Október 8-án, hétfőn átvette első két Boeing CH-47F Chinook nehéz szállítóhelikopterét a Gilze-Rijen támaszponton a Holland Királyi Légierő. A rendszerbe állítási ceremónián a két forgószárnyast a légierő parancsnoka, Sander Schnitger altábornagy hivatalosan is átvette a gyártótól. Hollandia hat példányt rendelt az F-modellből, amikkel együtt összesen 17 darabosra nő majd Chinook-flottája, mivel rendelkeznek 11 régebbi, de modernizált CH-47D-vel is. A hat F közül három a Gilze-Rijen bázison állomásozó 298. század állományába kerül majd, a másik három pedig az Amerikai Egyesült Államokban marad, mégpedig a texasi Fort Hood-ban, ahol a holland hajózók kiképzését folytatják majd rajtuk.
Hollandia egyébként még 2009-ben döntötte el, hogy beszerez párat a CH-47F-ből, ám a program késést szenvedett. Ennek politikai és pénzügyi okai is voltak, de a légierő nem engedett, mivel ragaszkodott a hosszelrendezésű kétforgószárnyas kialakítású típushoz és annak kiemelkedő képességeihez. Az F-modell ugyanis nemcsak teljesítményét, de fedélzeti rendszereinek fejlettségét illetően is kiváló, és komoly fejlődést a D-hez képest. Pilótafülkéje a „glass cockpit” szabványnak megfelelően került kialakításra, számos többfunkciós kijelzővel, amikre az előretekintő infravörös detektor (FLIR) képe is kivetíthető, így a gépek akár teljes sötétségben is repülhetnek.
A különleges erők feladatainak támogatásához a FLIR mellé rendelkezésre áll öt rögzítőpont, melyekre a gyorsköteles bevetések során illeszthetik köteleiket a katonák. A törzs több pontján lehetséges fegyverzet rögzítése, így a fedélzeten tartózkodók akár személyi lőfegyvereikkel is fedezhetik társaikat.
Bal oldalt fent ez a korlát az antenna?
@Janaj
„A különleges erők feladatainak támogatásához a FLIR mellé rendelkezésre áll öt rögzítőpont, melyekre a gyorsköteles bevetések során illeszthetik köteleiket a katonák.”