|

Készül az új kínai repülőgép-hordozó

Képeken a Kínai Haditengerészet második repülőgép-hordozója, melynek építése közeledik a befejezéshez.

Fórum hozzászólások

  • joker
    Javítsatok ki ha nincs igazam, de szerintem a reaktorok skálázhatóak, még ha kell is valamilyen átalakítás. Megnézed milyen az 1000MW-os, osztol-szorzol, csinálsz egy "ugyanolyant" kicsiben, annyival kevesebbet termel, de kisebb helyre elfér. A kínaiak meg szarják az atomerőművelket, csak tudják hogyan kell építeni egy reaktort.
    Vannak nukleáris tengeralattjájóik, tehát van haditengerészeti reaktoruk. Egyszerűen óvatoskodnak.
  • emel
    Igen, de ez szárazföldre pozicionált technika állandóan és helyben rendelkezésre álló javítási kapacitással. Ha egy hordozó kifut a nyílt tengerre, akkor az üzemeltetési szempontból olyan mintha megszűnne mögötte a hátország. A hajón lévő össze technikát úgy kell felépíteni, hogy esetleg hónapokig kell működtetni minden külső ipari támogatás nélkül, erre viszont nem lehet felkészülni valódi nyílttengeri tapasztalatok nélkül. Még egyszer mondom: Kuznyecov! Évek óta megvan, eleget tesztelhették, kísérletezhettek vele - és mégis gyatra az eredmény!!
    Mindenhez visznek pótalkatrészt, a hagyományos üzemanyag tartály helyére meg minimum 20 vadiúj elektromágneses katapult elférne tartalékba tokkal vonóval. A Kuznyecovot meg rég mozgatták meg, de a legtöbb probléma a fékező kötelekkel volt, még ha komoly következményekkel is járt.
  • Roni
    Szergej már mindennel csak kínlódik
    Szergejjel már mindenki csak kínlódik.
    De nyíltan senki nem mer kiállni mert pontosan tudja mindenki hogy csak egyszer lehet hülyeséget csinálni mert utána szemébe folyik a rohamsisak. Mondjuk ez azért elég szerencse.
  • Roni
    Szergej már mindennel csak kínlódik
    Az legyen az ő gondjuk, már nem adunk hozzá elvtársi hozzájárulást ... de attól még a kínaiaknak sincs hordozó-ügyben sokkal több tapasztalatuk.
  • joker
    Javítsatok ki ha nincs igazam, de szerintem a reaktorok skálázhatóak, még ha kell is valamilyen átalakítás. Megnézed milyen az 1000MW-os, osztol-szorzol, csinálsz egy "ugyanolyant" kicsiben, annyival kevesebbet termel, de kisebb helyre elfér. A kínaiak meg szarják az atomerőművelket, csak tudják hogyan kell építeni egy reaktort.
    Jó kérdés, de abban biztos vagyok, hogy megfelelő méretű/teljesítményű/megbízhatóságú tengerészeti reaktor kifejlesztése nem ilyen egyszerű, mint ahogy lefested.

    Mackensen
    Vannak nukleáris tengeralattjájóik, tehát van haditengerészeti reaktoruk. Egyszerűen óvatoskodnak.
    Persze, az amerikaiaknak is volt a Nautilushoz. Aztán megépítették az Enterprise-t, amibe kellett belőle 8 db, a következő hordozó osztálynál pedig ideiglenesen vissza is tértek a hagyományos meghajtáshoz. Nagyon óvatosak a kínaiak, viszont a hordozójukhoz való reaktort még szerintem fejlesztik, vagy tesztelik.
  • joker
    Mindenhez visznek pótalkatrészt, a hagyományos üzemanyag tartály helyére meg minimum 20 vadiúj elektromágneses katapult elférne tartalékba tokkal vonóval. A Kuznyecovot meg rég mozgatták meg, de a legtöbb probléma a fékező kötelekkel volt, még ha komoly következményekkel is járt.
    Joker, lehet itt magyarázni a Kuznya bizonyítványát hogy ezért meg azért volt az ami, de kit érdekel hogy mitől büdös a szar?!! Szívesebben megennéd ha megmagyaráznák az okokat? Az egész hajóból nem vihetnek magukkal tartalékot, gondolom Kuznyán is volt tartalék kötél mégis vízbe csobbant a gépük, mert nem volt rá kidolgozott eljárás vagy/és döntésképes parancsnok, aki jókor és jót mondott volna. TAPASZTALATHIÁNY, ami többszáz ponton meg tudja akasztani egy hordozó normál működését!!! Tapasztalatot szerezni meg csak sok-sokezer üzemóra alatt lehet amit valódi, éles körülmények között a tengeren kell végrehajtani ...
  • emel
    gondolom Kuznyán is volt tartalék kötél mégis vízbe csobbant a gépük,
    Arról ugye azért hallottál hogy a fékező kábel is elvolt használódva
    Erről boki számolt be .hogy zsír új fékező kábelre sem jutott nekik.
  • Roni
    Arról ugye azért hallottál hogy a fékező kábel is elvolt használódva
    Erről boki számolt be .hogy zsír új fékező kábelre sem jutott nekik.
    Attól még egy felelős parancsnok időben elküldhette volna a gépet Szíriába leszállni, végülis nem Gibraltárnál vagy Máltánál hajóztak hanem a szír partok előtt. Ha meg nem volt tartalék fékezőkötél, és nem volt döntésképes parancsnok, megint csak azt tudom mondani: TAPASZTALATHIÁNY!!! Nem csak a hajó fedélzetén, hanem a vezérkarban is!!! Hogy lehet így elküldeni egy hordozót sokezer kilométerre a bázistól harci bevetésekre?!!!
  • Nem biztos, hogy el volt használódva attól, hogy régi volt. Valószínűleg volt belőle raktáron, de ha a Mig egyből tépte, akkor nincs mit tenni. A kötélből származó problémáikon kívül nem sok jutott el ide.
  • arbalest
    Jó kérdés, de abban biztos vagyok, hogy megfelelő méretű/teljesítményű/megbízhatóságú tengerészeti reaktor kifejlesztése nem ilyen egyszerű, mint ahogy lefested.
    Nem nulláról kell fejlesszék, mert ismert a tech és van hozza mérnökük is ezrével. Mack meg írta, hogy tengókon is vannak ilyen reaktorok, akkor meg nem értem az egészet. Eszembe nem jutna ezek után tankeres-töltögetőset játszani.
  • joker
    Nem biztos, hogy el volt használódva attól, hogy régi volt. Valószínűleg volt belőle raktáron, de ha a Mig egyből tépte, akkor nincs mit tenni. A kötélből származó problémáikon kívül nem sok jutott el ide.
    De bizony, ha gondolkodsz egy kicsit két probléma rögtön kiderült a kötélen kívül is:
    - nincs kidolgozott vész-leszállító eljárásuk (ún. majomfogó), mint a szárazföldi bázisokon és az USA-hordozókon is évtizedek óta.
    - nem volt felelős parancsnok aki azonnal kiadta volna a parancsot hogy "129-es, irányszög azonnal XY, leszállás Hmeimim-ben, vészhelyzetet jelentünk nekik, elsőbbsége lesz leszállásnál!", inkább mindenki a kötéllel birkózott, a fent köröző géppel meg senki nem foglalkozott.
  • joker
    Nem nulláról kell fejlesszék, mert ismert a tech és van hozza mérnökük is ezrével. Mack meg írta, hogy tengókon is vannak ilyen reaktorok, akkor meg nem értem az egészet. Eszembe nem jutna ezek után tankeres-töltögetőset játszani.
    Passz, de attól, hogy nem nulláról kell fejlesszenek, attól még nem fél perc egy ilyen reaktor megalkotása. Lehet, hogy már kész a megfelelő, 80 000 tonnás hordozót kiszolgálni képes reaktoruk, és csak szimplán ennyire óvatosak. Szerintem inkább még dolgoznak vele, tesztelik, finomítják, addig is gyűjtik a tapasztalatokat a következő két, nagyobb, katapultos hordozójuk megépítésével.
  • emel
    De bizony, ha gondolkodsz egy kicsit két probléma rögtön kiderült a kötélen kívül is:
    - nincs kidolgozott vész-leszállító eljárásuk (ún. majomfogó), mint a szárazföldi bázisokon és az USA-hordozókon is évtizedek óta.
    - nem volt felelős parancsnok aki azonnal kiadta volna a parancsot hogy "129-es, irányszög azonnal XY, leszállás Hmeimim-ben, vészhelyzetet jelentünk nekik, elsőbbsége lesz leszállásnál!", inkább mindenki a kötéllel birkózott, a fent köröző géppel meg senki nem foglalkozott.
    Nem tudhatod. Biztos van felelős parancsnok, csak úgy ítélte meg, hogy elég lesz a csere idejére az üzemanyag vagy nagyon nem akarta leszállítani a gépet a parton. Nem voltál ott, de valószínűleg mindenre van kidolgozott eljárásuk, még ha hoznak is rossz döntéseket. Összességében meg ez is a szakadt kötél következménye, más gondra nem emlékszem a hajóval, üzemanyagelfogyás miatt meg nem volt második gépveszteség.
  • arbalest
    Passz, de attól, hogy nem nulláról kell fejlesszenek, attól még nem fél perc egy ilyen reaktor megalkotása. Lehet, hogy már kész a megfelelő, 80 000 tonnás hordozót kiszolgálni képes reaktoruk, és csak szimplán ennyire óvatosak. Szerintem inkább még dolgoznak vele, tesztelik, finomítják, addig is gyűjtik a tapasztalatokat a következő két, nagyobb, katapultos hordozójuk megépítésével.
    De ha már megvan a tengós reaktor, akkor azt is lehetne használni. Úgy is jobb lenne, mint kazánoson szarakodni, ha a jövőben úgyis reaktoros meghajtás lesz. Max tesznek belőle kettőt ha több erő kell, vagy tizet ha mégtöbb.
  • joker
    Nem tudhatod. Biztos van felelős parancsnok, csak úgy ítélte meg, hogy elég lesz a csere idejére az üzemanyag vagy nagyon nem akarta leszállítani a gépet a parton. Nem voltál ott, de valószínűleg mindenre van kidolgozott eljárásuk, még ha hoznak is rossz döntéseket. Összességében meg ez is a szakadt kötél következménye, más gondra nem emlékszem a hajóval, üzemanyagelfogyás miatt meg nem volt második gépveszteség.
    Naná hogy üzemanyaghiány miatt nem volt még egy gépveszteségük, ugyanazt a hibát kétszer csak a szabotőrök követik el, mondta a legokosabb KGB-s. :cool:
  • joker
    De ha már megvan a tengós reaktor, akkor azt is lehetne használni. Úgy is jobb lenne, mint kazánoson szarakodni, ha a jövőben úgyis reaktoros meghajtás lesz. Max tesznek belőle kettőt ha több erő kell, vagy tizet ha mégtöbb.
    Ezért hoztam az Enterprise-t példának. Megvolt a reaktor, csak éppen 8 db kellett belőle. Baromi drága volt megépíteni, üzemeltetni, a következő 4 hordozójuk az amerikaiaknak ismét hagyományos meghajtású volt. Több, mint 10 év telt el, míg a Nimitz-nél ismét visszatértek a nukleáris meghajtáshoz, csak ott már specifikusan hordozóhoz tervezett reaktorral.
  • joker
    Mi a lényege egy hordozót nem nukleárisan hajtani? Elmenne egy feltöltéssel 30 évet, míg a másikhoz kell féltucat tankerhajó ami oda-vissza járkál a part és a hordozó között, hogy valahogyan mozgásban tartsa, és egy rakás üzemanyagot kell valahol tárolni, ami elveszi a helyet.
    Az is kérdés, hogy eleve hova szánják a hordozóikat. Az usákok jó eséllyel a bolygó másik felére is terveztek, a kínaiak - egy ideig - lehet hogy csak a közeli tengerekre terveznek csak. Bár ahogy egyre mindenhol fektetnek be tőkét a világon, nő az igény is, hogy mindenhol ott lehessenek katonailag is.
  • joker
    Nem biztos, hogy el volt használódva attól, hogy régi volt. Valószínűleg volt belőle raktáron, de ha a Mig egyből tépte, akkor nincs mit tenni. A kötélből származó problémáikon kívül nem sok jutott el ide.
    Órákig baszakodtak egy nyolc perces melóval. Szarul voltak kiképezve. A repülésvezető meg egy barom volt. A pilóta is.
  • arbalest
    Elvileg ugyanakkora szögben emelkedik. A felépítmény az igazán látványos különbség.
    És ha belegondolunk a következő következő hordozó szigete még kisebb lesz :)
    [​IMG]
  • gacsat
    Órákig baszakodtak egy nyolc perces melóval. Szarul voltak kiképezve. A repülésvezető meg egy barom volt. A pilóta is.
    Órákig biztosan nem, mert annyit nem marad fent egy gép, főleg nem a küldetés vége után. A repülésvezető rosszul mérhette fel a helyzetet, vagy úgy ítélte meg, hogy belefér ekkora a kockázat (nem jött be). A pilótának meg ha azt mondja a parancsnoka, hogy ott körözöl, akkor az ott köröz, ez nem kívánságműsor.

Ugrás a fórum topichoz