|

Orosz – olasz tengerészeti járőrgép

A közelmúltban számolhattunk be róla, hogy Franciaország és Oroszország arra készül, hogy az export, és esetleg a hazai piacra közösen fejlesszen NATO kompatibilis harcjárművet. Jelenthetjük, hogy ezúttal az oroszokkal a franciákhoz hasonlóan szintén nem éppen rossz kapcsolatokat ápoló olaszokkal körvonalazódik egy újabb közös project.

A Farnborough-ban, a Roszoboronexport igazgatóhelyettese, illetve a Finmeccanica égisze alá tartozó Selex Galileo és Selex Elsag cégek vezetői által aláírt megállapodás tárgya egy tengerészeti járőrgép, amihez az egyelőre meg nem nevezett típusú repülőt az oroszok adnák. A járőrgép „idegrendszerét” ellenben az olaszok építenék ki. Sőt, a navigációs, kommunikációs és IFF rendszerek mellett a gép fegyverzetét is az olaszok biztosítanák. A jelenleg elérhető információk szerint utóbbinak része lenne a Finmeccanica alá tartozó WASS valamelyik könnyűsúlyú torpedója. Hogy ez az A244/S vagy az MU90 lenne, arról nem szól a fáma.

„Ez egy megállapodás a harmadik felek számára kínált termékek promótálásáról. Olasz eszközök lesznek orosz járőr és különleges feladatú gépekre telepítve.” – nyilatkozta a dokumentumot az orosz fél részéről szignáló Alexander Mihejev, akinek további elmondása szerint már 3 évnyi munka van a megállapodás mostani aláírása mögött. Mihejev hozzátette, hogy a dokumentumban szerepel az is, miszerint a korábban exportált gépek esetében is végrehajtásra kerülhetnek azon módosítások, amik azokat a mostani olasz – orosz megállapodás által lehetővé tett képességekkel vérteznék fel.

A közösen összehozandó tengerészeti járőrgéppel kapcsolatban elmondta, hogy még akár 2 évbe is kerülhet, míg kiválasztásra kerül az ideális orosz platform. A Selex Galileo vezérigazgatójának elmondása szerint reményeik szerint az eddig leginkább tűzoltó szerepkörben ismert Berjev Be-200 kerülhet majd a kezeik közé.

Berjev Be-200 ‘mászik’ ki a partra ,

16 hozzászólás “Orosz – olasz tengerészeti járőrgép”

  1. …gacsat, aztán mégse tud senki jelentősen jobbat felmutatni:) nyilván egy orosz gépnek betörni az ami piacra hasonlít egy birodalmi romboló elleni támadás arányhoz egy vadászgéppel. Ha egy metrókocsit el lehet meszelni egy olyan előírással, ami máshol nem is létezik, egy repcsit bármikor…

  2. Szeretem az ilyen kétéltű gépeket (ezeknek aztán lehetne bombázni a kifutó pályájukat) igazság szerint én katonai közepes teherszállítógépből is csinálnák kétéltű változatot kifutópályának meg elég lenne egy pár csatornát ásni szerte az országba ahol alkalmazzák őket.

  3. Sziasztok!

    Ez a hír volt már ma?

    Kínos balesetet szenvedett a kínai haditengerészet egyik fregattja, amely néhány hete még filippínó halászokat ijesztgetett a Fülöp-szigetek és Kína közötti vizeken. A keménykedő hadihajó pénteken zátonyra futott, méghozzá olyan vitatott, Kínától távoli szigetek között, amelyeket a Fülöp-szigetek a saját területének tekint. Így nem csak a mentőakciót lesz nehéz megszervezni a pórul járt haditengerészek kimentésére, de még a határsértés bűnét is rájuk süthetik a felháborodott ellenfelek.

    http://www.origo.hu/nagyvilag/20120713-fulopszigetek-zatonyra-futott-a-kemenykedo-kinai-hadihajo.html

  4. Nem értem hogy miért nem terveznek nagyobb méretű Teljesítményű vízi repülőket a világon Mint a 30 as években Szerintem lenne rá igény Jól lehetne használni őket Nem csak tűz oltásra Az emberiség nagy része A nagy városok nagy része mind tengerparton van Gazdaságos lenne Nem kelne nekik kifutópálya Vészhelyzetben nem kellene szárazföld nekik Szerintem Nem tudom mi az akadálya hogy csináljanak nagyobb kétéletű repülő gépeket

    Úgy tudom hogy mikor Californiában voltak a nagy tüzek Az Oroszok fel ajánlatok Il-76 os tűzoltó változatát És az amcsik azzal utasítottak vissza hogy túl hangos

  5. igla

    Szó sincs róla. Bár olvastam egy pár könyvet a témában(az egyik bevezetőjében pont a mondabeli esetet „elemzik”), de más kapcsolatom nincs a szakmával. Talán az Iron Maiden Flight of Icarus című számát lehetne a fő ihletnek venni. Meg egy ilyen névben van némi irónia…

  6. A kétéltű gépeknek elég sok korlátuk is van(azokról a repülőcsónakokról meg ne is beszéljünk, amiknek nincs futóművük). A csónaktestnek nem valami jó a légellenállása, Itt is komoly infrastruktúra kell a folyamatos üzemeléshez(mólók, úszó hangárok, dokkok,stb.), nehezebb a kiszolgálás,ki-berakodás(nem lehet csak úgy bárhonnan odamenni a géphez), az időjárás máshogy érinti, mint egy hagyományos repülőgépet(pl hullámzás). És hozzá kell tenni, hogy a hagyományos repülőgépek sok mindenben jobb teljesítményt nyújtanak, mint a vízi repülőgépek. Már a II. vh. idejében is a csendes-óceáni hadszíntéren inkább Liberatorokat használtak(persze voltak vízi repülőgépek pl.: Catalina). Így hát a hidroplánok visszaszorultak a speciális szerepkörökbe, mint tűzoltó, tengeri mentő, vagy hobbi és turisztika kategóriában jeleskednek(bár ott inkább úszótalppal).
    Szóval bármennyire is szeretem őket, el kell fogadni, hogy az idő eljárt felettük (bizonyos értelemben).
    Itt azért érdemes körülnézni:
    http://vizirepules.hu/