|

Az An-26-osok leváltásán dolgozik Oroszország

A RIAN hírügynökség beszámolója szerint az orosz védelmi minisztérium két lehetőséget vizsgál az Antonov An-24/An-26 típusok leváltására.

Az orosz védelmi miniszter helyettese, Jurij Boriszov hétfőn azt nyilatkozta, hogy az Antonov An-140 és az Iljusin Il-112 típusok között dől majd el, hogy melyik válthatja le az Orosz Légierőben szolgálatot teljesítő An-26-osokat, melyek 1969 és 1985 között kerültek le a gyártósorról.

Az Orosz Légierő egyik An-26-osa | Fotó: Igor Dvurekov, Wikipedia

Az Orosz Légierő egyik An-26-osa | Fotó: Igor Dvurekov, Wikipedia ,

Az An-24/An-26 leváltására szánt An-140-es tervezése még 1993-ban kezdődött, az első prototípus szűzfelszállására 1997-ben került sor. A gépet főként utasszállításra tervezték (max 26 fő), de az ülések kiszerelésével teherszállításra (max 6000 kg) is alkalmas. (Az An-140-100-as változatból Oroszország már rendelt 7 darabot, ezek szolgálatba állítása meg is kezdődött.) Az An-140Sz jelű változat esetében az áru be- és kirakodásához a megnövelt méretű utastérajtó nyújt segítséget. Készültek tervek egy rámpával ellátott változatról (An-140T) is, ez azonban még nem került megépítésre. Azonban az An-140Sz és T verziók gyártási licenszjogait és tervdokumentációit Oroszország év elején megvásárolta, így amennyiben megrendelés születik a teherszállító variánsok rendszeresítéséről, a szamarai Aviakor gyár az orosz ipar háttértámogatásával készséggel áll az Orosz Légierő segítségére.

An-140 az Orosz Légierő színeiben a MAKSZ 2011 kiállításon

Fotó: Nighthawk9 ,

Az Iljusin Il-112 története kissé bonyolultabb. A 6 tonna hasznos teher szállítására tervezett típus első felszállását 2011-re ígérték és 70 darabot rendelt volna belőle az Orosz Légierő, de a projekt csúszott, és 2011 májusában a védelmi minisztérium leállíttatta a munkálatokat és – ahogy korábban írtuk – ideiglenesen az An-140-100-as változatból rendelt inkább 7 darabot. 2012 októberében már történtek próbálkozások a projekt újraindítására, de egyelőre még nem jártak sikerrel. Minden bizonnyal az An-26-osok leváltása lehet az utolsó esély a típus számára, ha ezt is elszalasztják, akkor valószínűleg nem valósul meg és a „papírrepülőgépek” sorát erősíti majd.

Az Il-112V makettje

Az Il-112V makettje ,

Az An-26-osok szóba jöhető váltótípusai között tehát nagy a harc, kérdés, hogy az orosz vezetés egy még meg nem valósult projektre szavaz, vagy egy olyan típusra, melynek egy másik változata már – ha kis darabszámban is, de – szolgálatban áll az Orosz Légierőben.

One Response to “Az An-26-osok leváltásán dolgozik Oroszország”