|

F-15SA, út a sivatagi Sasig

Molnibalage ismét egy újabb – és ezúttal meglepő módon rövidebb – írással örvendeztetett meg minket, történetesen az alábbi cikkben a Szaúd-Arábiának készülő Boeing F-15SA típust vesézi ki tüzetesebben:

F-15SA, út a sivatagi Sasig
F-15SA, út a sivatagi Sasig – nyomtatóbarát változat

Tulajdonképpen a kezdetet jelentő F-15E Strike Eagle, épp egy tankertől távozóban | Forrás: Wikipédia

Tulajdonképpen a kezdetet jelentő F-15E Strike Eagle, épp egy tankertől távozóban | Forrás: Wikipédia ,

Egyébként aki mélyebben is érdeklődik a Sasok nem éppen rövid története iránt, annak – néhány heti hideg élelemmel és ivóvízzel egyetemben – tudjuk ajánlani az F-15-öt kiveséző, szintén molnibalage billetyűzet-munkáját dicsérő monumentális írást.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    [​IMG]

    Érdekes kevert konfig. A törzs alattit nem ismerem fel és a bal külső fehér rakéta is érdekes, hogy miért van fent. Az valami régebbi AAM-nek tűnik.
    Azok nem AIM-7-esek?
  • molnibalage
    [​IMG]

    Érdekes kevert konfig. A törzs alattit nem ismerem fel és a bal külső fehér rakéta is érdekes, hogy miért van fent. Az valami régebbi AAM-nek tűnik.
    Python 3-as szerintem.
  • fishbed
    Mondjuk elég vegyes a rakéta függesztés. Sparrow, amram,python 3 aztán 2db python 4 vagy 5-ös.
    Gondolom egy szükségmegoldás, függesztették ami épp volt.
  • fishbed
    Mondjuk elég vegyes a rakéta függesztés. Sparrow, amram,python 3 aztán 2db python 4 vagy 5-ös.
    Ez valami nagyon '90-es évekbeli fotó lehet.
  • molnibalage
    [​IMG]

    Érdekes kevert konfig. A törzs alattit nem ismerem fel és a bal külső fehér rakéta is érdekes, hogy miért van fent. Az valami régebbi AAM-nek tűnik.
    A középső az egy Ophir felderítő pod, az Amraam előtt a CFT-n meg van egy EL/L-8222 ECM pod
  • molnibalage
    [​IMG]

    Érdekes kevert konfig. A törzs alattit nem ismerem fel és a bal külső fehér rakéta is érdekes, hogy miért van fent. Az valami régebbi AAM-nek tűnik.
    Python-3 izraeli légiharc-rakéta, infravörös önvezérlésű, a 80-as években volt jópár-tucatnyi légigyőzelmük vele. Lehet, hogy már az élettartama vége felé járhatott, és azért függesztették fel hogy közeli légiharc esetén azt indítsák elsőként. A törzs alatti az talán valami elektronikai felderítő-konténer, vagy ki tudja, az izraeliek nem túl bőbeszédűek a saját elektronikájukról.
  • fishbed
    Mondjuk elég vegyes a rakéta függesztés. Sparrow, amram,python 3 aztán 2db python 4 vagy 5-ös.
    A 2011-ben Ostravában kiállított izraeli F-15ösökön is hasonlóan vegyes fegyverzet volt, csak póttartályokkal. Szerintem ez is valamilyen "megemlékező fotózás" lehetett.
  • A Sas visszatér: nyolcvan új példány az F-15-ösökből

    Negyvenöt éve repült az első Eagle, de ma is dolgozik a gyártósor. Hogyan lesz a modernizált F-15EX az ötödik generációs F-35-ös fegyverhordozója?
    Az amerikai fegyveres erők beszerzési programja az Egyesült Államokon kívül is érdeklődésre tart számot, némi információt nyújtva az amerikai haderőfejlesztés irányairól, vagy akár a hiányosságokról. A 2020-as lista azonban olyan tételt tartalmaz, ami világszerte komoly meglepetést okozott. A hadügyi tárca száztíz harci gépet tervez beszerezni, héttel kevesebbet, mint 2019-ben, ezen belül negyvennyolc F-35-öst, nyolccal kevesebbet, mint az idei tervszám, és a légierő számára – itt a meglepetés – nyolc F-15EX típusú gépet, ami része, és ez az igazi meglepetés – egy nyolcvan gépes Eagle-csomagnak, amit 2024-ig tervez szolgálatba állítani a US Air Force. Korábban a haderőnemnek épp az F-35-ösök beérkezése volt az, ami kvázi feleslegessé tette ezeknek a negyedik generációs gépeknek a további szolgálatba állítását.

    [​IMG]

    Az F-15-ösök váratlan reneszánsza – ezzel a címmel írt elemzést minderről a tekintélyes aviatikai szaklap és portál, a FlightGlobal. A cikk arra emlékeztet, a típus első példánya 1972-ben repült, vagyis negyvenöt évvel ezelőtt, amikor még Nixon volt az elnök és tartott a vietnami háború... Az is kétségtelen viszont, hogy az eredetileg a McDonnell Douglas által fejlesztett, erős, kéthajtóműves, többfeladatú, robusztus gépnek (sokan még mindig nem hiszik el, de fél szárnnyal is leszállt egyszer...) most is működik a gyártósora, hála a katari és a szaúdi megrendeléseknek. De mi szükség van erre a gépre annak a légierőnek, amely nem is egy, hanem immár két ötödik generációs típust tart szolgálatban?

    Az elsődleges funkció az üzemidejüket kirepült F-15C-k pótlása elfogó vadászként. Más feladatkörben pedig éppenséggel az F-35-ös mellé rendelik a hadszíntereken az „öreg” kollégákat, mégpedig abból a megfontolásból, hogy az F-15-ös úgymond fegyverhordozója legyen a fejlettebb, de kisebb típusnak, amelynek belső fegyver-rekeszébe bizonyos nagyobb támadófegyverek nem férnek el, ha pedig külső fegyvertartókra függesztik a méretes muníciót, vége a „lopakodó” jellegnek és előnyeinek.

    [​IMG]

    Vagyis az F-35-ös a maga alacsony észlelhetőségű kiképzésével, akár az ellenséges légtérben repülve, megtalálja és megjelölheti a célpontokat, az adatátviteli rendszer révén a céladatok megjelennek az F-15-ösök személyzete és fegyverrendszere számára is, és a megfelelő eszközt tehát erről a nagyobb gépről indíthatják, távolabbról, onnan, ahol a nem „lopakodó” gépek sincsenek annyira kiszolgáltatva a célpontot védő rakétáknak és vadászoknak. A szisztéma kicsit hasonlít arra az amerikaik által régóta használt „Vadmenyét-formációra”, amely elsősorban az ellenséges légvédelmi egységek kiiktatását kapta feladatul, hasonló munkamegosztással, a kilencvenes évek elején Magyarországon is tartott bemutatót az akkori felállásban Wild Weasel kötelék, egy F-16-os a maga akkor fejlett szenzoraival, és a hatalmas teherbírású F-4 Phantom.

    Az sem lényegtelen, hogy noha az F-35-ös csak egy hajtóműves, az egy órára jutó üzemeltetési költsége ennek ellenére magasabb, 35 ezer dollár körüli. Mindeközben az F-15-ösökre bővebben van személyzet és az évtizedek alatt kiépült alkatrész-bázisa is stabil. A nyolcvan gép az F-15EX variáns lesz. A modernizálás elsősorban a passzív és aktív védelmi rendszer felújítását és új repülési szoftvert jelent, és valószínű, legalábbis a gyártó Boeing azt reméli, hogy a megrendelés egyben erősíti majd a Sasok újabb külföldi eladásainak esélyeit is.
    http://iho.hu/hir/a-sas-visszater-nyolcvan-uj-peldany-az-f-15-osokbol-190320
  • anonim999
    Az elsődleges funkció az üzemidejüket kirepült F-15C-k pótlása elfogó vadászként.
    Ez rész furcsa, mert elfogó vadász, mint típus megszűnt az F-106-tal 1988-ban. Az F-15 "klasszikus légifölény" vadászgép. Attól, hogy QRA és esetleg háborús készültségből végez felszállást ettől még nem elfogó vadászgép. Simán F-15-öt feladatkörét betölti.

    Más feladatkörben pedig éppenséggel az F-35-ös mellé rendelik a hadszíntereken az „öreg” kollégákat, mégpedig abból a megfontolásból, hogy az F-15-ös úgymond fegyverhordozója legyen a fejlettebb, de kisebb típusnak, amelynek belső fegyver-rekeszébe bizonyos nagyobb támadófegyverek nem férnek el, ha pedig külső fegyvertartókra függesztik a méretes muníciót, vége a „lopakodó” jellegnek és előnyeinek.
    Milyen fegyverekre gondolnak itt?

    A JSOW-nak lesz hajtóműves változata, ami tudtommal elfér az F-35-be. Milyen hosszabb lándzsa kell amikor a stealth képesség miatt 100 km távolságig jó esetben azt csinál a gép, amit akar? Ok, JASSM, de hajtóműves JSOW mellett minek? Az F-35A egyik lényege, hogy a stealth miatt közel tud menni és nem 2-4 db nagyobb cuccot indít, hanem 8 db SDB I/II-őt.

    Az külső függesztésű F-15-ös ellen alsó hangon 250 km távolságig jó az Sz-400, de elvi szinten messzebbre is jó az 40N6-tal. Persze lehet horizont alá menni, annak minden következményével. Tehát minek kell olyan platform, ami igen kevés célt indít, ergo igen kevés célcsatornát foglal le? SDB-vel közel menni nem tud, hiába visz el egy rakatot.

    [​IMG]

    Vagyis az F-35-ös a maga alacsony észlelhetőségű kiképzésével, akár az ellenséges légtérben repülve, megtalálja és megjelölheti a célpontokat, az adatátviteli rendszer révén a céladatok megjelennek az F-15-ösök személyzete és fegyverrendszere számára is, és a megfelelő eszközt tehát erről a nagyobb gépről indíthatják, távolabbról, onnan, ahol a nem „lopakodó” gépek sincsenek annyira kiszolgáltatva a célpontot védő rakétáknak és vadászoknak.
    Púder. Erre van megfelelő platform, úgy hívják B-52 és B-1. Erre új vadászgép elég elég muris és drága. Vagy egyszerűbb lenne akkor benyögni a valóságot, hogy túl lassan érkezik az F-35A, öregszik és kevés az F-16C, kell réskitöltés. Arcvesztés lehet, de az FB-111 is így született meg, ami azért nagyon nem volt egy B-1A sem B-1B...

    A szisztéma kicsit hasonlít arra az amerikaik által régóta használt „Vadmenyét-formációra”, amely elsősorban az ellenséges légvédelmi egységek kiiktatását kapta feladatul, hasonló munkamegosztással, a kilencvenes évek elején Magyarországon is tartott bemutatót az akkori felállásban Wild Weasel kötelék, egy F-16-os a maga akkor fejlett szenzoraival, és a hatalmas teherbírású F-4 Phantom.
    Hujujujujujuj...

    Szezon és fazon. Az F-4G az 100%-ban SEAD gép, semmi másra nem használták. Az F-16-osra lehetett már AGM-45 és AGM-88-at is tenni, de nem volt HTS pod. Ez esetben max. arról lehet szó, hogy az F-4G adott át valahogy adatokat (volt azon Link 16....?), de ha ez nem volt lehetséges, akkor a HTS pod nélküli F-16C legfeljebb HAS (HARM As Senor) módban indíthatta az AGM-88-at, tehát ez nem igazán jó hasonlat. Ezen inkább arról szólhatott, hogy az F-4G volt a SEAD és az F-16C a DEAD bombákkal. Csak ez "picit" más dolog.

    Az sem lényegtelen, hogy noha az F-35-ös csak egy hajtóműves, az egy órára jutó üzemeltetési költsége ennek ellenére magasabb, 35 ezer dollár körüli.
    Na ez az, ahol megroppan az ég...

    https://www.google.com/url?sa=t&rct...08-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

    Izé. Az összes F-15 változat drágábban repült már 6-10 éve is. Azóta volt infláció is és a gépek öregedtek. Az upgrade-ek költségei is rakódnak rá az átlagra. Az F-35A költsége meg csökkenni fog jó darabig.

    Mindeközben az F-15-ösökre bővebben van személyzet és az évtizedek alatt kiépült alkatrész-bázisa is stabil.
    Én nem vettem észre valamit és nagy hirtelen megszűnt a generális USAF pilótahiány? Tessék csak beírni azt a keresőbe, hogy "USAF lacks pilot" vagy "USAF pilot shortage". 2016 óta csak úgy ömlenek a cikkek. Ez kezdetben 1000 pilóta volt. a 2018-as cikkben ez már 2000. Tehát kétszemélyes gépekkel csökkentjük a pilótahiányt az egyszemélyes F-35A-val szemben? Tessék...? Keresem a kandi kamerát.

    https://www.businessinsider.com/air...-shortage-but-struggling-with-training-2018-7

    Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.
  • molnibalage
    Ez rész furcsa, mert elfogó vadász, mint típus megszűnt az F-106-tal 1988-ban. Az F-15 "klasszikus légifölény" vadászgép. Attól, hogy QRA és esetleg háborús készültségből végez felszállást ettől még nem elfogó vadászgép. Simán F-15-öt feladatkörét betölti.


    Milyen fegyverekre gondolnak itt?

    A JSOW-nak lesz hajtóműves változata, ami tudtommal elfér az F-35-be. Milyen hosszabb lándzsa kell amikor a stealth képesség miatt 100 km távolságig jó esetben azt csinál a gép, amit akar? Ok, JASSM, de hajtóműves JSOW mellett minek? Az F-35A egyik lényege, hogy a stealth miatt közel tud menni és nem 2-4 db nagyobb cuccot indít, hanem 8 db SDB I/II-őt.

    Az külső függesztésű F-15-ös ellen alsó hangon 250 km távolságig jó az Sz-400, de elvi szinten messzebbre is jó az 40N6-tal. Persze lehet horizont alá menni, annak minden következményével. Tehát minek kell olyan platform, ami igen kevés célt indít, ergo igen kevés célcsatornát foglal le? SDB-vel közel menni nem tud, hiába visz el egy rakatot.

    [​IMG]


    Púder. Erre van megfelelő platform, úgy hívják B-52 és B-1. Erre új vadászgép elég elég muris és drága. Vagy egyszerűbb lenne akkor benyögni a valóságot, hogy túl lassan érkezik az F-35A, öregszik és kevés az F-16C, kell réskitöltés. Arcvesztés lehet, de az FB-111 is így született meg, ami azért nagyon nem volt egy B-1A sem B-1B...


    Hujujujujujuj...

    Szezon és fazon. Az F-4G az 100%-ban SEAD gép, semmi másra nem használták. Az F-16-osra lehetett már AGM-45 és AGM-88-at is tenni, de nem volt HTS pod. Ez esetben max. arról lehet szó, hogy az F-4G adott át valahogy adatokat (volt azon Link 16....?), de ha ez nem volt lehetséges, akkor a HTS pod nélküli F-16C legfeljebb HAS (HARM As Senor) módban indíthatta az AGM-88-at, tehát ez nem igazán jó hasonlat. Ezen inkább arról szólhatott, hogy az F-4G volt a SEAD és az F-16C a DEAD bombákkal. Csak ez "picit" más dolog.


    Na ez az, ahol megroppan az ég...

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwj8y6z5jZHhAhWkmIsKHc-oD6sQFjAAegQIBRAC&url=https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

    Izé. Az összes F-15 változat drágábban repült már 6-10 éve is. Azóta volt infláció is és a gépek öregedtek. Az upgrade-ek költségei is rakódnak rá az átlagra. Az F-35A költsége meg csökkenni fog jó darabig.


    Én nem vettem észre valamit és nagy hirtelen megszűnt a generális USAF pilótahiány? Tessék csak beírni azt a keresőbe, hogy "USAF lacks pilot" vagy "USAF pilot shortage". 2016 óta csak úgy ömlenek a cikkek. Ez kezdetben 1000 pilóta volt. a 2018-as cikkben ez már 2000. Tehát kétszemélyes gépekkel csökkentjük a pilótahiányt az egyszemélyes F-35A-val szemben? Tessék...? Keresem a kandi kamerát.

    https://www.businessinsider.com/air...-shortage-but-struggling-with-training-2018-7

    Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.
    Köszönöm az észrevételeidet, véleményedet, tanulok belőlük.
  • molnibalage
    Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.
    Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
    És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
    Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
    Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
    Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
  • anonim999
    Boeing azt reméli, hogy a megrendelés egyben erősíti majd a Sasok újabb külföldi eladásainak esélyeit is.
    Nem tudom ki hogy van vele? De számomra eme mondat elolvasása után rögtön a lengyelek ugrottak be :)
  • Allesmor Obranna
    Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
    És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
    Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
    Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
    Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
    Pontosan erről beszélek.
  • Lehet,hogy én vagyok tájékozatlan de nem nagyon volt ez jellemző az amerikai csúcsvezetőkre.Nem emlékszem rá,hogy Bush vagy Obama alatt történt olyan,hogy egy miniszter a volt cégének adott megrendelést úgy,hogy az a megrendelés az amerikai államnak minden tekintetben a rosszabb választás legyen.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy van előnye az F-15-nek az F-35-tel szemben szóval dobok már egy csontot a volt cégemnek hanem arról,hogy nulla előnye van az F-15-nek az F-35-el szemben még is dobok egy csontot.A vajda csinált ilyen itthon...
  • dudi
    Lehet,hogy én vagyok tájékozatlan de nem nagyon volt ez jellemző az amerikai csúcsvezetőkre.Nem emlékszem rá,hogy Bush vagy Obama alatt történt olyan,hogy egy miniszter a volt cégének adott megrendelést úgy,hogy az a megrendelés az amerikai államnak minden tekintetben a rosszabb választás legyen.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy van előnye az F-15-nek az F-35-tel szemben szóval dobok már egy csontot a volt cégemnek hanem arról,hogy nulla előnye van az F-15-nek az F-35-el szemben még is dobok egy csontot.A vajda csinált ilyen itthon...
    Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
  • galland
    Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
    Bizosan olcsóbb az F-35 mint csak egy valamire tartani egy típust amit méregdrága üzemeltetni.Már eleve az F-35 mellett bármit rendszerben tartani felesleges pénzkidobás
    (Talán az F-22 kivételével de abból meg alig van).
  • galland
    Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
    Jelenleg az F-35A Lot 11 utáni flyaway ára kb. fele annak, ami az F-15SA/SG csomag árban van. Az F-15SA és SG saccolt darabára 100M USD táján van a kiegészítő felszerelés nélkül, pl. Sniper TGP pod vagy HTS pod (bár F-15-ön olyat még nem láttam asszem).

    Igazából az sejlik fel, hogy egy podokkal teleaggatott F-15X a podok árával, hogy csak karcolja az F-35A integrált rendszereinek képességeit alulról többe kerül. A kevesebb tartalommal bíró F-15E drágábban repül, az új gépek ára magasabb.

    Ezen vezérfonál alapján tökmindegy, hogy ha odaveszne egy gép, akkor pusztán az anyagiakat nézve mennyibe fájna. Vonalvastagságnyi különbség van mondjuk egy F-15E, egy F-35A vagy Navy részéről Super Hornettel CAS-olni. Még az agyonsztárolt A-10C is bőven 15k USD/óra felett repül és volt, hogy a 20k-t karcolgatta, ami pontosan az F-16C-nél szerepel a linkel Excel táblázatban. Csak az F-16C utazósebessége úgy min. kétszer nagyobb. Tehát azonos reakció időhöz kevesebb gép és repóra is elég. Szóval azzal érvelni, hogy az A-10C olcsóbb mondjuk úgy, elég muris próbálkozás.
  • molnibalage
    Jelenleg az F-35A Lot 11 utáni flyaway ára kb. fele annak, ami az F-15SA/SG csomag árban van. Az F-15SA és SG saccolt darabára 100M USD táján van a kiegészítő felszerelés nélkül, pl. Sniper TGP pod vagy HTS pod (bár F-15-ön olyat még nem láttam asszem).

    Igazából az sejlik fel, hogy egy podokkal teleaggatott F-15X a podok árával, hogy csak karcolja az F-35A integrált rendszereinek képességeit alulról többe kerül. A kevesebb tartalommal bíró F-15E drágábban repül, az új gépek ára magasabb.

    Ezen vezérfonál alapján tökmindegy, hogy ha odaveszne egy gép, akkor pusztán az anyagiakat nézve mennyibe fájna. Vonalvastagságnyi különbség van mondjuk egy F-15E, egy F-35A vagy Navy részéről Super Hornettel CAS-olni. Még az agyonsztárolt A-10C is bőven 15k USD/óra felett repül és volt, hogy a 20k-t karcolgatta, ami pontosan az F-16C-nél szerepel a linkel Excel táblázatban. Csak az F-16C utazósebessége úgy min. kétszer nagyobb. Tehát azonos reakció időhöz kevesebb gép és repóra is elég. Szóval azzal érvelni, hogy az A-10C olcsóbb mondjuk úgy, elég muris próbálkozás.
    Az USAF olcsóbban fogja kapni mint Szaud-Arábia vagy Szingapúr.
  • dudi
    Bizosan olcsóbb az F-35 mint csak egy valamire tartani egy típust amit méregdrága üzemeltetni.Már eleve az F-35 mellett bármit rendszerben tartani felesleges pénzkidobás
    (Talán az F-22 kivételével de abból meg alig van).
    An arra gondoltam anno a cikk olvasása után, hogy lassan tényleg jobban járhatnának új F-22-esek gyártásával.
  • borisz
    An arra gondoltam anno a cikk olvasása után, hogy lassan tényleg jobban járhatnának új F-22-esek gyártásával.
    Erre gyak nincs esely. A hangzatos szólamokkal ellentetben nem oriztek meg mindent. Az egyik konzervált kontener felnyitáskor tokures volt. Az f119 hajtóművet mar nem gyartjak
  • molnibalage
    Erre gyak nincs esely. A hangzatos szólamokkal ellentetben nem oriztek meg mindent. Az egyik konzervált kontener felnyitáskor tokures volt. Az f119 hajtóművet mar nem gyartjak
    Olyan deja vu érzésem van...Megvan! Magyar Néphadsereg 89'-90' táján, egynémely század technikai felszerelése...:confused:
  • misinator
    Olyan deja vu érzésem van...Megvan! Magyar Néphadsereg 89'-90' táján, egynémely század technikai felszerelése...:confused:
    Ilyenkor sírjunk, vagy nevessünk, hogy kb. bárhol megtörténhet ez?

Ugrás a fórum topichoz