|

Az Arab-tengerbe csapódott egy E-2C Hawkeye

2010. március 31-én, azaz a mai napon útban a USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) hordozóra az Arab-tenger északi régiójában a U.S. Navy elvesztette egyik E-2C Hawkeye gépét, mely konkrétan a Carrier Airborne Early Warning Squadron (VAW) 121, a „Bluetails” állományába tartozott.

Az esetről egyelőre sokat nem tudni, mindössze annyi információt közöltek a Haditengerészet részéről, hogy a gép bevetésről történő visszatérés közben mechanikai problémákkal szembesült, melynek végett a személyzet a gép elhagyására kényszerült. A négy fős személyzetből három főt kimentettek, a negyedik személyt még keresik.

A VAW-121 'Bluetails' század egyik E-2C Hawkeye gépe

A VAW-121 ‘Bluetails’ század egyik E-2C Hawkeye gépe ,

14 hozzászólás “Az Arab-tengerbe csapódott egy E-2C Hawkeye”

  1. > Arab-tenger északi régiójában a gép bevetésről történő visszatérés közben mechanikai problémákkal szembesült.

    Amikor ilyen semmitmondó a hír, néha gyanakszom, hogy Allah nevével díszített Igla volt az a mechanikai probléma gumicsónakról indítva?

    Amúgy nagy szerencséje volt annak a háromnak, mert ugye katapult nincsen, nehogy túl könnyen veszni hagyják azt az 1mrd dollárnyi elektronikát…

  2. Indulhat a versenyfutás.:) Ez is lesz legalább akkora slágercikk,mint annak idején a Tomcat és a Phoenix rakétája volt.Bár gondolom az amik megpróbálják majd a tenger fenekét is felporszívózni ,csak nehogy valami használható darabka ott maradjon. Egyeseknek alapos tecnikai ugrást jelenthetnének a roncsok.:)

  3. Amikor ilyen semmitmondó a hír, néha gyanakszom, hogy Allah nevével díszített Igla volt az a mechanikai probléma gumicsónakról indítva?

    A Hawkeye tipikusan az Igla hatómagasságában járőröző típus…

    Amúgy nagy szerencséje volt annak a háromnak, mert ugye katapult nincsen, nehogy túl könnyen veszni hagyják azt az 1mrd dollárnyi elektronikát…

    Szerintem a személyzet azért örül, hogy nem kaptak egy katapultülést, ami a radaron keresztül kilőné őket…
    A lefelé történő katapultálásról már régen kiderült, hogy nem a legéletképesebb megoldás. Kis magasságban használhatatlan, nagy magasságban meg olyan mindegy hogyan ugranak. Talán inkább így közelíts…

  4. Na igen a mechanikai problémáról az a4 1,8 literes motorja jut eszembe. A diagnosztika 11 hibakódot talált. Azt a végén lapátolhattuk ki a láncszakadás miatti szelepeket. Itt meg lehet hogy valamiféle nagymacskák karmolászták a gépet. Egyébként olvastam hogy az irániak északon helikoptertámadást intéztek holmi amerikai katonai megfigyelő pont ellen. Volt halott is meg minden meg szűkszavú félremagyarázás,agyonhallgatás. Vajon miért.

  5. > Az, hogy elsüllyedt, a tulajdonjogot nem érinti. Most is az amiké minden kondenzátor belőle.

    Olyan ez mint a cigók: dik mán’ réz, oszt viszik, engedélyt meg nem kérnek hozzá. Az amcsik még elsüllyedt szovjet tengót is loptak, az oroszok meg alagutat akartak ásatni egy japán reptér alá, hogy az ott elhantolt SR-71 roncsot kifoszthassák. Bajor bőrnacis parasztokat vesztegetett meg a KGB, hogy NATO pct. rakéta lövészetek után a rakéta maradékát boronálják össze és adják oda nekik elemzésre.

    Gyorsan ki kell szedetni az AWACS roncsot UAV-val, meg búvárokkal, nehogy baj legyen. Mondjuk ezekben a technológiákban a NY-London-TV tengely előnyben van a Moszkva-Teherán-Peking tengellyel szemben.

  6. Az amcsik még elsüllyedt szovjet tengót is loptak, az oroszok meg alagutat akartak ásatni egy japán reptér alá, hogy az ott elhantolt SR-71 roncsot kifoszthassák

    Tényleg ott temették el a gép. Vajon miért? Miért nem szedték össze a darabokat?