|

Először „randizott” a Grizzly és a Voyager

2012. május 9-e fontos dátummá vált az európai repülőgép-gyártás szempontjából, ugyanis ekkor került sor első ízben arra, hogy egy A330MRTT a levegőben „összekapcsolódjon” egy A400M-el. Az Airbus Military két „nagyvasa” 30 alkalommal hajtott végre „száraz” utántöltést, tehát üzemanyag átadására nem került sor. A Voyager Cobham 905E hajlékonycsöves rendszerére az MSN004-es Grizzly kapcsolódott rá, mely során aerodinamikai szempontból vizsgálták a folyamatot. Arra sem kell már sokat várni, hogy valódi tüzelőanyag-átadás történjen, ez utóbbira még idén nyáron sort kerítenek az EADS szakemberei.

A nagy pillanat(ok egyike): először „tankol” A400M-et egy A330MRTT |Fotó: Airbus Military ,

Az A330MRTT és az A400M a jövőben Európa légierőinek fő légi utántöltő és közepes teherszállító típusai lesznek, így különösen nagy jelentősége van a május 9-i tesztnek – úgy műszaki-technológiai, mint marketingszempontból. Szolgálatba állásuk után ugyanis igen sűrűn fut majd össze az égen a Voyager és a Grizzly, főleg a Brit Királyi Légierő színeiben, mely mindkettőt üzemelteti majd, 14 darabos tanker-flottájával pedig aktívan részt kíván venni a többnemzetiségű feladatokban is. A mostani próbához is a RAF egyik jövendőbeli MRTT-jét használták, melyet nemsokára átadnak majd megrendelőjének.

Az A400M első „száraz” légi utántöltő tesztjeit még a Royal Air Force régebbi tankerével, a Vickers VC10-el hajtották végre, utóbbi típus azonban 2013-ban átadja helyét az MRTT-nek.

9 hozzászólás “Először „randizott” a Grizzly és a Voyager”

  1. huleaks3

    „te meg itt jössz a bevetés szavaddal! Igazi szakbarbár vagy!”

    A sorosságot felfüggesztették így kiskatona már nincs :).

    „A gazdasági kérdésekbe meg légyszíves ne menj bele, mert ha jól gondolom csak egy kiskatona vagy. Te sem érthetsz mindenhez.”

    Tedd meg azt a kedvemért,hogy elolvasod a gazdaságos kommentemig az összes kommentet egyben így meg fogod érteni azt amit írtam,ha nem akkor ezt jelezd és leírom.

    omega

    Hahó már volt rendszerváltás(amúgy a forradalom szerintem is elhibázott lépés volt).

    ui.:persze csak akkor ha az adminok helyet hagynak a normális keretek közti kommunikációnak.

  2. Vaze! Ez a Lebegy gyerek még holtában is pusztít. Elég csak a hsz.-eket megnézni.

    Kossuth fikázásán teljesen lefagytam. Kortársai (köztük ellenségei is) fél istenként tisztelték. Külföldön és magyar honban is. A koporsóját szállító vonatot sok ezer ember kísérte. Az egész nemzet gyászolt. Vajon Őket is félrevezették?

  3. Off

    Az Anatolij Lebegy-es cikkhez:

    Montezuma

    „A másik: minek nevezzük azokat a holland katonákat, akik asszisztálása mellett (!!!) követték el a szerb szabadcsapatok, amit tettek éveken át.”

    Bár a holland katonák „szerepét” a sebrenicai mészárlásban csak felületesen ismerem, de nem hinném, hogy ők voltak (akár csak a legcsekélyebb mértékben is) a felelősök. A drágalátos ENSZ-ről viszont megvan a véleményem, számomra nagyon tanulságos volt ez a kis videó, azzal kapcsolatban, hogy mit is ér valójában ez a nevetséges és dilettáns szervezet:

    http://www.youtube.com/watch?v=Wdch1CWwX28

  4. Luthero:

    Abban a súlykategóriában a C-130 már egy bevált, elterjedt típus, azzal kéne versenyezni. Épp azért ekkora a teherbírása az A400M-nek, mert ebben a kategóriában nem nagyon van más, itt lehet sikereket elérni.