|

JAS-39 Gripen & MiG-29 – Gondolatok a honvédelemről – 2018-as kiadás

JAS-39 Gripen & MiG-29 – gyakran felmerülő kérdések, avagy szüksége van-e az országnak légierőre? A dokumentum igyekszik az általában felmerülő kérdésekre választ adni és eloszlatni bizonyos téveszméket.

A cikk nem más, mint a korábbi Gripen FAQ kibővített, immáron 5. változata, mely azonban alaposan túlmutat az eredeti művön – innen is a cím változása. Az utolsó frissítés dátumát a szokott módon a bejegyzés tartalmazza, az írás végén is megtalálható.

A JAS-39 Gripen & MiG-29 – Gondolatok a honvédelemről 2018-as kiadása:

Fórum hozzászólások

  • Általános vélemény, hogy kevés Gripenünk van. Ez igaz. Éppen ezért érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy "csali-Gripen" eszközt is kellene beszereznie az MH-nak, lehetőleg olyat, ami olcsóbb mint a (közepes-/nagy-hatósugarú) rakéta amivel lelövik. :)
    ...az AV(repgép-gyárunk)-nak egy ilyen termék profilja tud lenni.
    --vagy (rosszabb) esetben venni.
    Bármelyik megoldás Gripent ment. Ellenséget/eszközt leköt, és jó sokba kerül neki időben is, pénzben is, eszközben is.

    Ezek miatt szimpatikus ötlet nekem...


    Pl. egy drón egyik alkalmazása több más mellett.
    ... drón, már megint ide lyukadtunk ki. :rolleyes:


    Aero Vodochody / Hu : :hadonaszos:



    U.i: Az előző hozzászólás teljesen igaz, a Covid válság nagyon nagy/jó üzletek lehetőségét is hozta !!!
  • Masztiff
    Maróth mai bejelentése alapján képzeljünk el egy Gripen gyártó (összeszerelő) üzemet a SAAB többségi tulajdonlásával;)
    Miért? Mit jelentett be?
  • LMzek 2.0
    Általános vélemény, hogy kevés Gripenünk van. Ez igaz. Éppen ezért érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy "csali-Gripen" eszközt is kellene beszereznie az MH-nak, lehetőleg olyat, ami olcsóbb mint a (közepes-/nagy-hatósugarú) rakéta amivel lelövik. :)
    ...az AV(repgép-gyárunk)-nak egy ilyen termék profilja tud lenni.
    --vagy (rosszabb) esetben venni.
    Bármelyik megoldás Gripent ment. Ellenséget/eszközt leköt, és jó sokba kerül neki időben is, pénzben is, eszközben is.

    Ezek miatt szimpatikus ötlet nekem...


    Pl. egy drón egyik alkalmazása több más mellett.
    ... drón, már megint ide lyukadtunk ki. :rolleyes:


    Aero Vodochody / Hu : :hadonaszos:
    Elvileg igazad van, de egy ilyen csalinak azért a Gripen főbb paramétereit fel kell tudni mutatni, hogy a csúnya ellen el is higgye hogy valódi Gripent lát a radarján. Szóval hasonló radarkép, és legalább egy leterhelt Gripennek megfelelő repülési magasság és sebesség ... lehet tervezni a drónt, meg azt is hogy mi fogja hordozni, indítani.
  • emel
    Elvileg igazad van, de egy ilyen csalinak azért a Gripen főbb paramétereit fel kell tudni mutatni, hogy a csúnya ellen el is higgye hogy valódi Gripent lát a radarján. Szóval hasonló radarkép, és legalább egy leterhelt Gripennek megfelelő repülési magasság és sebesség ... lehet tervezni a drónt, meg azt is hogy mi fogja hordozni, indítani.
    ...2-3 éve is, meg 2-3 hete is írtam, hogy kellene a Griff mellé egy Fegyver-hordozó/Apród(/Loyal Wingman klón).
    Ennek úgyis kb tudnia kellene a Griff subszónikus tartományát repülni. A többi már visszevero-felületek kérdése.
    Leírni persze egyszerűbb, mint megcsinálni, de éppen ezért más szép pénzt is fizetne érte.
    Multifunkciós drón, piaci rés. AV : :hadonaszos:



    U.i: ...van miből kiindulni; L-39NG(/Hu) ==>>Uni(versal)-dron

    U.i. 2.0 : ...unom már a "kicsit álmodást" ! :hadonaszos: (...most, amikor akár meg is lehet csinálni ! ;) )
  • rudi
    Miért? Mit jelentett be?
    Ő semmit! :)

    A portfolio.hu egy második Airbus gyárat.
    De totál felélreértették az interjút.

    Meghallgattam. A zalai Lynx gyár kapcsán mondta, hogy további hadiipari beruházásokról is tárgyalnak és a jövőbeli beszerzéseknél nagy súllyal esik latba.

    De ha lesz 2. Század Gripen, akkor ilyen lehetőség sztem fog játszani.
  • LMzek 2.0
    ...2-3 éve is, meg 2-3 hete is írtam, hogy kellene a Griff mellé egy Fegyver-hordozó/Apród(/Loyal Wingman klón).
    Ennek úgyis kb tudnia kellene a Griff subszónikus tartományát repülni. A többi már visszevero-felületek kérdése.
    Leírni persze egyszerűbb, mint megcsinálni, de éppen ezért más szép pénzt is fizetne érte.
    Multifunkciós drón, piaci rés. AV : :hadonaszos:



    U.i: ...van miből kiindulni; L-39NG(/Hu) ==>>Uni(versal)-dron

    U.i. 2.0 : ...unom már a "kicsit álmodást" ! :hadonaszos: (...most, amikor akár meg is lehet csinálni ! ;) )

    Ember!
    Először legyen normális fizetés, és legyenek feltöltve a meglévő alakulatok. Meg legalább egy olyan optikája meg éjjellátója legyen a katonának, mint egy tehetősebb vadásznak. Szó szerint ezrek hiányoznak a lövészalakulatoktól. Ezrek, érted?
  • borisz
    Ember! Először legyen normális fizetés, és legyenek feltöltve a meglévő alakulatok. Meg legalább egy olyan optikája meg éjjellátója legyen a katonának, mint egy tehetősebb vadásznak. Szó szerint ezrek hiányoznak a lövészalakulatoktól. Ezrek, érted?

    Te ezt a fórumot olvasod ???
    ...mert 10+ szor írtam megoldásokat erre.


    Ne engem b@szogass, hanem akik vakok a kérdés megoldására !!!
  • Allesmor Obranna
    Mostanság már nem is ördögtől való, mi több, szinte trend, hogy a komolyabb nagyjavításokat maga a gyártó végzi el, egyszerűen az újgépes soron slotokat biztosítva.
    Az új Szu-35Sz-ek között évek óta látni Szu-27SzM3-as modernizációkat, meg visszahívott korábbi Szu-35Sz-eket, mivel a nyitottabb architektúra miatt eleve sokkal többször kerül sor a dizájn módosítására, bulletinekre, de olyanokra, melyeket sokkal egyszerűbb és gazdaságosabb azon a színvonalú, szervezettségű és alkatrész ellátottságú soron elvégezni, ahol az új gépeket is gyártják. Egy helyre elég csak fókuszálni a beszállítást és jóformán egy lépésben, lokálisan lehet az új gépek mellé készletezett elemekkel azonos ütemben beszerzett alkatrészekkel elvégezni a javítást is.



    Itt mit jelent a nyitott architektúra?
  • papajoe
    Itt mit jelent a nyitott architektúra?
    Nagyon egyszerűen azt,hogy egy adott számítógéppel támogatott hardwer tulajdonságainak módosításához elég csak új programot(vagy csak javitást)feltölteni a szamítógépbe.Szóval ha javítani akarsz egy kicsit a hajtóművön nem a reszelőhöz nyúlsz hanem átírsz pár 1-est meg 0-át a FADEC programjában.
  • arcas
    A posztban úgy irják, hogy a videó alatt csak találgatnak.
    Én úgy olvastam korábban - ha jól emlékszem a pőstyéni repnapon produkálta először ezt a magyar gripen, sőt, talán akkor pont véletlenül - hogy ezt a jelenséget a pilóta a megfelelő manőverrel elő tudja idézni, nyilván ahhoz hogy az üzemanyag lángra is kapjon ahhoz plusz ügyesség kell. Negativ terhelésnél a rendszerből a felesleges üzemanyagot kiengedi a gép automatikusan (nem a pilóta!), ezt gyakrabban is észre lehet venni videókban, csak ott nem manővereznek úgy, hogy az lángra is kapjon.
    Valamelyik blogon szakszerűen le volt irva a dolog, de per pill én sem találom...
    Lemaradtam kicsit... miért jött most elő ez a rácsodálkozás az üzemanyag begyújtásra?
    Kb. 10 éve csinálja ezt a magyar Gripen demó. Aki nem jár külföldre, az is láthatta már pl. a 2013-as kecskeméti repülőnapon is.
  • Allesmor Obranna
    És még ennél többet is. Nem csak a szoftver bővíthető, hanem a hardver is szabványosított es moduláris. Blokkonként bővíthető, fejleszthető.


    A mai hajtóműveknél hogyan szabályozzák a befecskendezés mennyiségét, mint a dugattyús motoroknál, elektromágneses befecskendezo szeleppel, amit a számítógép vezérel?
    Érdekelne valami ábra, vagy fotó, hogy hol helyezkednek el a porlasztók, és mennyi van belole.
  • Anti
    http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=7908&sid=27f2db50be54526d205fb3d89436f66f&start=260

    "Madar na Gripenu na dnech NATO. Mají kabinu striknutou na spodek trupu. To je fakt feferonka. Člověk se nemůže vůbec orientovat, jak ta ukázka byla agresivní a rychlá. Mají je zvládnuté dokonale. Ten pilot musí být hvězda v celosvětovém meritku."

    :p:D
    Gugli
    Madar a Gripenen a NATO-napokon. A törzs aljára tolják a kabinot. Ez nagyon csípős paprika. Egyáltalán nem lehet eligazodni, hogy a demonstráció milyen agresszív és gyors volt. Tökéletesen kezelték őket. A pilótának globális szinten sztárnak kell lennie.

Ugrás a fórum topichoz