|

Már tesztelik a Tu-160 új hajtóművét

Az orosz stratégiai bombázó modernizált verziójának továbbfejlesztett hajtóművet szánnak, melynek hosszú jövőt jósolnak.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, az orosz védelmi minisztérium 2015 májusában jelentette be, hogy döntés született a Tupoljev Tu-160 Blackjack típusú stratégiai bombázó gyártásának újraindításáról. A közölt tervek szerint legalább 50 példányt rendszeresítenének az immáron Tu-160M2 jelzésű típusból, melynek prototípusa 2019 folyamán hajthatja végre szűzrepülését.

RAF Tornado F3 által kísért Tu-160 Blackjack

2010. március 10-ének kora reggelén 2 Tu-160-asra emeltek 2 Tornado F3-ast az angolok. | Fotó: Crown Copyright ,

Nos, egy ideje csend volt a program felől, de a napokban a Rostec néven is ismert Egyesült Hajtóműgyártó Vállalat részéről bejelentették, hogy már tesztelik a továbbfejlesztett NK-32 sugárhajtómű 02 szériáját a Kuznyecov iroda szamarai üzemében. A gazdaságosabb erőforrásnak köszönhetően a modernizált Tu-160M2 hosszabb őrjáratozási idővel rendelkezik majd.

Arról egyelőre nem szól a hír, hogy a hajtómű tolóereje, esetleg a javításközi üzemideje nő-e. Azt viszont már most jelezték, hogy a fejlesztés amiatt is fontos, mivel ezen erőforrás egy változatát kapja majd az újgenerációs bombázó, a PAK-DA is.

Fórum hozzászólások

  • Nezd meg a tavalyi videókat. Ott vannak a 25-ösök a soron a 32-esek mellett. Vagy nagyjavítják őket, de sanszos, hogy még gyártásban vannak, mert komplett új forszázskamrákat lehetett látni.
  • Allesmor Obranna
    Nezd meg a tavalyi videókat. Ott vannak a 25-ösök a soron a 32-esek mellett. Vagy nagyjavítják őket, de sanszos, hogy még gyártásban vannak, mert komplett új forszázskamrákat lehetett látni.
    Tudom mire gondolsz, de azok nagyjavításon vannak(voltak).
  • Igen. Valóban ott van, hogy gyártás és remont és ahogy elnézem, az NK-25-ösöknek van, hogy új építésű a komplett forszázskamra és a belépő szekció is...

    [​IMG]

    [​IMG]

    ...viszont a fúvócsöveik valóban viseltesnek tűnnek.

    Ezen meg mintha két keveréket látnék. Az egyiken a fúvócső új, de a forszázskamra használt, a másik 25-ösön viszont a forszázskamra új, de a fúvócső az, ami régi:

    [​IMG]

    Itt az előtérben van két NK-32-es és a háttérben egy NK-25-ös:

    [​IMG]

    Elég komoly fődarabokat is életben tudnak így tartani...
  • De megkockáztatom, az is lehet, hogy totál tévedek. Egy alapos felületkezelés, mosás, talán homokszórás ugyanis csodákra képes.
    Jobban kéne ismerni pl a forró szekció élettartamát, melyet ugye elviekben azért szépen hűt a belső bypass áram, így nincs kizárva, hogy ez egy elég hosszú élettartamú elem.
  • Allesmor Obranna
    De megkockáztatom, az is lehet, hogy totál tévedek. Egy alapos felületkezelés, mosás, talán homokszórás ugyanis csodákra képes.
    Jobban kéne ismerni pl a forró szekció élettartamát, melyet ugye elviekben azért szépen hűt a belső bypass áram, így nincs kizárva, hogy ez egy elég hosszú élettartamú elem.
    A kép alatt,
    [​IMG]


    ha elolvasod a kommentet: Двигатели НК-32 и НК-25, последние уже не выпускаются, но ведется их капитальный ремонт
  • Újabb okoskodás következik. Tu-160M szárnya ugye nem azonos módon nyilazódik, mint a korábbi verzióé, ezt már kifejtettem.
    Azonban úgy fest, maga az új minimum nyilazási szög is egy nevezetes érték a gép rendszerében, mert az alábbi nyilazás visszajelző műszeren jól láthatóan egy dedikált jelölés (30+ fok környéki érték) tartozik hozzá. Úgy fest, az újítás konkrétan nem használja a 20 fokos minum szöget.

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Na, ez egy elég velős anyag:

    http://www.aviationunion.ru/Files/Nom_2_TU_1.pdf

    Ajánlom mindenki figyelmébe. Nem semmi az a titánmennyiség, amit ebbe a gépbe belepakoltak, annak fényében, hogy a gép tervezésekor még mennyire nagy feladat volt a szovjeteknek a precíziós titán szerkezetek előállítása.
    Az még ma is az.. Gusztustalan egy anyag, de sajna nem sok minden bírja a nedves klórgázt..
  • ozymandias
    Az még ma is az.. Gusztustalan egy anyag, de sajna nem sok minden bírja a nedves klórgázt..
    Azt semmilyen fém nem bírja. Még az arany sem. Különben hogy kerülne oda klór?
  • gacsat
    Mi az a lófasz alatta? Izé.. hatalmas tartály.
    Burlak(Diana) légi-kozmikus komplexum. Kétfokozatú rakéta müholdak pályára állításához
  • gacsat
    Mi az a lófasz alatta? Izé.. hatalmas tartály.
    Russian air-launched winged orbital launch vehicle. Burlak air-launched satellite launcher was proposed in 1992 and studied by Germany in 1992-1994. Evidently based on secret anti-satellite missile. Air launched from Tu-160 bomber, released at 13,500 m altitude and Mach 1.7. Development estimated to cost only DM 50 million, but not proceeded with. Burlak/Diana variant would have been launched from Concorde.

    Status: Cancelled 1992. Payload: 1,100 kg (2,400 lb). Thrust: 302.00 kN (67,892 lbf). Gross mass: 27,400 kg (60,400 lb). Height: 19.00 m (62.00 ft). Diameter: 1.60 m (5.20 ft). Apogee: 200 km (120 mi).



    LEO Payload: 1,100 kg (2,400 lb) to a 200 km orbit. Payload: 550 kg (1,210 lb) to a 1000 km polar orbit. Launch Price $: 5.000 million in 1994 dollars.

    Stage Data - Burlak

    • Stage 0. 1 x Tu-160. Gross Mass: 205,442 kg (452,922 lb). Empty Mass: 99,773 kg (219,961 lb). Thrust (vac): 533.670 kN (119,974 lbf). Isp: 1,980 sec. Burn time: 58,000 sec. Isp(sl): 1,800 sec. Diameter: 13.71 m (44.98 ft). Span: 53.96 m (177.03 ft). Length: 53.35 m (175.03 ft). Propellants: Air/Kerosene. No Engines: 4. Engine: NK-231. Status: Out of Production. Comments: Tupolev Bomber-variable geometry. Maximum release conditions: Belly-mounted, 9,977 kg at 2,451 kph at 18,292 m altitude.
    • Stage 1. 1 x Burlak Stage 1. Gross Mass: 18,000 kg (39,000 lb). Empty Mass: 1,800 kg (3,900 lb). Thrust (vac): 357.900 kN (80,459 lbf). Isp: 320 sec. Burn time: 140 sec. Isp(sl): 270 sec. Diameter: 1.60 m (5.20 ft). Span: 1.90 m (6.20 ft). Length: 10.50 m (34.40 ft). Propellants: N2O4/UDMH. No Engines: 1. Engine: Burlak Stage 1. Status: Out of Production. Comments: Masses, thrust, specific impulse estimated based on total vehicle mass of 28.5 metric tons and first stage burn time of 140 seconds. Air launched from Tu-160 at 13,500 m, Mach 1.7 release conditions.
    • Stage 2. 1 x Burlak Stage 2. Gross Mass: 9,400 kg (20,700 lb). Empty Mass: 900 kg (1,980 lb). Thrust (vac): 98.000 kN (22,031 lbf). Isp: 330 sec. Burn time: 275 sec. Isp(sl): 230 sec. Diameter: 1.60 m (5.20 ft). Span: 1.60 m (5.20 ft). Length: 5.50 m (18.00 ft). Propellants: N2O4/UDMH. No Engines: 1. Engine: Burlak Stage 2. Status: Out of Production. Comments: Masses, thrust, specific impulse estimated based on total vehicle mass of 28.5 metric tons and first stage burn time of 140 seconds. Air launched from Tu-160 at 13,500 m, Mach 1.7 release conditions.

Ugrás a fórum topichoz