|

Kecskemét 2010 – Péntek – Frissítve: Gyakorlásoké lett a főszerep

A csütörtöki naphoz hasonlóan ma is zajlik majd a kecskeméti események rendszeres időközönkénti tudósítása. 1,5-2 óránként várhatóak a frissítgetések – hacsak nem történik valami kiemelt figyelmet érdemlő.

Egyelőre szöveges tartalommal nyitunk csak, de a lent lévők ígérete szerint 11 magasságáig megérkeznek az első képek is. Melyekről remélhetőleg az is látszik majd, hogy épp nem szétázni készül a jónép, ugyanis egyelőre barátságtalanul gyülekeznek a felhők.

A mai első érkező a szerbek Super Galebje (23737) volt egyébként 08:45 magasságában.

Frissítés @ ~10:10
09:08-kor, azaz a Super Galeb G4 után nem sokkal megérkezett a szerbek An-26-osa (71364) is.

Negyed 10 magasságától a cseheké volt a főszerep, hiszen 09:18 – 09:33 között az L-159T tartózkodott a levegőben, majd 09:35-kor befutott az AERO Vodochody L-29 Delfinje is (OK-ATS).

09:43 magasságában megérkezett a Tréner Kft. An-2-ese (HA-MEK), melyet pár perccel később a román LanceR B gyakorló repülése követett 09:45 – 09:55 között.

09:59-kor egy polgári Jak-52-es (HA-JAV) futott be.

Frissítés @ ~ 11:11

10:20-kor megárkezett a horvát Wings of Storm kötelék, majd pár perccel később követte őket a 707-es oldalszámú horvát An-32-es is

A 707-es oldalszámú horvát An-32B kecskeméti érkezése

A 707-es oldalszámú horvát An-32B kecskeméti érkezése ,

10:31 magasságában a 664-es oldalszámú bolgár PC-9-es érkezésének lehettek szemtanúi a kint tartózkodók.

A bolgárok 664-es oldalszámú PC-9M-jének érkezése

A bolgárok 664-es oldalszámú PC-9M-jének érkezése ,

A továbbiakban egy halom Diamond érkezett. A sort 10:39-kor egy magyar lajstromú HK36 Super Dimona (HA-1273) nyitotta. A stafétát egy Diamond Wingstar (HA-DAJ) vette át 10:41-kor, majd 10:45-kor befutott még egy Diamond Star is a HA-SUV képében.

10:49-kor egy „csöppet” komolyabb vas figyelt be, megérkezett a csehek 9820-as oldalszámú Gripen D-je.

Pár percre rá, 10:52-kor már a kecskeméti bázis vendégszeretetét élvezte már a belgák CE-03-as farokkódú Embraer EMB-145LR gépe is.

Az időjárásról: felhős, némi szél is befigyel, fotózásra közelről sem ideális az időm ám az esőtől még messze van a helyzet a lentiek jelentése szerint.

Frissítés @ ~ 11:45

Jelentjük itt a következő csomag, melynek nyitásaként az olaszok 51-45-ös AMX-ének 10:57-es érkezése szolgál.

11:02-kor megérkeztek délnyugati szomszédainak, a szlovének PC-9-esei, konkrétan a 66-os és 68-as számúak.

11:07-kor befutott a HA-LIX, melyet 11:10-kor a szerb An-26-os távozása követett. An-26-os vonalon mozgolódást a csehek gépének (2408) 11:16-os érkezése jelentett. A cseh vonal persze tovább folytatódott, hiszen 11:22-kor megérkeztek a 6066 és 6067-es számú ALCA-k is.

Pörög a program, 3 perccel később leszállt a belga FA103 és FA110 számot viselő F-16-os géppár.

Belga F-16

Belga F-16 ,

Újabb 3 perc elteltével, 11:28-kor a már jelenlévő vendégek sorához csatlakozott az olaszok C-27J Spartan-ja is (46-66)

Olasz Spartan érkezése Kecskemétre

Az olasz Spartan érkezése Kecskemétre ,

Frissítés @ ~ 12:45

Egyrészt fotó update a korábbiakhoz (is), másrészt:

11:35-kor megérkezett a Patrouille Suisse további 2 gépe, melynek örömére 11:42 – 11:52 között örömtáncot lejtett egy Alca.

11:55-kor a gall kakasok érkeztek a 113-IC és 113-IY számú Rafale géppár formájában.

Rafale érkezés

Rafale érkezés ,

12:12-kor 2 Robinson heli (HA-MIF, HA-MIW) csattogott be, melyet követően, 12:13-kor elstartolt a korábban érkezett belga Embraer.

Frissítés @ ~13:03

Jelentjük egy igen impresszív kötelékben – 2 db MiG-29 és 2 db Gripen által közrefogva és egy An-26 által kísérve – megérkeztet az idei repülőnap egyik legjobban várt szereplője, az ukrán Szu-27-es. Konkrétan a 30-as oldalszámú.

Egy kb. 20 perces esőszünetet követően először az USAF C-130J-30 gépe érkezett Ramsteinből (8605). Őt 5 perccel 3 óra előtt a szlovákok MiG-29AS gépe követte. A 0921-es oldalszámú gép digitális festést visel.

Három óra után a gyakorlásoké a főszerep. Az olaszok Spartanja kezdte a kört, akit a belga F-16-os követett. Az olaszok AMX gépe volt a sorban a következő, majd a cseh ALCA zárta a szóló gépek sorát.

Ezt követően egy érdekes esemény következett, amikor a francia Rafale taxizott fel alá a pályán, majd átadta a helyét az olaszok kötelékének. A Frecce alig 6-7 percet töltött a magasban majd le is szálltak.

Jelenleg Kecskeméten legtöbbször felhős az idő, de nem esik. Talán egy kicsit a nap is kikandikál. A hangulat jó, bár az AWACS és a Breitling Jet Team hiányzik a felhozatalból.

19 hozzászólás “Kecskemét 2010 – Péntek – Frissítve: Gyakorlásoké lett a főszerep”

  1. „igen impresszum kötelékben”
    Tényleg nagyon impresszív volt! Tano Kartárssal egyetemben sikerült elkapnom őket a levegőben. Sajnos fotó nincs, de a fényviszonyok egyébként is élvezhetetlenné tennék.

    (Az impresszív mély benyomást tesz, az imresszum meg .)

  2. Én is csak az erkélyre lóhalálomban kirohanva távcsővel kaptam le őket vizuálisan. Tényleg alig látszottak a felhőzet miatt.
    A kecsói betonvégen állók közül valaki biztos tölt fel képet, tegnap is vagy 300 ember volt kint.