|

Kezdetét vette a Queen Elizabeth építése

A Királyi Haditengerészet árgus szemeitől kísérve július 7-én ünnepélyes keretek között sor került a Queen Elizabeth-osztály névadó egységének, a leendő HMS Queen Elizabeth első acélelemének vágására. Ha minden jól megy, akkor 5 év múlva a Királyi Haditengerészet zászlaja alatt ismét nagyméretű repülőgép-hordozó hajó szelheti a habokat.

A Királyi Haditengerészet leendő büszkeségei

A Királyi Haditengerészet leendő büszkeségei ,

A Queen Elizabeth-osztályról már többször írtunk. legutóbb cirka egy éve, mikor is a Munkáspártnak csak sikerült kiharcolnia, hogy zöld lámpát kapjon a meglehetősen borsos költségvetésű program.

Az F-35B gépekkel felfegyverzett HMS Queen Elizabeth és HMS Prince of Wales a Type-45 osztályú rombolók védelme alatt, igaz kisebb léptékben, de az amerikai szuprehordozókhoz hasonló erőkivetítést tesznek majd lehetővé Anglia számára.

A számítógép vezérelt lézervágót Erzsébet királynő lánya, Anna brit királyi hercegnő indította el a BVT Surface Fleet govani hajógyárában.

A teljes képhez hozzá tartozik, hogy a BAE Systems Surface Fleet Solutions és a VT Shipbuilding 2008 nyarán bekövetkezett fuzionálásával megalakult BVT Surface Fleet csak a munkák egy, bár igen jelentős részét végzi majd. A teljes építési folyamat 4 cég között oszlik meg. A Munkálatok 40%-át a BVT, 16%-át a Thales és a Babock, míg a fennmaradó 44%-ot a BAE Systems Submarine Solutions és a BAE Systems Insyte végzi majd. A Queen Elizabeth-osztály két egysége tehát több helyen épül, míg a végső összeszerelés a Babock Rosyth-i hajógyárában történik majd meg.

Balról jobbra: a ~100 000 tonnás Nimitz-osztály, a 65 000 tonnás Queen Elizabeth-osztály, a ~42 000 tonnás francia Charles de Gaulle és az angolok egy egységből álló aprócska ~21 000 tonnás Invincible-osztálya

Balról jobbra: a ~100 000 tonnás Nimitz-osztály, a 65 000 tonnás Queen Elizabeth-osztály, a ~42 000 tonnás francia Charles de Gaulle és az angolok jelenlegi anyahajót magába foglaló, aprócska ~21 000 tonnás Invincible-osztály ,

Bár az ünnepségen elhangzott beszédekben erről nem esett szó, de úgy néz ki, hogy Queen Elizabeth-osztályt sem kerülte el a nagy volumenű és egyben új fejlesztésű projectek egyik gyakori rákfenéje, a jelentős költségnövekedés. Egyes források alapján az eredetileg 3,9 milliárd Font költségvetésű program jelenleg már 1 milliárdos túlcsúszásnál tart. A Védelmi Minisztérium költségvetés átdolgozása után tehát a programról már egy 5 milliárdos árcédula kacsinthat vissza.

Ez pedig akár komolyabb össztüzet is jelenthet majd a későbbiekben az ellenzék illetve a média részéről. Mindenesetre a 400 – 500 munkahely beszüntetéséről szóló, a BBC által megszellőztetett kiszivárgott információk alapján a hajók orr szekciójának építéséért felelős, devoni Appledore hajógyár kissé aggódva tekint a hivatalos bejelentés elé.

http://www.youtube.com/watch?v=ewFRvczvOMo

És akik a két drágaság védelméért (is) felelősek lesznek. Az első Type-45 oszályú romboló, a HMS Daring tengeri tesztjei közbent

3 hozzászólás “Kezdetét vette a Queen Elizabeth építése”

  1. Pontosan ilyen indittatásból lesz 2 sziget a fedélzeten. Az orrhoz közelebb lévőben helyezik majd el a hajó irányításáért, a navigálásért felelős hidat, lévén ezen feladatkörre az orrhoz közelebbi elhelyezés optimálisabb. A repülésirányítás szempontjából viszont kedvezőbb a tathoz közelebbi elhelyezés, így a hátsó szigetben helyet kapó híd a repülésirányításért felel majd.

  2. 1általán,minek nekik ez a big stuff? Jobban jönnének ki,ha hagynák a francba az egészet,a BT tagsággal 1ütt. Persze,nekem nagyon tetszik,de asszem ez nem szempont a Withe Hallban.
    Mégis az 1.tornyon van a légtérellenőrző radar,és a hátsón mintha hajózási lenne.(Csak 20xos méretben.)