|

Oroszországnak számolnia kell a következményekkel!

Irán védelmi minisztere, Ahmad Vahidi keddi nyilatkozatában kiemelte Oroszországot fogják felelősség tenni az Sz-300 föld-levegő rakétarendszer szállításának elmaradásából eredő minden lehetséges következményért.

A fenti nyilatkozattal Irán Moszkva állítására reagált, ami szerint Oroszország az újabb ENSZ szankciók elfogadása okán befagyasztja az Sz-300 rakétarendszer leszállítását.

Oroszország köteles teljesíteni vállalásait… az Sz-300 rakétarendszer szállítása nem ütközik sem az orosz jogszabályokba, sem a nemzetközi előírásokba. Magától érthetődő, hogy Oroszország lesz felelős minden a szerződésszegéséből eredő kárért” – mondta Vahidi.

Továbbá azt nyilatkozta, hogy tudomásuk szerint Oroszország hamarosan hivatalosan is kifejti e kérdésben képviselt álláspontját, így hazája addig nem kíván további észrevételt tenni.

Sz-300

Sz-300 | Forrás ,

Forrás">

2010. június 11-én orosz források megerősítették, hogy az újabb Irán elleni szankciók értelmében nem fog sor kerülni a korábban már megrendelt Sz-300 légvédelmi rendszer szállítására, ugyanakkor az orosz külügyminiszter kiemelte, a végső döntést az államelnök hozza meg.

A rakétarendszer szállításának elmaradása több szempontból is meglepő, egyrészt Oroszország korábban hangoztatta, hogy az újabb szankciók nem érintik majd a szállítást, hiszen e fegyverekre azok nem vonatkoznak; másrészt Oroszországot kötötte a 2005. decemberben aláírt – 800 millió dollár összértékű – szerződés, továbbá a szerződés alapján a szerződésszegő félnek közel 400 millió dollár kártérítést kell fizetnie.

Oroszország feltehetőleg Izrael és az USA nyomására állt el a szerződéstől, hiszen pont az említett államok erőltették a szállítás leállítását.

13 hozzászólás “Oroszországnak számolnia kell a következményekkel!”

  1. jaja lesz még itt vmi….. ettől ez csak üzlet. Ha 4* annyi pénz keresel avval, hogy nem adsz el vkinek vmit akkor teljesen elképzelhető. (Ill 4* többet tudsz akkor értékesíteni.)

    analogiának paki-india rsuzki kapcsolat jutott eszembe. Ha az india 100as Szu… rendeléseknek az a feltétele, hogy pakik egy szöget se kapjanak ruszkiktól akkor pakik egy szöget nem fognak kapni.

  2. Üdv Mindekinek!

    Mostanában ritkán szólok a dolgokhoz! Nem sok időm van, mert hát az a************************** nyelvvizsga! Ezt mindenki elképzelheti magának! De azért olvasni idekattintok!:)
    Szóval mikor dudi belinkelését olvastam és megakadt a szemem a 239 588 000-es árcédulán, akkor a következő mondatt hagyta el a számat:”MEEEEEEEENNNNYYYIIII?”
    Na nem már! Ennyi erővel ha tudok 5 számot és nyerek a hétvégén, akkor rövid számolgatás után 12,5 ilyen gépet tudok venni! Szóval, miből vannak ezek, aranyból vagy mi? Nagyon fel kellene itt ébrednie valakiknek! Sokan most megköveznek, de egy jó, stabil működésű szállító helikopter századot többre értékelek, mint amikor 14 Grifnek kell osztozni 10 vagy 20 rakétán. 24 szállító helikopter és 12-14 harcihelikopter bőven elég lenne nekünk! Vagy ha annyira csórok vagyunk akkor 12-12, estleg 14-10! Típusba nem megyek bele, két gép mellett tenném le a voksomat, de nem akkorom ezt a vitát megnyítni!
    A barátnőm Felsőzsolcai, ismerem a várost! Láttam milyen pusztítás volt ott! Mondták, hogy jó volt látni a gépeket, hogy mentek, hogy segítettek, hogy KENYERET VITTEK a városba! Mikor 2001-ben átszakadt a gát Tarpánál a házunk felett húztak el. A mai napig meg van az a néhány sötét, elmosódott fénykép, amit a húgom készíett… Jó volt látni és hallani őket, hogy valaki tesz valamit! S hála legyen minden katonának, aki segített most Borsodban és 2001-ben a Tiszán! TISZTELET,KÖSZÖNET ÉS HÁLA NEKTEK/ÖNÖKNEK(hogy meg ne sértsünk senkit)!
    Ha ezt nem tudják felmérni,ha nem tudják értékelni, azok, aki elméletileg mindenhez nagyon, de nagyon értenek, akkor én csak azokat a fiúkat sajnálom, – bár még így is cserélnék velük – akik szerencsések, egészségesek és évekig tanulnak, hogy helikopterre kerüljenek! Mert mire oda jutnak, jelen állás szerint már nem lesz mivel repülni!:( S azt senki nem próbálja beadni, hogy egy Robinson „Crusoe” képe elvinni egy „bigpacket”!
    Remélem jobb irányba fordulnak a doglok, mert ha így megy tovább és 2012 repnap lesz, akkor csak idegen helikopterek fognak nálunk repülni a két Robi mellett! Nagy szégyen lenne! Szívből remélem nem valósul meg!

  3. Ahaa !

    Azért az szerény volt amikor a Tarpai focipályán a kapuknak csak a felső „léce” látszott ki.

    Amúgy az a gátszakadás volt tipikusan az amit nagyon könnyen meg lehetett volna előzni.

    Csak gyözött a büszkeség a mi jobban tudjuk.

    No mindegy !

  4. Édesapám volt a gáton 2001-ben, én középsuliban rohadtam… Az is még egy külön történet! Fater mesélte, hogy ők pakolták a zsákot és megkérdezték az egyik ottanit:”Bátyám, mit csináljunk ha jön a víz?”
    „Fiúk dobjatok el mindent és irány azokhoz a nagy dió fákhoz!”
    Így poénosan hangzik a dolog, de ha ott maradt volna az öreg…
    Mesélték, hogy akik a Tarpa-i hegyre menekültek fel és volt ott prés-szőlő házuk, pincéjük és elfogyott a víz, akkor borozott a társaság és mivel egy embernek naponta 2 liter folyadék kell…Hát érdekes lehetet, kicsi olyan Búcsúszentlászló, ahogy Bödőcs Tibi mondaná.
    Igaz vagy sem nem tudom, de a község azon része aki a hegyen volt egy kissé összerázódott!
    Lehet ez is csak legenda! De azt mondom, a legnagyobb sza*ban se vesszen el a humorérzékünk, mert akkor a „szép színes” világot csak sötétszürkében fogjuk lánti! S ezt a kárörömöt senkinek sem szabad megadnunk! Az ellenségeinknek meg főleg nem!

  5. Nem értem a Robinson árát. 239 millió forint ugyanis sok a két személyes gépért.
    A Robinson cégnek itt az jelenlegi árlistája az R-22 modellre:

    15 JANUARY 2010 Január 15., 2010
    HELICOPTER MODEL HELIKOPTER MODELL
    APPROX. Kb.
    WEIGHT (LBS) Súly (LBS)
    SUGGESTED AJÁNLOTT
    RETAIL PRICE* ($US) * Kiskereskedelmi ár (USD)
    R22 Beta II Alapfelszerelés
    250000 dollár
    OPTIONAL EQUIPMENT Opcionális berendezések

    Cabin Heater & Defogger (Dual Forward Outlets) Kabin fűtés és Defogger (Dual Tovább Outlets)

    3000 dollár
    Leather Seats Bőr ülések
    600 dollár

    Engine Priming System (3 cylinder) Alapozó motor Rendszer (3 hengeres)
    1150 dollár
    Pocket for Fire Extinguisher** Zseb tűzoltókészülék **
    50 dollár
    Fire Extinguisher, 14-oz (Fly Away Delivery Only)** Tűzoltó készülék, 14-oz
    110 dollár
    Xenon HID Landing Lights Xenon HID Landing Lights
    950 dollár

    Artificial Horizon** Mesterséges Horizon **
    3990 dollár

    Above Horizon w/Slip Skid Indicator** Horizont feletti w / Slip Skid mutató **
    4150 dollár

    Directional Gyro** Irányított Gyro **
    4690 dollár

    Turn Coordinator Viszont koordinátor
    1060 dollár

    Vertical Compass PAI-700 (replaces standard compass) Függőleges Compass PAI-700 (standard helyébe lép iránytű)
    — –
    No Charge Nem számít fel díjat
    (Exchange) (Exchange)
    IVSI (replaces standard VSI) IVSI (standard helyébe lép vsi)
    1000 dollár

    Digital Clock LC-2 (replaces standard clock) Digitális óra LC-2 (standard helyébe lép óra)
    — –
    180 dollár

    Millibar Altimeter (replaces standard in-Hg) Millibar Magasságmérő (helyettesíti standard-Hg)
    — –
    No Charge Nem számít fel díjat
    OPTIONAL AVIONICS VÁLASZTHATÓ REPÜLÉSI
    COM, King KY197A w/Nine Memory Channels, Cyclic Grip Control COM, King KY197A w / Kilenc Memória csatornák, Ciklikus Grip Control
    Standard Szabvány
    Standard Szabvány
    Transponder, Garmin GTX327 w/Remote Mode C Altitude Encoder** Transzponder, Garmin GTX327 w / távirányító mód C magasság kódoló **
    Standard Szabvány
    Standard Szabvány
    GPS/COM, Garmin 420W COM1 (replaces KY197A) GPS-COM, Garmin 420 W COM1 (helyettesíti KY197A)
    5300 dollár

    GPS/COM/NAV Garmin 430W COM 1 w/ GI-106A (replaces KY197A) GPS / COM / NAV Garmin 430W COM 1 w / GI-106A (helyettesíti KY197A)
    10600 dollár

    Transponder, Garmin GTX328 Mode S w/Remote Mode C Altitude Encoder** Transzponder, Garmin GTX328 Mode S w / távirányító mód C magasság kódoló **
    (replaces GTX327 Transponder) (Helyettesíti GTX327 Transzponder)
    1400 dollár

    Transponder, Garmin GTX330 Mode S w/Remote Mode C Altitude Encoder** Transzponder, Garmin GTX330 Mode S w / távirányító mód C magasság kódoló **
    (replaces GTX327 Transponder, includes TIS) (Helyettesíti GTX327 Transzponder, magában foglalja a TIS)
    2630 dollár

    ELT, Kannad 406 AF Compact 406 MHz ELT, Kannad 406 AF Compact 406 MHz
    2700 dollár

    NOTE: Total weight of optional items must not exceed 20 lbs. Megjegyzés: A teljes súlya a választható tételek nem haladhatja meg a 20 kg.
    * Prices in US dollars and subject to change without notice. * Az árak USA dollárban és a változtatás jogát fenntartjuk.
    **May be required for Part 135 Air Taxi Operation. ** Május szükséges rész 135 Air Taxi üzemmód.

  6. Tehát az alapgép ára 60 millió Forint. Kettő ára 120 millió

    A hozzávehető extrákkal együtt is igen durva a duplára növelt bekerülési érték (gondolom VÁM-al együtt van mivel nem EU tagországból van stb..)

    De a legnagyobb baj a Robinsonnal, hogy nem gázturbinás helikopter valamint a szerkezeti élettartama ha jól tudom max. 10-12 év. Aztán lapát..

    Egy kicsivel többért lehetett volna Eurocopter (tehát európai és nincs VÁM) gázturbinás többfunkciós könnyű helikoptert venni). AS550 Fennec vagy még némi költséget beleölve inkább EC635, 645 helikoptert, amely gázturbinás, olcsó üzemeltetésű és a sok ország rendszeresítette).. Ezek a gépek nem 10 évre készültek..
    A Lakota is utóbbi kategóriába tartozik. A hülye amerikaiak bezzeg olyat vettek, mert ők nem értenek hozzá..

    Kele

  7. Hello emberek, én új vagyok.

    Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy az irániak még mit várnak Oroszországtól. Értem, hogy szerződés meg minden, de ha folyamatosan renitenskednek akkor azt várják, hogy mások teljes mellszélességgel kiálljanak mellettük? Emellett ott van az atomreaktor, ami gazdasági értelemben sokkal fontosabb projekt, de az oroszok zokszó nélkül beüzemelik még az idén. Szóval az irániaknak inkább örülni kéne, hogy még vannak „barátaik”, akik persze másokkal is „barátkoznak” és ezt nem ártana tiszteletben tartani. Szerintem ez az egész üres fenyegetőzés. Az irániak nincsenek abban a helyzetben, hogy az utolsó semleges hatalmakkal is tengelyt akasszanak.
    És ha nem teljesül a szerződés, a díjat IZRAEL fizesse ki. Legalábbis az oroszok helyében ezt követelném.