|

Rekordot döntöttek a Tu-160-asok

Rekordot döntött egy Tu-160-as géppár szerdáról/csütörtökre virradóan – jelentette be csütörtökön az Orosz Légierő: a két Blackjack a bejelentéskor már az Engels Légibázis betonján pihent, egy 23 órás őrjáratot a hátuk mögött tudva.

A szerda délelőtt útnak indult géppár a gyakorlat során a mintegy 18 000 kilométeres távot a bejelentés szerint a határok mentén, valamint a Jeges-tenger és a Csendes-óceán területén részben nemzetközi vizek felett repülte le, majd az ország praktikusan körbe repülése után, csütörtök délelőtt, Moszkvai idő szerint 10:00-kor (08:00 UTC) landolt a Volga bal partján fekvő Engels melletti légibázisán.

Tu-160 Engels Légibázis

Tagadhatatlanul impozáns jelenség: Tu-160 az Engels Légibázis betonján ,

A kétségtelenül nem egy átlagos hosszúságú őrjárat részeként a gépek személyzete a műszeres repülés mellett a légi utántöltést is gyakorolhatta, amire természetesen szükség is volt, hiszen némi nafta beszivattyúzása nélkül a Blackjack mintegy 12 000 kilométert képes repülni. A szóban forgó géppár a gyakorlat ideje alatt két alkalommal kereste fel a légi benzinkutat játszó Il-78-asokat.

Tagadhatatlanul erőt próbáló gyakorlat lehetett és bár 2 órával meg is döntötte a korábbi 21 órás Tu-160 rekordot, úgymond köszönőviszonyban sincs azzal, amit az oroszok amerikai kollégáinak kellett kiállniuk a B-2-esek fedélzetén, míg az Indiai-ócánon található Diego Garcia nem lett felkészítve a fogadásukra. Addig ugyanis az afganisztáni szeretetcsomag osztásban aktívan részt vállaló Spiritek Missouri-ból indultak, majd ugyanoda, azaz a Whiteman Légibázisra is tértek vissza – majd 2 nappal később.

Mivel az Egyesült Államokból nézve nem lehetett Afganisztánba csak úgy légvonalban becsörtetni sehonnét sem, ezért a Northrop Grumman lopakodó drágaságainak mindenféle kerülő utakon kellett célba juttatniuk rakományukat, melynek az volt az eredménye, hogy ezek a bevetések 40+ órát is eltartottak, a konkrét rekordot pedig elvileg 44,5 órában lett beállítva.

Ugyan ennek a vélhetően valami filmhez készült videónak nem sok köze van a hír anyagához és van benne némi számítógép generálta grafika is. De mivel mégiscsak szerepel benne a Blackjack és még látványos is, így most megengedünk magunknak ennyi lazaságot :) HD felbontásban is elérhető apropó.

19 hozzászólás “Rekordot döntöttek a Tu-160-asok”

  1. „Mivel az Egyesült Államokból nézve nem lehetett Afganisztánba csak úgy légvonalban becsörtetni sehonnét sem, ezért a Northrop Grumman lopakodó drágaságainak mindenféle kerülő utakon kellett célba juttatniuk rakományukat”

    Mi értelme van a lopakodó technikának, ha ugyanúgy kerülőutakra kényszerítik, mint a jól látható gépeket. Ha tényleg olyan nehezen észlelhető, akkor menjen csak légvonalban. Az USA-Afganisztán egyenes mentén melyik nem szövetséges állam van, amelyik észlelne egy B-2-est?

  2. „…az ország praktikusan körbe repülése után…”

    Sajnos a mi országunkat – egyelőre – rövidebb idő alatt is körbe lehet repülni… :-((

    „…köszönőviszonyban sincs azzal, amit az oroszok amerikai kollégáinak kellett kiállniuk a B-2-esek fedélzetén…a konkrét rekordot pedig elvileg 44,5 órában lett beállítva.”

    A korrektség kedvéért: bár ez a kb. 45 óra tényleg abszolút rekord, de az oroszoknál sem ez a mostani Blackjack repülés a csúcs, náluk 36 óra körüli folyamatos bevetéssel tartja a rekordot egy TU-95 Bear bombázó.

    „…a gépek személyzete a műszeres repülés mellett a légi utántöltést is gyakorolhatta…”

    Kicsit off, de Molni, ha még jársz erre, lenne egy kérdésem: végül mi lett a Fidesz által sokat gúnyolt Gripen légi utántöltési képességgel amit az előző kormány rendelt meg pluszban a gépeinkhez? Képesek a mi Gripenjeink légi tankolásra? Ha igen, akkor ez egy haszontalan extra, mint a műfa dekoráció a koreai autókban, vagy a pilótáink szorgosan gyakorolják a légi tankolást is? És ha igen, miért nem szerzünk be egy „mini tankert” a SAAB-tól, hiszen úgy tudom, minden országnak kínálgatják, amely Gripent rendszeresített?

  3. Az USA-Afganisztán egyenes mentén melyik nem szövetséges állam van, amelyik észlelne egy B-2-est?

    Műszaki hiba bármikor előfordulha még, ha kicsi is az esélye. Tengerbe essen a gép vagy a roncsvadászok kezébe jusson?

    A gépet tankolni is kell a levegőben. Más ország területe felett ez nem tanácsos. A B-2 stealth a tanker nem…

  4. Sajnos a mi országunkat – egyelőre – rövidebb idő alatt is körbe lehet repülni… :-((

    Egyelőre? Te háborúzgatni akarsz? Máshogy mitől is változna a határ?

    Kicsit off, de Molni, ha még jársz erre, lenne egy kérdésem: végül mi lett a Fidesz által sokat gúnyolt Gripen légi utántöltési képességgel amit az előző kormány rendelt meg pluszban a gépeinkhez?

    Itt mindig érzek egy képzavart. Ammennyire látom egyesek azt hiszik, hogy ettől lett kétszer drágább a gép. Nem. Egyébként mi lenne? Technikilag a gép képes rá, de mi nem gyakoroljuk óraszám hiányánban.

    És ha igen, miért nem szerzünk be egy “mini tankert” a SAAB-tól, hiszen úgy tudom, minden országnak kínálgatják, amely Gripent rendszeresített?

    Mert drága és felesleges. Először másra kellene gyúrni. Ha meg légiutántöltést akarunk gyakorolni, akkor azt mással közösen érdemes és úgy olcsóbb is.

  5. „Máshogy mitől is változna a határ?”

    A Jobbik deklarálta, hogy nem mondott le a területi revízióról! Márpedig, mivel az MSZP végleg elkúrta, a Fidesz pedig egyelőre egy katasztrófa, szerinted melyik párt fog legközelebb kormányozni? :-))

    „Technikailag a gép képes rá, de mi nem gyakoroljuk óraszám hiányában.”

    Azért ez gáz, ha már van ilyen képességünk, hiszen adott esetben, pl. egy teoretikus afganisztáni szerepvállalás esetén, még jól jöhetne. Szerintem legalább 2-3 pilótát ki kellene képezni erre is, annak nincs azért annyira horribilis költsége, és máris tudnánk küldeni valakit, ha olyan a mission… A csehek gyakorolják, vagy ők is fillérb@szók? :-))

    „Először másra kellene gyúrni.”

    Ja, mindig ezt halljuk, aztán végül mindig zéró fejlesztés lesz belőle… :-((

  6. Azért ez gáz, ha már van ilyen képességünk, hiszen adott esetben, pl. egy teoretikus afganisztáni szerepvállalás esetén, még jól jöhetne.

    Pont amiatt nincs ilyen dolog, mert nincs A-G és CAS role gyakorláshoz óraszám. Teheát először a képességet kellene megteremteni és aztán a kitelepüléshez szükséges plusz feltételt és nem a „semmiért” tankolgatni…

    A cseh gépek nem tudom, hogy utántölthetőek vagy sem.

    A Jobbik deklarálta, hogy nem mondott le a területi revízióról!

    Diplomáciai úton nem fog menni. Fegyeres erő nincs ehhez. Aki meg ilyan baromságot akar, azt kibaszott gyorsan basszák már ki a Parlamentből. Agyrém.

    Mi a fasznak álmodoznak egyesek ilyenről, mikor Románia is teljes jogú EU tag lesz előbb-utóbb. Akkor meg gyakorlatilag nem is lesz országhatár…

  7. Killer Clown!

    Látszik, hogy egyáltalán nem vagy tisztában sem a világpolitika, sem a belpolitika alapvető folyamataival és szabályszerűségeivel. Egy alternatív világban megtörténhet az amiről beszélsz, de ahol mi, többiek élünk, ez sosem fog bekövetkezni, ezért kérlek ne kezdj egy a témától idegen és előre láthatóan is biztosan meddő vitát. Fölösleges!

  8. Killer Clown.

    Általában én vagyok itt a egyik legnagyobb magyarkodó.

    Ha végre nemzeti rendszer is lenne a revízió maga a halál.
    Taleki Pál meg mondta hogy a területi revízió magában hordozza a nemzet halálát.

    Mennyire találó gondolat.

    Nagyobb a gond a belső ellenség a délről jövő új telepesek.
    Népesedés mert nagyon fogyunk az adok szerint úgy is hogy a bantukat tenyésztjük.

    Gazdaságunk padlón. Normálisan mai csonka hont nem tudjuk megvédeni.

    Minden téren válságba vagyunk.

  9. Érdeklődnék a téma nálam hozzáértőbb szakértőinél a vadászgépek légi utántöltésének a lényegéről. Jól gondolom, hogy ez nem egyszerűen a távrepülést szolgálja, hanem inkább a levegőben tartás idejének a meghosszabbítását. Pld. egy készültség esetén nem kell fel és leszállni, hanem „folyamatos” járőrözés biztosítható vele.

  10. Uraim a Királyság mint intézmény az működő dolog.

    A király személye sajnos egyértelmű lenne jelenleg a Habsburg Ottó. Vagy a kedves fiacskája aki maga is pártokra így elvesztette hitelét.
    MDF és SZDSZ jelölt volt ami halmozottan elítélendő.

    Ha végleg kimondjuk a Habsburgok becstelenek a magyar királyi címre.

    Akkor újra átmenetileg kormányzói rendszer jön Hunyadi és Horthy voltak nálunk kormányzók mind a ketten nagy emberek voltak .

    Én magán véleményem az új király vagy a árpádház női ágán ma is élő francia nemesi családból kell választani.

    Vagy az angol Harry hercegnek kell felajánlani a koronát.
    Mivel szerintem egy aki s.a.s. annak van gerince.

  11. „A király személye sajnos egyértelmű lenne jelenleg a Habsburg Ottó.”

    Miért volna egyértelmű? Egyrészt, az Ónodi Országgyűlés anno kimondta a Habsburg Ház trónfosztását. Másrészt pont az általad – és természetesen általam is – nagyon tisztelt vitéz Horthy Miklós kormányzó zavarta el 1920-ban a halál f@szára H. Ottó apját, IV. Károlyt, amikor megpróbálta visszaszerezni a hatalmat. Annak ellenére tette, hogy élete végéig hangsúlyozta a királypártiságát, viszont felismerte, hogy közel 400 év bőven elég volt a Habsburgokból Magyarországnak…