|

Újra levegőben a EuroHawk

A Northrop Grumman és az EADS Cassidian nevű leányvállalata fontos mérföldkövet ünnepelhetett a napokban, ugyanis újra levegőbe emelkedett a EuroHawk, ám ezúttal már a fedélzetére szánt SIGINT berendezésekkel együtt. Ezzel Európa egy újabb nagy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy nagy magasságban hosszú ideig őrjáratozni képes, azaz HALE kategóriájú pilóta nélküli repülőgépet rendszeresítsen.

A Manching támaszpontról 10 óra 36 perckor levegőbe emelkedő pilóta nélküli eszköz 6 órát töltött a levegőben, miközben 54 000 lábra (16 459.2 méter) magasra emelkedett, majd 6 óra múlva, 16 óra 38 perckor szállt le a kiinduló repülőtér futópályáján.

Fotó: Northrop Grumman

Fotó: Northrop Grumman ,

A 2010-ben kivont Dassault/Breguet Atlantic típusú, ember vezette felderítő repülőgépek leváltására beszerzett, a Northrop Grumman RQ-4 Globak Hawk Block 20 továbbfejlesztéséből létrehozott EuroHawk első, 2011 októberében leszállított, 99+01 oldalszámú példányát a Cassidian által fejlesztett SIGINT eszközcsomaggal szerelték fel, amellyel felderítheti az ellenséges elektronikai hírszerzéssel foglalkozó radarokat és más kisugárzást kibocsátó objektumokat.

Emellett az európai konzorcium szállítja a gépek irányítóközpontját, amely ugyanolyan lesz, mint amit az USAF is használ. A több mint 730 millió dolláros üzlet során beszerzett öt gép mellé Németország három irányítóközpont, illetve a szükséges indító, karbantartó, tesztelő és egyéb egységet rendszeresít.

One Response to “Újra levegőben a EuroHawk”