|

Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé

Az Amerikai Egyesült Államok Légiereje (USAF) illetékesei bejelentették, hogy az F-15E Strike Eagle vadászbombázók avionikai rendszere némiképp frissítésre kerül. A Boeing máshogy is fejlesztené a gépeket.

Az F-15E-k fedélzetén jelenleg katódsugárcsöves (CRT) kijelzőkön történik az adatok megjelenítése, azonban az USAF szeretne folyadékkristályos képernyőket (LCD) látni a gépeiben. Az FA8538-F15-MPD jelzéssel illetett program során a nyertes pályázónak olyan készleteket kell leszállítania, mely a gépek műszerfalának jelenlegi strukturájába illeszthető, azaz tényleg csak a kijelzők kerülnek bolygatásra, a többi egység nem.

Lenne más megoldás is, a Boeing az F-15SE Silent Eagle és az F/A-18 Silent Hornet számára ajánlott, egyetlen érintőképernyőből álló avionika, de az USAF egyelőre nem akar ilyen mélységben belenyúlni a gépek fedélzeti rendszereibe.

F-15E

A Boeing nem csak ilyen irányú frissítést kínál a duplasvancú típushoz, az AFA (Air Force Association) orlandói konferenciáján egy modernizált F-15E makettjét mutatták be a megjelenteknek.

A frissített Sason számos olyan dolog megjelenig, amit az egyik legfejlettebb verzión, a szaúdiaknak gyártott F-15SA gépeken is látható. Ilyen például a szárnyakon lévő két külső felfüggesztési pont „aktiválása”, amely ugyan a jelenlegi gépeken is rajta van, de nem használják őket. A korszerűsítésen áteső F-15E-k emellett AESA radart és General Electric F110 erőforrásokat kapnának.

További képek a makettről:

F-15E_02

F-15E_01

13 hozzászólás “Újabb lépés a modernebb Strike Eagle felé”

  1. Krisztusom. A képen szereplő konfignak semmi értelme és nem is reális. A külső szárnyfüggesztőt soha nem használták, ezen felül az egyik oldalon HARM és másik oldalon AIM-120 és AIM-9X is elég vicces. Ezen felül, ha jól látom, nem is CFT, hanem az új fegyverzetet tartalmazó pack van a maketten mert a fotó jobb oldalán – a gép baloldala – is van még légiharcrakéta és a gép jobboldalán a CFT sor mellett is van még egy sor fegyver, amit ránézésre gőzöm sincs, hogy mi tart.

  2. Allesmor Obranna

    molni! Az a bizonyos bal oldalon levő AIM-120-as nem egy új pilonon van a CFT oldalára szerelve, hanem a szárnyon, csak csalóka a kép, mert az AIM-9X hátrébb van rögzítve.

    Ez amúgy tényleg csak demonstrációs makett, ha egyszermegépülne, az igazit is így állitanák ki a potenciális vevőkör elkápráztatására. Ez egyébként élesben is gyakori, lásd:

    http://russianplanes.net/id73124

    És, ha az oroszok ebben nagymenők, a jenkik miért ne?