|

Japán tankert mentettek meg kalózoktól a törökök

Ugyan az elmúlt időszakban a Török Haditengerészet elsősorban a török állampolgárok Líbiából történő evakuálásában segédkezett, ettől még egyéb színterek is képviseltetik magukat – gondolunk itt a Szomália partjai mentén járőröző nemzetközi hajóhadra.

A törököket jelenleg képviselő fregatt, az Oliver Hazard Perry-osztályú ex-USS Antrim, azaz 1997 óta a TCG Giresun (F-491) vasárnap mentette meg a japán tulajdonú, bahamai zászló alatt hajózó Guanabara nevezetű tankert a nem szívesen látott vendégeitől.

Az ománi Duqm-tól 330 mérföldnyire keletre 4 szomáliai kalóznak sikerült feljutnia a tanker fedélzetére, ám ekkorra a hajó legénysége már leadta a segélykérést és elzárkózott a hajó kalózbiztosra kialakított részén. Vasárnap reggel a török fregatt meg is érkezett a japán tanker közelébe és kapcsolatot létesített a hajó legénységével, ezt követően pedig helikoptert küldött fel némi vizslatásra. Ennek kapcsán derült ki, hogy a kalózok feladták tervüket a hajó megkaparintására és a hadihajó megérkeztével készen álltak a megadásra.

A TCG Giresun és a Guanabara

A TCG Giresun és a Guanabara | Fotó: Török Haditengerészet ,

Begyűjtésüket a későbbiekben a helyszínre érkező amerikai rombolóról, a USS Bulkeley-ról (DDG-84) indított csapat hajtotta végre, melynek során nem tapasztaltak ellenállást a szomáliaiak részéről.

Kalózok a  Guanabara fedélzetén

A szomáliaiak egyértelműen jelezték, hogy nem kívánnak ellenállni | Fotó: Török Haditengerészet ,

A TCG Giresun-nak egyébként nem ez volt az első esete a kalózokkal, hiszen 2009 márciusában a Dán Haditengerészet zászlóshajójával, a HDMS Absalonnal együtt sikeresen hiúsította meg a MV Diamond Falcon, egy vietnami teherhajó zsákmányul ejtését.

11 hozzászólás “Japán tankert mentettek meg kalózoktól a törökök”

  1. Na ja, enyhe gazdasagossagi problemanak tunik az, hogy 4 emberke egy csonakrol felmaszik egy hajora es ezert ket hadihajoval odacsortetnek, helikopterek, kommandosok, orizetbe vetel, biztonsagos szallitas valahova, kiadatas, jogi macera…

  2. Lehet nem túl humánus, de nem lenne egyszerűbb 1-2 darab „Gunship” helikopter (Huey, Blackhawk, stb.)? Ezek kisérnék a hajókat, s amint megjelenik egy kalózbárka/csónak, megküldené őket pár Hydrával és kész! Lehet hamar elmenne a kedvűk a szomáliaiaknak a kalózosditól…

  3. Egyszerűen nem értem, hogy miért nem kaphat fegyvert a legénység!
    Arra a vidékre ezt lehetővé kellene tenni! És azt sem hiszem, hogy nem érné meg hajónként két három, biztonsági ember alkalmazása. Egy ekkora hajónál az a pénz , nem is lenne kimutatható amit fizetni kéne nekik.
    Én pl egy távcsövessel havi 1 mikulásért elüldögélnék a taton. Pedig tengeribeteg vagyok…. :) Az a pénz pedig egy ilyen tankernel egy gázfröccs!

  4. Hát szerintem megtehetnék a gazdagabb országok azt is, hogy ellenőrzik papíron mennyi fegyvernek kell lenni, ha nincs meg akkor megy a dádá. Mondjuk elzárva tartják egy digitális zárral ellátott páncélszekrényben, ha gáz van felhívják a főnököt és csak akkor lehet kivenni, ha ő engedélyt ad és megmondja a kódot, szóval így még csak el sem tudják lopni. Persze kikötői átvizsgáláskor mindig kinyitják. De akár tehetnének az oldalaihoz egy-egy Phalanxot is. :D Hajó árában mekkora pluszt okozna? Vagy pl egy mini UAV-t is adhatnának minden ilyen hajóhoz, megintcsak nem okozna horribilis plussz költséget a hajó megvételekor. És azt akkor mondjuk megintcsak elzárva tartanák és csak az származásihelyük légiereje irányíthatná. (persze fizetnének ezért a szolgáltatásért, de szerintem még mindig sokkal olcsóbban kijönnek mint hogy 2 csatahajót odavezényelnek)

  5. Én sem értem, hogy miért nincs fegyveres védelem. Nem mehet a kikötőbe? Ok. Kell egy szerv, ami a parti sáv előtt felmegy és begyújti. Kihajózáskor meg visszadaja.

    Mi a gond? Hogy akkor a kalózok más vidékre mennek, de a probléma ezzel nem szűnik meg. Az egér is abba a házban szaporodik el, ahol nem irtják. Ezért kell mindenhol fellépni. –> Marad a hajókázás…

  6. A gond sztem a nemzetközi törvényekkel van!
    Mikor nyithatna tüzet a hajó legénysége? Milyen fegyverből?
    Na meg sok vidéken előfordul hogy banánköztársaság partvédelme mellékállásban a kalóz!
    Sok a tisztázatlan kérdés és még sokáig az is marad…