|

Berlin felfüggesztette az izraeli tengeralattjáró beszerzést

Németország a múlt hónapban hagyta jóvá Izrael legújabb körös tengeralattjáró beszerzését, ám a szerződésbe foglalt kitétel alapján a beszerzés most felfüggesztésre került. Berlin a 3 db Dolphin 2 osztályú tengeralattjáró szállítását, illetve a költségek mintegy negyedének finanszírozását ahhoz kötötte, hogy a beszerzés kapcsán Izraelben még tavaly beindult bűnügyi vizsgálatnak milyen kimenetele lesz.

A tengeralattjáró beszerzést ellenző korábbi vezérkari főnök, illetve 2013-2016 között a védelmi miniszteri posztot betöltött Moshe Ya’alon által tavaly kezdeményezett vizsgálat eredményeként a napokban több magas rangú izraeli gyanúsítottat is házi őrizetbe vettek a hatóságok, mely Berlin számára elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az aláírás előtt álló szerződést felfüggessze. Megjegyzendő, hogy ez még nem a beszerzés törlése, lévén az ügy vizsgálata továbbra is folyamatban van, abban eredmény még nem született.

Izrael haditengerészete jelenleg 5 db aktív német tengeralattjáróval rendelkezik, melyet legkésőbb jövőre egy újabb egység egészít majd ki fél tucatra. Az 1999-2000 között hadrendbe állított 3 egység adja a Type 209-esen alapuló Dolphin osztályt, míg a 2014-ben és 2016-ban hadrendbe állított 4. és 5. egységek már a Dolphin 2 osztályhoz tartoznak, kiindulási alapjukként az aktuálisan legpotensebb német tengeralattjáró az AIP-es Type 212 szolgáltat. Természetesen az említett 6. egység is Dolphin 2 lesz és ugyanilyen tengeralattjáró lenne az a 3 példány is, melynek beszerzése most épp kérdéses.

INS Dolphin

A hajóosztály névadója, 2010 áprilisában lencsevégre kapva shlomiliss,

A Dolphin 2 osztály első példány a Tanin nevet kapta, ami krokodilt jelent. Ilan Rom,

A mostani, immáron második körös Doplhin 2 rendeléssel a lassan 2 évtizeddel ezelőtt hadrendbe állt 3 Dolphin osztályú tengeralattjárójukat akarják lecserélni az izrealiek a 20-as évek második felétől kezdődően.

Fórum hozzászólások

  • Ritka kép...Pillantás egy izraeli Dolphin (Type 212A) "bőre" alá...
    Így képzelték el rajzon:
    [​IMG]

    És ilyen a valóságban (klasszul látszik az PEMFC AIP meghajtás cseppfolyós hidrogén és/vagy oxigén tartálya...):
    [​IMG]
  • rudi
    Ritka kép...Pillantás egy izraeli Dolphin (Type 212A) "bőre" alá...
    Így képzelték el rajzon:
    [​IMG]

    És ilyen a valóságban (klasszul látszik az PEMFC AIP meghajtás cseppfolyós hidrogén és/vagy oxigén tartálya...):
    A felszinen meg dízelmotorral töltik utána a hidrogént?
  • gacsat
    A felszinen meg dízelmotorral töltik utána a hidrogént?
    Én eddig azt olvastam hogy csak a kikötőben tudják újra tölteni.
    Akkora problémát nem jelenthet mivel AIP meghajtással egy töltéssel bizonyítottan (német U32-es 2006-ban) 1700 nmi-et tud megtenni és 18 napig tud víz alatt maradni.
    Ha kifogy az AIP hajtóanyag még akkor is ott vannak az aksik amivel úgy 4-5 napot tölthet a víz alatt.
  • Sharid
    http://israelnationalnews.com/News/News.aspx/178204
    Szvsz közvetlenül nem lehet linkelni, nekem most a http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/236615 linken nyílik meg.

    Röviden arról szól, hogy az Izraeliek által rendelendő új tengóknál kérték a gyártót, hogy toldja meg a tengó hosszát, és a németek attól félnek (állítólag), hogy nukleáris töltető rakétákat szeretnének rá telepíteni, így a kérést Merkel ellenezte, de végül állítólag mégis jóváhagyták.

    A történet... bajos. A 2x3 Dolphon-osztályú tengó azért kapott 4db 650mm-es vetőcsövet a pletykák szerint (az "alap" 6x 533mm-es mellé), mert ugye abból robotrepülőgépeket is tudnak indítani (még tipp is van, hogy a Popeye Turbo egy víz alól indítható változatáról lenne szó, ~200kT-ás harci fejjel).
    A bővítés részletei nélkül nehéz tippelni, miről lehet szó. Már a leszállított Dolphin-osztály is nukleáris csapásmérésre képes feltehetően, szóval eleve róka fogta csuka esete. A bővítés feltehetően nem rakéta, hanem robotrepülőgép indítását teszi / tenné lehetővé.
  • Terminator
    Úgy tűnik, van egy kis probléma a hajókkal...

    https://www.defensenews.com/naval/2017/10/20/all-of-germanys-submarines-are-currently-down/
    Egész pontosan nem a tengókkal, hanem a szabad dokkok számával és a pótalkatrész-ellátással.

    Tömören, magyarítva a lényeget:

    [​IMG]
    Az U-33, az U-34 és az U-36 kikötőben​


    A hír röviden annyi, hogy német haditengerészetnek jelenleg nincs bevethető tengeralattjárója. Mind a hat Type-212A típusú tengeralattjárójuk ugyanis dokkban, javítás/upgrade alatt van, avagy javításra és szabad dokk pozícióra vár. A helyzet az után vált nyilvánvalóvá, hogy az U-35 balesetet szenvedett egy hadgyakorlaton Norvégia partjai közelében, és megrongálódott a kormánylapátja.

    Ez után a tengeralattjáró flotta így áll:

    • U-31: felújítás/karbantartás alatt áll 2017 decemberéig
    • U-32: karbantartásra vár
    • U-33: felújítás/karbantartás alatt áll 2018 februárjáig
    • U-34: karbantartásra vár
    • U-35: megrongálódott, javításra vár
    • U-36: felújítás/karbantartás alatt áll 2018 májusáig

    A német haditengerészet hivatalosan a pótalkatrészek beszerzését tartja a probléma forrásának. A hideg-háború alatt bevett szokás volt, hogy minden lényeges alkatrészből tartanak raktárban, de a költségmegszorítások miatt ez manapság nem dívik, így minden egyes alkatrészt, amelyet cserélni szeretnének, először meg kell rendelni, le kell gyártani és a dokkba kell szállítani. Különösen akkor probléma ez, ha a karbantartás közben derül ki, hogy valamit cserélni kell...
  • Szerencse, hogy ezt Dönitznek nem kellett már megérnie...

    (De hogy 2017 -ben a zsidóknak több bevethető német tengoja legyen, mint a németeknek....o_O)

    A Német politikusoknak meg üzenem, hadsereg/flotta nélkül elég nehéz elérni, hogy komolyan vegyék őket a nemzetközi játszótéren...
  • Sharid
    (De hogy 2017 -ben a zsidóknak több bevethető német tengoja legyen, mint a németeknek....o_O)

    Nem csak hogy több tengójuk van de komolyabb légi és szárazföldi erejük is van mint a németeknek.
  • OFF
    Van valahol egy fényképem, ismerős az izraeli mesterlövész-iskolában oktató...
    Szóval a képen ott áll egy rakás búsképű germán, (mert legyen itt a neve mondjuk) Lea, az oktatócsaj finoman szólva szétalázta őket a lőtéren.
    Nem mondom, hogy rossz érzés:)

    On
  • Cifu
    A német haditengerészet hivatalosan a pótalkatrészek beszerzését tartja a probléma forrásának. A hideg-háború alatt bevett szokás volt, hogy minden lényeges alkatrészből tartanak raktárban, de a költségmegszorítások miatt ez manapság nem dívik, így minden egyes alkatrészt, amelyet cserélni szeretnének, először meg kell rendelni, le kell gyártani és a dokkba kell szállítani. Különösen akkor probléma ez, ha a karbantartás közben derül ki, hogy valamit cserélni kell...
    Úgy látszik ők is áttértek a just in time rendszerre. :D

Ugrás a fórum topichoz