018-as kiadása:

Fórum hozzászólások

  • szuvorov
    Pár kép a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis facebook oldaláról:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ha belegondolok hogy ennyi gyakorlatilag a teljes magyar légierő...
  • Terminator
    Amikor a cseheknél volt a gyakorlat, volt spotter nap is...
    Bizonyos spotterek bent voltak a sajtónapon... Sima halandó hobbi spottereknek nem fognak itthon sose semmit rendezni, az több százas tömeg lenne :) Ha ma lent lettem volna, akkor rakok fel egyből képet is, nemcsak a hírt :) Hétfőn voltam
  • antigonosz
    Ha belegondolok hogy ennyi gyakorlatilag a teljes magyar légierő...
    Hát nézd...ebbe még annyira nem is vagyunk lemaradva, lásd Ausztria, Csehország vagy Szerbia légierejét.
  • antigonosz
    Ha belegondolok hogy ennyi gyakorlatilag a teljes magyar légierő...
    Na gondolj bele, mi van akkor? Így, hogy a sereg segge még ugyanúgy kilóg a gatyából, mint eddig, így bőven elég az egy század. Ne kezd Te is itt, mint sokan ma Face-en, a kötelék képek alatt, hogy azonnal vegyünk még Gripppppent azonnal...
  • ms07
    Na gondolj bele, mi van akkor? Így, hogy a sereg segge még ugyanúgy kilóg a gatyából, mint eddig, így bőven elég az egy század. Ne kezd Te is itt, mint sokan ma Face-en, a kötelék képek alatt, hogy azonnal vegyünk még Gripppppent azonnal...
    Jó, jó, csak ettől még egy vadliba raj is nagyobb. Csak sokkolt hogy ennyi kb, és hogy mindez ráfért egy képre.
  • antigonosz
    Jó, jó, csak ettől még egy vadliba raj is nagyobb. Csak sokkolt hogy ennyi kb, és hogy mindez ráfért egy képre.
    Miért? Egy képen elfér az összes harckocsink is...:(
  • Lehet hogy már volt ez a régi videó...én még nem láttam.
    Kicsit meglepett hogy azt mondja a szerelő hogy a fegyfer felfüggesztő pilonokban a nitrogén a fegyverek vészledobásához kell...
    Én bevallom azt hittem hogy a Sidewinder hűtéséhez van rá szükség.
  • rudi
    Lehet hogy már volt ez a régi videó...én még nem láttam.
    Kicsit meglepett hogy azt mondja a szerelő hogy a fegyfer felfüggesztő pilonokban a nitrogén a fegyverek vészledobásához kell...
    Én bevallom azt hittem hogy a Sidewinder hűtéséhez van rá szükség.
    Engem meg a nitrogén lepne meg, mert Ostravában azt mondta a személyzet, hogy a AIM-9-nek ezt a változatát érdekes módon levegővel hűtik.
    https://htka.hu/2016/10/14/ostrava-2016-nato-day/

    Néhány technikai részletre is rákérdeztem. Az AIM-9L-1 hűtése nem semleges gázzal történik, hanem nagynyomású levegővel (~250 bar asszem). Számomra ez furcsa, de úgy látszik, akkor ma már képesek annyira kiszárítani a levegőt, hogy ez nem okoz problémát, nem válik ki akkor sem nedvesség, ha a levegő ilyen komoly mértékben lehűl. Az iparban -40 foknál jobb harmatpontot nem vár el senki, bár ott nem is több száz bar-os levegő rendszerek vannak.)
  • molnibalage
    Engem meg a nitrogén lepne meg, mert Ostravában azt mondta a személyzet, hogy a AIM-9-nek ezt a változatát érdekes módon levegővel hűtik.
    https://htka.hu/2016/10/14/ostrava-2016-nato-day/

    Néhány technikai részletre is rákérdeztem. Az AIM-9L-1 hűtése nem semleges gázzal történik, hanem nagynyomású levegővel (~250 bar asszem). Számomra ez furcsa, de úgy látszik, akkor ma már képesek annyira kiszárítani a levegőt, hogy ez nem okoz problémát, nem válik ki akkor sem nedvesség, ha a levegő ilyen komoly mértékben lehűl. Az iparban -40 foknál jobb harmatpontot nem vár el senki, bár ott nem is több száz bar-os levegő rendszerek vannak.)
    Azt nem kérdezted meg, hogy miért nem hordozzák soha a szárny alatt?
  • Terminator
    Azt nem kérdezted meg, hogy miért nem hordozzák soha a szárny alatt?
    Ez még 2016-ban volt. Meg elfelejtettem.
    Sajnos egyre inkább azt érzem, hogy lassan kérdezni sincs értelme kimenni, mert néha nem egészen őszintén válaszolnak a technikai dolgokban. Olyan kérdéseket kell kitalálni, amik inkább személyes és az ember-gép illetve az ember-szolgálati rendszer viszonyára vonatkoznak.
  • molnibalage
    Ez még 2016-ban volt. Meg elfelejtettem.
    Sajnos egyre inkább azt érzem, hogy lassan kérdezni sincs értelme kimenni, mert néha nem egészen őszintén válaszolnak a technikai dolgokban. Olyan kérdéseket kell kitalálni, amik inkább személyes és az ember-gép illetve az ember-szolgálati rendszer viszonyára vonatkoznak.

    A 2018-as ostravai beszámolód mikor készül el?

    Vagy már volt, csak nem találom?
  • Terminator
    A 2018-as ostravai beszámolód mikor készül el?

    Vagy már volt, csak nem találom?
    Félig készen, a nyelvtani lektorálás és videovágás hiányzik hozzák. Nem szeretném az előbbi nélkül kiadni, mert az igényesség hajt. A havi 1 bejegyzés így is meg lesz átlagban és közben már a következő HTKA és egy offline írás munkái is zajlanak háttérben.
  • molnibalage
    Tamás hívta fel rá a figyelmem. .
    Gripen téma után érdeklődőknek 'kötelező olvasmány' a témával kapcsolatos bejegyzései. Sok apró érdekes részlet elhangzik nála, gyakran újra olvasgatom én is...

Ugrás a fórum topichoz