|

MMRCA: Az időjárás közbeszól?

A javában folyó tesztelések (ahol épp az F-16-os van soron) eredményein kívül fontos szerepe van a technológiai transzfernek is a kiemelt figyelemmel követett indiai vadászrepülő-tenderen.

Azonban az indiaiak minden apró részletbe belekötnek, most például a radarba. Korábban kikötötték, hogy mindenképpen AESA-típusú berendezést kell alkalmazniuk a gépeknek, most továbbmentek, már a bizonyos plusz funkciókat is elvárnak. Légi, víz- és földfelszíni célpontok keresése és támadásán kívül alkalmasnak kell lennie időjárásradarként való működésre is.

APG-79-093801

Ez az amerikai típusoknál okozhat bonyodalmat, ugyanis az F-16IN orrába tervezett Northrop Grumman AN/APG-80 és a Super Hornet Raytheon AN/APG-79 típusú berendezése sem elégíti ki ezt a kívánalmat, ami a vesztüket okozhatja. A Lockheed Martin gyorsan reagálva bejelenette, hogy a Northrop Grumman szakemberei már dolgoznak az AN/APG-80-as modernebb változatán, amely rendelkezik a kitűzött képességgel. Valószínűleg egyanezt kell tennie a Raytheonnak is.

5 hozzászólás “MMRCA: Az időjárás közbeszól?”

  1. A többi versenyző (Rafale, EF, MiG-35, Gripen) radarja még csak fejlesztési stádiumban van, de elvileg rendelkeznek a szükséges paraméterekkel, így nincs szükség áttervezésre, programozásra, habár mivel legtöbbjük még csak a fejlesztés korai vagy kevésbé előrehaladott stádiumában van, így nem nagyon bizonyíthattak. A dolog akkor lesz érdekes, ha vkinél hiányzik az említett képesség, de nem hajlandó időben meglépni a továbbfejlesztés kockázatos és kemény anyagiakkal járó útját, ám minden jel arra mutat, h mindenki törekszik megfelelni

  2. nem kevés pénzről van szó! De azért nem hagynám magam ugráltatni a helyükben. Igy is olyan gépek közül választhatnak amik messze meghaladják a technológiai szintjüket az Indiaiaknak. Inkább örülnének hogy ilyen modern gépek elérhetővé váltak számukra.

  3. No, ez vicces. Az összes pályázó közül perpillanat az SH-nak van AESA radarja és néhány ilyen F-16 repked a világban. A többi csak ígéret. Aminek meg van AESA radarja, az nem időjárásradar.

    Király mi? Az indiaik kicsit el vannak szállva maguktól szerintem. Előszr talán egy normális kiképző gép kellene meg repóra. Vicc, hogy 30 év után sem megy nekik a MiG-21-re okítás rendesen. Még a Magyar Légierő baleseti statszitikája is jobb volt náluk, pedig az sem fényes. Tiszta mázli, hogy a Szu-30 jobban tűri a pilótahibát.