|

Az A400M csúszása miatt spanyol gépeket rendelt Franciaország

Az A400M késésének következményeiről már eddig is volt szó, nemzetközi szinten is és a HTKA-n is. Mint tudjuk, az Egyesült Királyság további C-17 Globemaster III nehéz szállítógépek vásárlásával oldja meg az összeurópai fejlesztésű kompozit-csoda hiányából adódó gondokat, azonban a problémák máshol is jelentkezni fognak, vagy már most jelentkeznek.

Franciaország jelen állás szerint ötven darabra tart igényt az A400M-ből, melyekkel a jelenlegi szállítógép-flotta nagy részét kívánja lecserélni. Amíg azonban meg nem érkeznek az EADS-tól az új típus első példányai (mely időpont pillanatnyilag nem meghatározható), addig a régi, sokat látott, de egyben igencsak öreg C-130H Hercules, C-160G Gabriel és CASA CN-235-ösök hozzák-viszik a szállítani valót a világ minden pontjára.

CN-235 spanyol színekben ,

Azonban egyetlen repülőgép sem szelheti az eget örökké, főleg akkor nem, ha történetesen katonai alkalmazásban áll, és jelentősen leterhelt. A fentebb felsorolt típusok egyes példányai pedig már közel negyven évesek, ebből fakadóan pedig egyre több velük a gond. Konkretizálva a dolgot, a francia hadvezetés arra a megállapításra jutott, hogy jelen körülmények között nem biztosítható a kívánt repült óraszám, ugyanis egyszerűen túl sok gép repülésképtelen amiatt, hogy javítási munkálatokat végeznek rajtuk.

A flotta egy részének ideiglenes tehermentesítésére jelenthet megoldást a francia Legfőbb Védelmi Hivatal április 1-jei bejelentése, miszerint 225 millió euró (305 millió dollár) értékben nyolc EADS/CASA CN-235 taktikai szállítógépet rendeltek. A két hajtóműves turboprop ugyan nem veheti fel a versenyt az A400M teljesítő-képességével, hiszen mindössze 5 tonnányi hasznos terhet, vagy 40 ejtőernyőst szállíthat, és azt is csak 3500 kilométerre, de ahogy mondani szokás: a semminél jobb.

Látható tehát, hogy lényegében továbbra sem változik semmi, így ha az A400M szolgálatba állítása még tovább csúszik, vagy netán elmarad, akkor gyorsan lépni kell. Ez a lépés pedig mindenkinek jó lesz, csak az EADS-nak nem.

3 hozzászólás “Az A400M csúszása miatt spanyol gépeket rendelt Franciaország”

  1. CN-235 vesznek?Miért nem 295öst sokkal nagyobb és csak egy picivel drágább.

    Azért ezt tisztelem a csiga zabálókban hogy nagyon erőltetik a saját és az Eus dolgokat a világért sem vennének már semmit az USAból.

    DE ennyi erővel beszállhatnának a Pápai NATO SACba avval könnyebben menne a szállítás pl:Afganisztánba.