|

HTKA Hírhalom 2012. 16. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

A Boeing március 12-én 12.5 millió dolláros megrendelést kapott 1116 darab LJDAM-kit leszállítására. Az első példányok átadását még áprilisban megkezdik, az utolsó átadását 2013 februárjáig kell elvégezni.

—-

Az AgustaWestland leszállított két darab AW139-est az Egyiptomi Légierő számára. Az Amerikában gyártott példányokat kutató-mentő szerepkörben alkalmazzák majd.

Zambia légiflottája is gyarapodott a héten, 8 darab K-8T típusú kiképzőgépet vehettek át az afrikai ország illetékesei. Ezen példányokkal 15 gépre nőtt a zambiai K-8-asok mennyisége.

—-

Az ország méreteihez képest eddig is aránytalanul erős Szingapúri Légierő tovább növelte képességeit, lévén hogy bevethetővé vált az első G550-AEW légtérellenőrző és irányító repülőgép. A hadrafoghatóságot fél évvel a 4. példány tavaly októberi átvétele után érték el, nyilatkozta az esemény céljából rendezett ceremónián a városállam védelmi minisztere, Dr. Ng Eng Hen. A típus 200 tengeri mérföldes – 370 km-es – felderítési hatótávolsága bőven megfelel a kisméretű államhoz, így veszély esetén hamarabb tudják riadóztatni a vadászgépeket vagy a földi és vízi egységeket, csökkentve ezzel a reagálási időt. A 4 példány az RSAF (Republic of Singapore Air Force) 111. századának állományában üzemel.

—-

A US Army döntést hozott a Beechcraft C-12 Huron típusú szállítógépek leváltásáról. A 117 példányban szolgálatban álló típus ugyanennyi darabszámú új fejlesztésű géppel tervezik leváltani az FFWUA (Future Fixed Wing Utility Aircraft) program keretében.

Fotó: USAF ,

Az évekig tartó csúszások ellenére az Airbus közepes szállító programja úgy tűnik végre teljesen sínre került, hamarosan a típus sorozatgyártását is beindítják, az első megrendelő aki átveheti a gépeit a Francia Légierő lesz 2013 elején. A sorozatgyártás közeledő beindításának jele, hogy a típus hajtóművének kifejlesztésére és gyártására létrehozott Europrop International (EPI) hamarosan átadja az első sorozatgyártású TP400-D6-os erőforrást. Az első sorozatgyártású példányt már összeszerelték Münchenben, hamarosan átszállítják Berlinbe ahol elvégzik a tesztelését, innen Sevillaba kerül ahol végre beépítik az első francia A400M-be.
Az első sorozatgyártású hajtómű építése közben a típus tesztprogramja tovább halad, a prototípusok szárnyai alá négyesével felszerelt hajtóművek már 10 000 repült órán vannak túl, és eddig semmilyen komolyabb meghibásodás nem lépett fel ami a fejlesztést hátráltatná.

—-

Malajziában folyik a MiG-29N leváltására kiírt tenderre beérkezett ajánlatok kiértékelése. A 7 gyártótól kapott ajánlatokat a védelmi minisztérium több szempont alapján vizsgálja, többek között hogy az adott típus alkatrészeinek mekkora aránya készülhetne a dél-ázsiai országban, és hogy a technológiai átadás milyen mértékben valósulna meg. Jelenleg még nem döntötték el melyik gyártó ajánlatát fogadják el, de a védelmi miniszter szerint erre hamarosan sor kerül.

Az olasz Avio és a német MTU Aero Engine hajtóműgyártó vállalatok nemrég bejelentették, hogy közös erővel fejlesztenek erőforrásokat MALE (Medium-Altitude, Long-Endurance – közepes magasságú, hosszú őrjáratozási idejű) kategóriájú UAV-k, UAS-k és UCAV-ek számára.

—-

Az IAI (Israel Aerospace Industries) eladásra kínálta Németország számára a Heron TP pilóta nélküli repülőgépet, miután az EADS leányvállalata, a Cassidian felfüggesztette a Talarion fejlesztési programját. a Luftwaffe már használja a Heron 1-est Afganisztánban és a hadsereg is kért már információkat a típus legnagyobb változatáról. Berlinben verseny készülődik, a Talarion kiesésével is igényt tartanak egy MALE kategóriájú UAV-re, a Heron TP várhatóan a General Atomics által gyártott Predator B-vel kell megküzdenie a megrendelésért.

A kép jól érzékelteti a Heron TP méreteit ,

A BAE Systems leszállította a RAF számára az első, Tornado GR4-esek pilótáinak szánt sisakkijelzőt, mellyel jelentősen nő a típus harcértéke.

—-

Az USAF megkezdte az elnöki magángépek, a VC-25-ösök leváltásának előkészítését. A Boeing 747-ason alapuló masinát a Jumbo Jet legújabb verziója, a B747-8 Intercontinental válthatja. Az új típus fedélzetén számos érzékeny kommunikációs és szenzorrendszert kell integrálni, amennyiben döntés születik a rendszeresítésről az átalakítási munkálatok 2019 körül kezdődhetnek és az évtized végére szolgálatba kell állnia, hisz a jelenlegi két VC-25-ös élettartama várhatóan addig tart ki.

—-

Április 8-án, helyi idő szerint 12 óra 27 perckor, röviddel felszállás után hajtóműhiba miatt lezuhant a Bangladesi Légierő egyik Aero Vodochody L-39ZA Albatros típusú kiképzőgépe. A balesetben az egyik pilóta életét vesztette, a másik sikeresen katapultált és mentőhelikopterrel kórházba szállították.

—-

Szerbiában bemutatták az Utva repülőgépgyár, Szerb Haditechnikai Intézet és az SDPR vállalat által kifejlesztett új, Karvaly (Kobac) névre keresztelt, turbólégcsavaros kiképzőgépet. A felfegyverezhető masina maximális sebessége eléri az 550 kilométeres óránkénti sebességet. A prototípus felszállására várhatóan 2013 első hónapjaiban kerül sor.

A JSF program történetében újabb mérföldkő érkezett el, ugyanis az F-35 Lightning II egyik példányának fedélzetéről leoldották az első bombát. A BF-3 jelzésű F-35B azonban nem repült, a tesztet “laboratóriumi körülmények között”, egy erre kialakított hangárban végezték. Az 500 fontos (~226.796 kg) “buta” bomba a várt adatok alapján vált le a fegyvertér pilonjáról. A további tesztek folyamán ugyanezt végigpróbálják a lézervezérlésű GBU-12, a GBU-32 JDAM és az AIM-120 AMRAAM típusú fegyverekkel is.

Kapcsolódó hír, hogy az izraeli F-35-ösök fedélzetén számos hazai fegyver integrációját elvégzik majd. Ebben benne van a fejlesztés alatt álló újgenerációs légiharc-rakéta, valamint a Rafael és a Raytheon közös gyermeke, a Stunner rakéta légi indítású változata is.

—-

A Francia Hadsereg EC120B típusú kiképző-helikopterekből álló légiflottája elérte a 30 000 repült órát. A Tiger harcihelikopter előtti lépcsőt jelentő típus digitalizált “üveg” pilótafülkével rendelkezik.

—-

Az ausztrál DSTO (Defence Science and Technology Organisation) átfogó kísérleteket végzett a világ hadseregei által használt egyenruhák láthatóságával kapcsolatban, 18 különböző kamuflázsú ruhának mérték a vizuális, UV, infravörös és elektromágneses rejtőzködő képességét. A jelenlegi információk alapján a NATO által használt kamuflázs igen előkelő helyen végzett az ausztrál rangsorban, azonban még nem hozták nyilvánosságra a ruhateszt eredményét.

—-

Irán védelmi minisztere bejelentette, hogy munkálatokat folytatnak az orosz Sz-300-as légvédelmi komplexum hazai változatának létrehozására. A Bavar 373 jelzéssel emlegetett rendszer állítólag jobb képességekkel rendelkezik, mint a 2007-ben vásárolt 5 darab Sz-300PMU-1-es.

—-
Közreműködött: Eagle

74 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2012. 16. hét”

  1. Breaking News!

    Felvidéki diverzánsaink jelentése szerint a kora délutáni órákban (13:25 körül) Zvolen városka felett egy füstölő hajtóművű utasszállító szállt el nagyon kis magasságban. Az informátor becslése alapján (50m) nem tudom vajon elérhette e a kb 8 km-re északra lévő Sliac Airport 2340 méteres kifutóját. A gép átrepülése után katonai helikopterek jelentek meg a környéken, de amint pontosabb infohozt esetleg képekhez jutunk itt lesz az oldalon!

  2. Megy a Varyag is teggnap már felkészítették van videó is rólla rákeresek (érdekes vólt számomra hogy a felszállófedélzetet úgy mossták hogy a fedélzeten nyíllásókból szőkőkütként spriccelt fel a víz és utánna söpőrték)

  3. Az egyik OFZT a másik BZT. Az “ezüstorrú” (a gyújtó nyers fémszínű, piros festék a hermetikus lezárás miatt van) az OFZT repeszgránát, a “feketeorrú” pedig a BZT ami egy ballisztikai süveggel elátott tompaorrú pct. gyújtógránát.

  4. http://airbase.blog.hu/2012/04/25/csendes_taktika

    A Magyar Honvédségnek két olyan alakulata van, amely a légvédelmi rakétások és a vadászrepülők közötti küzdelmet gyakorolhatja. A vadászokat a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma századának JAS 39-es pilótái, a földi telepítésű légvédelmet pedig a győri MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred Mistral és Kub (SA-6 Gainful) kezelői képviselik….

  5. forest

    Ha szabvány NATO zl lesz akkor 58 hk úgy mint:1 szakasz 4hk egy szd 3 szakasz +pk-i+pkh-i hk azaz 14 hk,egy zl 4szd+zlpk-i+zlpkh-i hk azaz 58 hk.Ha a régi orosz(szerintem kizárt)akkor 22hk úgy mint:1 szakasz 3 hk,1 szd 2 szakasz+szdpk-i hk,egy zl 3 szd+zlpk-i hk azaz 22hk.

  6. Dudi!

    A szovjet szervezés 3×3+1 a század, a zászlóalj 31 kocsi. 56 után amikor nem sikerült teljesen feltölteni a hadrendet voltak csökkentett zászlóalak (de szerintem azok sem így néztek ki, hanem 21 kocsi volt két századba szervezve), de ez a szervezet a 70-es évek elején már eltűnt és átálltunk a 31 kocsis zászlóaljara. Amit leírsz azt nem ismerem (talán a dandár szervezet zászlóalja), de annak nem sok köze van a szovjet szervezéshez.

    Ime egy klasszikus szovjet szervezet 79-ből, az MN is ezt használta:
    http://www.armouredacorn.com/Refs-%20Thumbprints%20&%20Images/Orbats/Russian/1979/Tank%20Reg%27t-%2779.pdf

    A háború után használták még a 3×5+1 kocsis századokat, illetve a nhk-nál 2×2+1 kocsis századokat, de ebből 4 század (21 kocsi) alkotott egy ezredet kihagyva a zászlóalj lépcsőt.

    89-ben a szovjet önálló hkz-k századai 13 kocsisok, (mondjuk szerintem ilyet használt a dandár szervezetünk, de ebben nem vagyok biztos)

    TG

  7. ambasa

    Utána néztem.Ez a szervezeti felépítés a 60-as évekre volt jellemző,de itthon alkalmazták az első körben(1979)megérkezett T-72 zászlóaljnál mert 31 db harckocsit vettünk ami ugyan pont egy feltöltött hk.zl. volt ellenben nem vásároltunk a kiképzéshez gépeket,emiatt meg kellett kurtítani a harcoló zászlóalj állományát azért,hogy a kiképző alegységeknek legyen mivel kiképezniük(tipikus magyaros beszerzés volt fő a szakértelem…).

  8. ambasa

    A 22 hk-s zászlóalj felépítést a 60-as években T-55-össel felszerelt alegységek használták.A zászlóajak ezredekbe voltak szervezve ezredenként három zászlóaljjal és ezek az ezredek látták el a 11.hk hado. valamint a 7. és 9. lövész hado. harckocsi állományát.
    Ez a szervezeti felépítés 60-as évek végére úgy módosult,hogy a századok nem 2 hanem 3 szakaszból+parancsnoki hk-ból álltak a zászlóalj pedig 3 századból és egy parancsnoki hk-bó és így jön ki az általad is említett 31 hk-s zászlóalj.

  9. Az M-240 ugyan azt tudja mint a PKM(persze lehet szőrszálhasogató,hogy ennek ez ennyi ez meg annyi de nincs értelme)A különbség annyi,hogy a PKM könnyebb.A rendszeresítés valóban csak a közös műveletekkel indokolható.Én személy szerint a Honvédség teljes személyi fegyverzetét lecserélném kivéve a PKM-et.

  10. Nézegetem ezt a páncélozott Rába H-18 at, de nem értem hogy miért nem raktak a hűtőjére valamilyen védelmet (páncélzatot) mert baromi jó célpont. Azt sem értem, hogy ha már meg vannak a HMMWV, miért nem szerelik fel őket toronnyal, a helye meg van a járműveken.
    És a PKM -et én sem adnám semmiért oda, nemsokára úgy is lesz rajta szereléksín is, akkor már komolyabb optikákat is felehet szerelni rá.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.