|

Megvan a maláj MiG-ek új specifikációja?

Minden valószínűség szerint megvan, mi adja a Maláj Királyi Légierő MiG-29N Fulcrum repülőgépeinek korszerűsítési csomagjának alapját.

Mint kiderült, a márciusban megrendezett LIMA 2017 kiállításon és vásáron az orosz delegáció ajánlatot tett Malajzia számára a MiG-29N flotta modernizációjára. A gépeket „olcsósított” MiG-29UPG verzióra húznák fel, ahogy tették ezt a mianmari gépek esetében is, melyek a MiG-29SzM típusjelzést kapták. A korszerűsített példányok többek közt annyiban különböznek az UPG típusjelzésű gépektől, hogy megmaradt az eredeti N-019E radar, bár néhány alkatrészt módosítottak, cseréltek a berendezésen.

Még sokáig maradnak Malajziában a MiG-29-esek? ,

Malajzia 18 gépes Fulcrum-flottával rendelkezik, melyet 1994-ben rendelt és 1995-96 között vehetett át. A gépek alkatrész-ellátásával sok probléma volt (ez a magyar MiG-29-esek kapcsán számunkra is ismerős), többször felmerült a kivonás gondolata, de a maláj MiG-ek a mai napig rendszerben vannak, mert a váltótípus kiválasztási folyamata nem halad túl gyorsan. 2015-ben felmerült az indiaiak számára megalkotott UPG verzióra való korszerűsítés, de az ázsiai fél később elállt az üzlettől a magas költségek miatt.

Ha a fent említett MiG-29SzM-mé történő modernizáció megvalósul, akkor a Mianmar számára létrehozott koncepció sztenderddé válik, és a vékonyabb pénztárcájú vásárlók számára olcsóbb alternatívát jelenthet az UPG-nél. Egy másik vevőjelölt is van már az SzM verzió számára, ez pedig Banglades, ahol a 2000-es évek elején beszerzett 10 darab Fulcrum képességeit szeretnék növelni.