|

Jól halad az olasz KC-767-esek tesztelése

Habár már 2005-ben elkészült az első olasz tanker, a légi utántöltéshez szükséges felszerelés makacskodása miatt eddig nem adhatták át a Boeing emberei a megrendelőnek.

Olaszország volt a típus első megrendelője, így az olasz gépeken jöttek elő a KC-767-essel adódó gondok, gyermekbetegségek. Az olaszok gépein szerzett tapasztalatokat hasznosíthatják majd a japánok és az esetleges további megrendelők. Az Olasz Légierő 4 darab KC-767-est rendelt 2002-ben, a gépek a B767-200ER polgári típusból kerültek/kerülnek kialakításra. A KC-767-es a légi utántöltés mellett képes teher- és utasszállításra is. A talján gépek (az eddigi hagyománnyal ellentétben) nemcsak a szárnyak alatt rendelkeznek a „kosaras” utántöltést lehetővé tevő konténerrel, hanem a merevcsöves tankolórendszer törzscsatlakozása elé is felszereltek egyet, így három gépet tölthet egyszerre a kosaras rendszer segítségével.

Jól látszik a törzs alá beépített harmadik „kosaras” felszerelés ,

Az első három gép már elkészült, azonban további tesztelésre van még szükség, mielőtt hivatalosan is szolgálatba állnának az olasz légiflottában. A múlt héten jeles mérföldkő érkezett el a típus történetében, ugyanis az USAF F-16-osainak segítségével sikeres merevcsöves légi utántöltést hajtottak végre az olasz KC-767-esek. A teszt során nemcsak rácsatlakozások, hanem tényleges üzemanyag-áttöltés is történt az Edwards Légibázis közelében elterülő légtérben. A feladat során tanker is töltött tanker, melynek során összesen több mint 45 tonna kerozin áttöltése történt a 65 rácsatlakozás alkalmával, a tesztsorozat nappali és éjszakai áttöltést is tartalmazott. Az F-16-osokkal végzett összekapcsolások száma pedig megközelítette a százat.

Az utasszállítóból kialakított 707T/T

Az utasszállítóból kialakított 707T/T ,

„Ez egy kulcsmomentum a Nemzetközi Tanker Program és Olaszország számára is. Ezzel a tesztsorozattal rendkívül közel kerültünk a gépek tényleges átadására a megrendelő számára.” – mondta Dave Bowman, a Boeing illetékese.

Az Olasz Légierő az 1992-ben beszerzett és 2008 áprilisában kivont, négy darab Boeing 707T/T, azaz B707-es utasszállítóból átalakított tanker helyére szerezte be a KC-767-eseket.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Nm2mye3WDpE