|

Az F-35 a német Tornádók preferált utódtípusa

Az idén Berlinben megrendezett International Fighter konferencia keretében a tegnapi napon német részről olyan információ hangzott el, miszerint a Panavia Tornado gépeik utódtípusaként az F-35 Lightning II számít a preferált megoldásnak.

Az idei év folyamán több alkalommal írtunk róla, hogy Németország a szóba jöhető európai típusok mellett az 5. generációs vadászbombázót is bevette a vizsgálandó megoldások közé: a típussal kapcsolatos információ bekérésre a nyár elején került sor. Akkoriban még az volt az ismert álláspont, hogy a Tornado váltótípusa függ attól is, hogy mikor vonul nyugdíjba a típus: ha elegendő idő áll rendelkezésre, akkor szóba jöhet egy új fejlesztésű típus. A versenybe ősszel bekapcsolódott a Boeing is.

Hogy a törökországi Incirlik légibázison találkozzanak. Bundeswehr,

Az említett komnferencián a tegnapi napon az is elhangzott, hogy mivel a német Tornado gépek kivonásának dátuma jelenleg 2030, ezért legkésőbb 2025-ben meg kell kezdeni a váűltótípus hadrenbe állítását, az pedig erősen valószínűtlen, hogy addigra elkészülne egy új európai típus. Ennek megfelelően az elérhető megoldásokból állítottak össze egy listát, melyen a Lockheed Martin vezetésével létrejött típusa foglalja el az első helyet. A németek elmondása szerint a gép jelenleg is tudja a Luftwaffe által a Tornado szerepkörében elvárt képességek nagy részét, illetve a 2025-2030 közti időszakra ezek mindenképpen meglesznek.

Levegő-föld fegyverzet villantás. Lockheed Martin,

Fórum hozzászólások

  • Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
    Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
    Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.
  • wolfram
    Titánnitrid
    Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az. :D
  • Allesmor Obranna
    Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
    Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
    Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.
    Igen, megnéztem.

    Részben igazad lehet, de azért van benne PS is rendesen ...


    Ez lehet a kevésbé utómunkázott/manipulált "eredeti" kép:
    http://www.navy.mil/view_image.asp?id=258981

    "Test pilot Billie Flynn pilots an F-35C Lightning II test aircraft during an external GBU-31 and AIM-9x buffet and flutter test flight from Naval Air Station Patuxent River, Md., April 4, 2018."

    [​IMG]

    Néhány naplementés kép:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Itt szerintem utólag megint nagyon eltúlozták a színeket...

    [​IMG]

    Ezek se csúnyák:

    [​IMG]




    [​IMG]
  • Aki PSt betölt az ennél sokkal intelektuálisabb egyén.

    Kb kizárnám a PSt, rátoltak egy szaturácció/vibrance +50et attól döglik a légy oszt csokolom. Nézz rá a fűre... (vagy töltsd le a képet aztán adjál neki LRben +50 szaturáció, +25 vibrancet)
  • Ezek amúgy jó képek csak ez a szerencsétlen gép néz ki úgy mint valami elhízott bogár(a B pedig főleg ocsmány).
  • Allesmor Obranna
    A PS mára már egy szinoním kifejezés lett az utómunkára, amit manapság fotózással foglalkozó ember Lightroomban old meg.
    Bárhogy is van, minden kétséget eloszlatadnó, íme az F135-ös hajtómű mesterséges fényben fotózva:

    http://www.pw.utc.com/Photos/Listing/All/Military Engines
    Színkép vagy legalább színhőmérséklet? :D
    És erre még rájön az, hogy az emberi agy egy nagyon szubjektív gép....
  • molnibalage
    Ez gondolom csak az összeszerelésre vonatkozik, a részegységek gyártási ideje nincs benne, mert minden egyes csavarra vagy kábelre ez értelmezhetetlen lenne.
    Ezek a rézzelemek amúgy is valószínű KANBAN cikkek és ezek előállítási ideje totâl indifferens (ahogy te is írtad), mert zömüket jóval korábban gyártják és raktárról töltik a KANBAN polcokat.
    De van nyílván egy sor beszállítói előszerelt rendszer is, melyek óraszáma szintén nem a gépek tényleges összeszerelési idejét terhelik. Pl. a hajtómű, radar és egyéb szenzorok előszerelten és előtesztelve érkeznek. Ezeket nyílván a végszerelés után újra le kell próbálni, ami a fent taglalt órát terheli, de lényegesen kisebb idővel.
  • arbalest
    Az szép. J-20-ból mikor lesz ennyi?
    Kínát inkább az érdekli hogy neki több j-20 legyen mint a Japán Dél-kora f-35 mennyisége .
  • Roni
    Kínát inkább az érdekli hogy neki több j-20 legyen mint a Japán Dél-kora f-35 mennyisége .
    Azt a számot már most meghaladta, nem lesz nehéz tartani. Kíváncsi vagyok, melyik bázis kap majd először állandó gépeket. A szokásos Tajvan közeli, vagy Indiára hozzák majd a frászt Tibetben.
  • Allesmor Obranna
    Ezek a rézzelemek amúgy is valószínű KANBAN cikkek és ezek előállítási ideje totâl indifferens (ahogy te is írtad), mert zömüket jóval korábban gyártják és raktárról töltik a KANBAN polcokat.
    De van nyílván egy sor beszállítói előszerelt rendszer is, melyek óraszáma szintén nem a gépek tényleges összeszerelési idejét terhelik. Pl. a hajtómű, radar és egyéb szenzorok előszerelten és előtesztelve érkeznek. Ezeket nyílván a végszerelés után újra le kell próbálni, ami a fent taglalt órát terheli, de lényegesen kisebb idővel.
    A hajtómű, radar és egyéb komplikált elemekre gondoltam, amik azért olyanok, mint amit írsz. Azrért egy hajtóművel összerakni több ezer óra.
  • Visszatérve még erre a képre:

    [​IMG]

    Az nem tudom feltűnt-e, hogy a bal, illetve jobb szárnyon lévő bombatípusok nem is azonos típusok, illetve aerodinamikai kialakításúak.

Ugrás a fórum topichoz